کد خبر: 892070
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: مسئولان اگر آينده‌نگري ترامپ را ندارند حداقل نسبت به عبرت‌هاي گذشته بي‌تفاوت نباشند و با پاسخ مقتدرانه به بدعهدي امريكا، سير سوءاستفاده آنها از برجام را متوقف كنند. 
مهدي كياني‌مهر مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي ايران درباره شروط اخير دونالد ترامپ براي ادامه برجام اظهار داشت: برخلاف ظاهر و تصور بسياري از مردم و حتي تحليلگران بايد گفت ترامپ از ذهن كاملاً آينده‌نگري برخوردار است، ويژگي‌اي‌ كه متأسفانه جاي خالي آن در سياست‌هاي مديريتي و ديپلماسي مجموعه‌ همتاي ايراني‌‌اش كاملاً احساس مي‌شود. سياست زيركانه وي همان‌طور كه بارها در رفتارها و اظهاراتش همچون همين بيانيه اخير در تعليق مجدد تحريم‌ها نمايان شده به نوعي «دست پيش را گرفتن تا پس نيفتادن» است. 
وي ادامه داد: در حالي كه اين روزها كمتر كسي پيدا مي‌شود پس از عقب‌نشيني‌هاي تحميل شده و بدون فكر ناشي از برجام بر كشورمان با وجود باقي‌ماندن تقريباً تمامي تحريم‌ها، هنوز هم از توافق انجام‌شده حمايت كند، اين آقا با اعتماد به نفس تمام و از موضع بالا برجام را توافقي تماماً به نفع ايران مي‌‌خواند تا از اين طريق بتواند امتيازات بيشتري را از آن كشورش كند، همان‌طور كه در بيانيه اخيرش به صراحت از حق دسترسي آزاد به مراكز نظامي و سايت‌هاي هسته‌اي سخن مي‌گويد و خواهان مادام‌العمر شدن امتيازاتي است كه ايران در اين توافق بدون پشتوانه محكم تقديم طرف مقابل كرده است. 
كياني‌مهر افزود: متأسفانه اين سخنان در حالي روز به روز مرز‌هاي وقاحت را درمي‌نوردد كه با هيچ پاسخي از جانب دولتمردان كشورمان روبه‌رو نمي‌شود. آقايان كه روزي ايالات متحده را طرف اصلي توافق و حرف وزير خارجه‌اش را سندي براي حفظ برجام معرفي مي‌كردند چطور مي‌شود كه اكنون در حفظ برجام دچار استيصال شده و خروج امريكا از توافق را بي‌اهميت مي‌خوانند؟!
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي ايران يادآور شد: اميدواريم مسئولانمان اگر آينده‌نگري ترامپ را ندارند حداقل نسبت به عبرت‌هاي گذشته بي‌تفاوت نباشند و با پاسخ مقتدرانه به ياوه‌گويي‌هاي ترامپ و ساماندهي اقدامات لازم در پاسخ به بدعهدي امريكا، سير سوءاستفاده آنها از برجام را متوقف كنند. مسئولان بدانند پافشاري روي اين مواضع مقتدرانه حتماً با حمايت حداكثري مردم و علي‌الخصوص قشر دانشجو همراه است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار