کد خبر: 892005
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
بارسلونای پپ گواردیولا و ارنستو والورده تفاوت‌های کمی با هم دارند.موفقیت بارسلونا در این فصل باعث شده است نبود نیمار فراموش شود اما این موفقیت تنها به این قضیه محدود نمی‌شود. با توجه به آمار ثبت شده بارسای ارنستو والورده در نیم فصل باید آن را با آمار پپ گواردیولا در نخستین فصل حضورش در تیم کاتالانی مقایسه کرد.
گل زده کمتر، امتیاز بیشتر و شکست ناپذیری

تیم گواردیولا در ۲۰ بازی لالیگا در فصل (۰۹ – ۲۰۰۸) توانست ۵۳ امتیاز کسب کند، ۶۳ گل به ثمر برساند و ۱۴ گل دریافت کند و صدرنشین باشد. تیم والورده نیز در جایگاه اول قرار دارد اما ۵۴ امتیاز به دست آورد. ۶۳ بار دروازه‌ حریفان را باز و تنها ۹ گل دریافت کرد. همچنین فاصله بارسا گواردیولا با تیم دوم جدول یعنی رئال مادرید ۱۲ امتیاز بود و در مقابل تیم والورده با اتلتیکومادرید، تیم دوم جدول رده‌بندی ۱۱ امتیاز فاصله دارد. این‌ در حالی است که بارسای والورده شکست نخورده اما تیم گواردیولا برابر نومانسیا مغلوب شده بود.

آمار مشابه

آبی‌ اناری‌ها با هدایت گواردیولا ۹ پیروزی پیاپی به دست آوردند. این آمار برای تیم والورده به هفت پیروزی پیاپی رسید. با این حال نباید فراموش کرد که بارسلونا در این فصل با رئال مادرید، رقیب همیشگی‌اش ۱۹ امتیاز اختلاف دارد. اتفاقی که در زمان گواردیولا غیر قابل تصور بود.

استفاده از بازیکنان ذخیره و تقسیم گل‌ها

گواردیولا در آن زمان از ۲۱ بازیکن استفاده کرد اما والورده از ۲۲ بازیکن در ترکیب بهره برد. گل‌های به ثمر رسیده در دوران پپ بین ۱۰ بازیکن تقسیم شد اما در زمان والورده ۱۳ بازیکن توانستند برای آبی‌ اناری‌ها گلزنی کنند.

سه مهاجم با تفاوت زیاد

در زمان هدایت گواردیولا، در خط حمله تیری آنری (۱۲ گل) لیونل مسی (۱۴ گل) و ساموئل اتوئو (۱۹ گل) بازی می‌کردند و تا هفته‌ بیستم ۴۷ گل به ثمر رساندند. در این فصل در نبود نیمار و آسیب‌دیدگی عثمان دمبله سه مهاجم ثابت بازی نکردند و گل‌ها میان بازیکنان زیادی تقسیم شد. مسی مانند اتوئو در آن فصل ۱۹ گل به ثمر رساند. لوییس سوارس ۱۵ و پائولینیو هشت بار دروازه‌ حریفان را باز کردند. سه مهاجم آبی‌ اناری‌ها در مجموع ۴۲ گل به ثمر رساندند.

بهتر شدن مسی

ستاره آرژانتینی در بارسلونای والورده تعیین کننده‌تر است. او برای تیم گواردیولا در ۲۰ هفته‌ ۱۷ بازی انجام داد اما مهاجم آرژانتینی در تمام ۲۰ بازی بارسلونا در این فصل حضور داشت. مسی با تیم پپ ۱۴ گل به ثمر رساند و اکنون ۱۹ بار گلزنی کرده است. تنها شرایط گلزنی مسی بهتر نشده است بلکه پاس گل‌های بیشتری داده است. با گواردیولا هشت و در این فصل ۹ پاس گل داد.

فصل اول پپ و والورده تقریبا مشابه بود اما تیم والورده اگر بخواهد موفقیت‌های گواردیولا را تکرار کند (کسب سه گانه) ماموریت خیلی سختی خواهد داشت چون بارسا با هدایت سرمربی ‌اسپانیایی در آن فصل توانست قهرمان لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اوپا شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار