کد خبر: 892056
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
بلیت بازی های المپیک زمستانی 2018

با وجود محروم بودن روسیه از المپیک زمستانی ۲۰۱۸ حدود ۲۰۰ ورزشکار روس که پاک بودن آنها ثابت شده است. در این بازی‌ها به صورت مستقل شرکت می‌کنند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از AFP، ویتالی موتکو، نماینده نخست وزیر روسیه در امور ورزش اعلام کرد که ۲۰۰ ورزشکار روس در المپیک زمستانی پیونگ چانگ ۲۰۱۸ مسابقه می‌دهند.

IOC بعد از بررسی پرونده ۵۰۰ ورزشکار روس که درخواست حضور مستقل در  المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را داده بودند، ۱۱۱ ورزشکار را رد کرد. دیگر ورزشکاران باید شرایط بعدی حضور در بازی‌ها را داشته باشند، برای مثال باید آزمایش‌های قبل از بازی‌ها را بدهند.

ویتالی موتکو به خبرگزاری تاس گفت‌: ما می‌دانیم که برخی از ورزشکاران شرایط لازم را ندارند. احتمال می‌دهیم که تیمی متشکل از حدود ۲۰۰ ورزشکار روس در بازی‌های  المپیک زمستانی ۲۰۱۸ حضور داشته باشند، قبل از ۲۷ ژانویه لیست کامل ورزشکاران روس که در  المپیک زمستانی مسابقه خواهند داد، منتشر می‌شود.

رسوایی‌هایی مربوط به دوپینگ سازمان یافته در روسیه باعث شد که برخی از ورزشکاران روسیه نتوانند در المپیک ریو ۲۰۱۶ حاضر شوند. همچنین پارالمپیک روسیه از بازی‌های سال ۲۰۱۶ محروم شد.

IOC ماه گذشته اعلام کرد که روسیه نمی‌تواند در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ شرکت کند و ورزشکاران پاک این کشور باید به صورت مستقل در این بازی‌ها حضور یابند.

بازی‌های المپیک زمستانی امسال از نهم تا ۲۵ فوریه برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار