کد خبر: 892033
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
سی و هشتمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی که به عنوان طرح سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی نیز محسوب می شود روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه در بندر ماهشهر استان خوزستان برگزار می شود. حضور کشتی‌گیران ۱۲ کشور در رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی قطعی شده و تاکنون کشورهای کوبا، فنلاند، رومانی، اوکراین، تاجیکستان، آذربایجان، بلغارستان، ترکیه، قزاقستان، گرجستان، قرقیزستان و ایتالیا برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند. نتایج کشتی گیران در این تورنمنت ها در امتیازبندی نهایی آن ها برای مسابقات جهانی 2018 مجارستان لحاظ خواهد شد.
رقابت های بین المللی کشتی جام تختی یکی از قدیمی ترین و معتبرترین تورنمنت های کشتی در دنیا محسوب می شود که هر ساله مورد استقبال کشورهای مطرح کشتی دنیا قرار می گیرد. قرار است رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی با آخرین قوانین و مقررات روز کشتی برگزار می شود.محمد ابراهیم امامی سرپرست کمیسیون داوران کشور و همچنین داور المپیکی و درجه S1 اتحادیه جهانی، با تأیید این خبر گفت: پس از برگزاری کلینیک پیشرفته داوری در کشور اسلواکی آخرین قوانین داوری کشتی دنیا اعلام شد و از آن تاریخ تمامی مسابقات زیر نظر اتحادیه جهانی با این قوانین برگزار خواهد شود و این قوانین در رقابت های جام تختی نیز اجرایی خواهد شد.
برای کشورمان در این دوره از رقابتها کشتی گیرانی چون مردانی-نوربخش-قادریان مهدی زاده مسابقه خواهند داد.تیم کشتی فرنگی ترکیه با کشتی گیران مطرح خود در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی شرکت می کند مثل
جنگ ایلدیم دارنده مدال برنز المپیک و برنز جهان که در این دوره برای ترکیه به روی تشک خواهد آمد.
ترکیب تیم کشتی آذربایجان برای حضور در رقابتهای بین المللی کشتی فرنگی جام تختی مشخص شد و کشتی گیرانی چون نصیر حسن اف و حسن علی اف دارنده مدال طلا و برنز جهان و قهرمان اروپا ورفیق حسین اف قهرمان اروپا پا به تشک خواهند گذاشت.
قطعا پیکارهای بین المللی جام تختی اهمیت فراوانی برای اشکانی و کادر همراهش دارد چراکه معتقد است بطور حتم سه تیم از ایران در رقابت‌های جام تختی شرکت خواهد کرد. جام تختی یکی از تورنمنت‌های مهم بین المللی ایران است که از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان رنکینگ جهانی در نظر گرفته شده و البته از دل همین رقابت‌ها است که نفرات اصلی برای رقابت‌های آسیایی انتخاب می شوند.
داوران ایرانی رقابتهای کشتی فرنگی جام تختی
داوران S1: محمد ابراهیم امامی (تهران) – اردوان صاحب (خوزستان)
داوران درجه یک بین المللی: سید محمد افتخاریان ((البرز) ناصر فروتن (تهران) بهروز زاده هندیجانی (خوزستان) اکبر نصیری (زنجان) امیرحسین رهنما (سمنان) غلامرضا طاهرخانی (قزوین)
داوران درجه دو بین المللی: مهدی شیخ فخرالدینی (کرمان) رضا مستجیری (البرز) علی سلیمانی (کهگیلویه و بویراحمد) علی اکبر صوفی (تهران) حسین چرمی (زنجان) ابوالفضل سبزعلی (تهران)
داوران درجه سه بین المللی: بهروز ایل بیگی (چهارمحال و بختیاری) داریوش چلوئیان (همدان) مسعود چوبین (همدان) رحمان دمیرچی (البرز) نادر مرادی راد (تهران) حمید دریکوندی (تهران)
شایان ذکر است لونت سن داور درجه S۱ از ترکیه نیز بعنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی در این مسابقات حضور خواهد داشت.


وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار