کد خبر: 892079
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
ليست بلندبالاي بازي‌ها و اردوهاي تدارکاتي تيم ملي و سردرگمي فدراسيون
کمتر از پنج ماه تا جام جهاني 2018 روسيه زمان باقي مانده و كارلوس کرش براي حضوري موفق کروکي راه را کشيده است...
دنیا حیدری

کمتر از پنج ماه تا جام جهاني 2018 روسيه زمان باقي مانده و كارلوس کرش براي حضوري موفق کروکي راه را کشيده است، کروکي راهي که اگر به درستي طي شود، مي‌تواند آينده‌اي روشن و اميدوارکننده براي تيم ملي فوتبال ايران ترسيم کند. گفته مي‌شود قرار است اين‌بار برنامه‌هاي مرد پرتغالي نيمکت تيم ملي مو به مو اجرا شود. اين تصور را شايد برپايي برنامه ريکاوري بازيکنان ملي‌پوش ليگ ايجاد كرده باشد، اما داستان آماده‌سازي تمامش به ريکاوري بازيکنان برنمي‌گردد و اهم آن را اردوهاي تدارکاتي و بازي‌هاي دوستانه‌اي تشکيل مي‌دهد که هيچ يک از آنها هنوز قطعي نشده است. 

بدون شک اردوهاي تدارکاتي و بازي‌هاي دوستانه مناسب مي‌تواند تأثير زيادي در آماده‌سازي تيم ملي در مسير جام جهاني و حضوري پرقدرت در اين رقابت‌ها داشته باشد، رقابت‌هايي که حالا همه چشم به صعود ايران از مرحله نخست آن دارند، آن هم در شرايطي که شاگردان کرش براي دستيابي به اين هدف که چيزي جز خواسته سرمربي تيم ملي نيست، آن را دور از دسترس نمي‌دانند، اما بايد توان ايستادگي برابر اسپانيا و پرتغال، دو تيمي را که جزو قهرمانان اروپا و جهان هستند، داشته باشند و دست‌کم اينکه مراکش را با کسب امتياز کامل از سد راه بردارند. حال آنکه حتي در ديدار با مراکش هم نمي‌توان تيم ملي ايران را از پيش‌برنده دانست. با وجود اين، گويا مرد پرتغالي نيمکت تيم ملي عزم خود را براي شگفتي‌سازي و صعود از مرحله گروهي جزم كرده است، اتفاقي که براي فوتبال ايران به يک رؤيا تبديل شده، اما براي به واقعيت رسيدن اين رؤيا، بي‌شک كرش بايد شاگردانش را به اوج آمادگي برساند که لازمه آن نيز اردوهاي تدارکاتي مناسب و بازي‌هاي تدارکاتي است که بتواند محکي جدي براي تيم ملي باشد. اردوها و بازي‌هاي تدارکاتي که برنامه آن از پيشترها در اختيار فدراسيون قرار گرفته، اما با وجود اينكه بارها وزير ورزش و جوانان در گفت‌وگو با تاج تأکيد کرده که دغدغه مالي بابت اجراي آن وجود ندارد، اما هنوز هيچ‌يک از آنها قطعي نشده است. 
  
رايزني اردوها و بازي‌هاي تدارکاتي

طبق درخواست‌هاي کرش و برنامه‌اي که داده، اردوهاي تيم ملي بايد از اسفند‌ماه سال‌جاري به طور رسمي برپا شود و تيم ملي ايران 23 اسفند‌ماه در نخستين ديدار تدارکاتي خود در آزادي به مصاف ليبي برود. ديدار دوستانه‌اي که گفته مي‌شد قرار است پشت درهاي بسته برگزار شود، اما با پافشاري فدراسيون جواز حضور تماشاگران در آن صادر شد. ديداري که البته پايان کار تيم ملي در سال 96 هم خواهد بود. اولين بازي تيم ملي در سال جديد روز دوم يا سوم فروردين است كه بايد برگزار شود، آن هم در اردوي تدارکاتي نوروزي تيم ملي که از ميان سه گزينه تونس، سنگال و بوسني هرزگوين نام برده مي‌شود. اگرچه فدراسيون فوتبال از اين بازي به طور رسمي پرده‌برداري نکرده، اما فدراسيون فوتبال تونس رسماً اعلام كرده که تيم ملي فوتبال اين کشور در تاريخ سوم فروردين‌ماه در کشور اتريش مقابل تيم ملي ايران يک ديدار تدارکاتي برگزار مي‌کند، خبري که يک سايت تونسي پيشتر محل برگزاري آن را فرانسه خوانده بود. تونس آخرين تيمي است که به طور مستقيم به جام جهاني راه يافته تا در کنار مراکش، نيجريه، سنگال و مصر به عنوان نماينده آفريقا در اين رقابت‌ها حضور داشته باشد.
   
از شبيه‌سازي تا گودباي پارتي

ايران – الجزاير از ديگر ديدارهاي دوستان تيم ملي است که گفته مي‌شود هفتم فروردين ‌سال آينده در اتريش برگزار مي‌شود. طبق هماهنگي‌هاي انجام شده، اين ديدار به ميزباني يکي از ورزشگاه‌هاي شهر وين برگزار خواهد شد تا شبيه‌سازي مناسبي براي اولين بازي ايران در جام جهاني مقابل حريف آفريقايي باشد. تيم ملي 18 ارديبهشت‌97، مرحله بعدي اردوي خود را آغاز و در اين اردو ديداري با ازبکستان برگزار مي‌کند. ملي‌پوشان در تاريخ 21 ارديبهشت‌ماه نيز به مصاف يکي از تيم‌هاي سوريه، لبنان يا اردن مي‌روند. 30 ارديبهشت‌ماه ديدار ايران و ترکيه در خاک ترکيه قطعي شده که از شهر استانبول به عنوان ميزبان احتمالي نام برده مي‌شود. البته بعيد نيست در آخرين لحظات بازي به آنکارا منتقل شود. ديدار خداحافظي و مراسم بدرقه کاروان تيم ملي به روسيه هم هفتم خردادماه برگزار خواهد شد. قرار است در اين روز تيم ملي به مصاف يکي از تيم‌هاي بزرگ و مطرح دنيا برود تا مراسم خداحافظي 80 هزار نفري براي ملي‌پوشان تدارک ديده شود. تا اينجا از ايتاليا به عنوان گزينه اصلي فدراسيون براي اين بازي نام برده مي‌شود که بايد ديد مذاکرات به سرانجام مي‌رسد يا نه! تيم ملي 12 خرداد نيز ديدار دوستانه ديگري در يونان يا اتريش برگزار مي‌کند که لهستان يا آلباني جزو گزينه‌هاي مدنظر کرش هستند. آخرين ديدار دوستانه تيم ملي پيش از شروع ديدارهاي جام جهاني نيز 18 خرداد‌ماه در مسکو برگزار مي‌شود و يکي از تيم‌هاي صعودکننده به جام جهاني 2018 حريف شاگردان کرش خواهد بود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار