کد خبر: 891960
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
مدیرکل گمرکات استان کردستان:
مدیرکل گمرکات استان کردستان میزان مبادلات کالا از مرز باشماق مریوان در طول 9 ماهه سال‌جاری را 655 میلیون دلار ذکر کرد.

به گزارش جوان از کردستان، بختیار رحمانی‌پور در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان مریوان که با حضور برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری مریوان برگزار شد، اظهار کرد: برخلاف برخی باورهای غلط، مریوان شهر قاچاق‌خیز استان کردستان نیست و سالانه تبادلات خوبی از طریق مرز رسمی باشماق این شهرستان به اقلیم کردستان عراق صورت می‌گیرد.

مدیرکل گمرکات استان کردستان در ادامه میزان مبادلات کالا از مرز باشماق مریوان در طول 9 ماهه سال‌جاری را 655 میلیون دلار ذکر کرد.

وی افزود: میزان صادرات از مرز رسمی باشماق مریوان نسبت به طول مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد و این امر نشان از اهمیت این مرز از سوی تجار و بازرگانان است.

رحمانی‌پور میزان واردات کالا از اقلیم کردستان عراق به ایران از طریق مرز رسمی باشماق مریوان در طول 9 ماهه امسال را 42 میلیون دلار عنوان کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 145 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان کردستان بیان کرد: مرز رسمی باشماق مریوان از نظر ترانزیت مقصد جزو اولین مرزهای رسمی کشور است و در این 9 ماهه گذشته سال‌جاری نیز میزان سه میلیارد و 115 میلیون دلار ترانزیت مقصد به سمت اقلیم کردستان عراق صورت گرفته است.

رحمانی‌پور ادامه داد: از نظر ترانزیت مبدا نیز مرز رسمی بامشاق 272 میلیون دلار ترانزیت کالا از طریق مرز باشماق ترانزیت شده و از سایر مرزهای کشور خارج می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی ترانزیت مبدا در مرز رسمی باشماق مریوان اظهار کرد: 9 ماهه سالجاری 440 هزار نفر از طریق مرز رسمی باشماق تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 8 درصدی مواجه شده و این آمار وضعیت مطلوب و عادی این مرز را می‌رساند.

وی ضمن قدردانی از زحمات فرماندار شهرستان مریوان و همچنین مسئولان ذیربط، اظهار کرد: در همین مدت بیش از 75 پرونده در خصوص تخلفات صورت گرفته از نظر قاچاق کالا و ارز از سوی اداره گمرک باشماق مریوان ثبت شده است که از سوی مراجع ذیربط در حال بررسی است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان افزود: در 9 ماهه گذشته سالجاری از سوی مراجع دیگر مستقر در مرز رسمی باشماق مریوان 316 پرونده از سوی سازمان‌های کاشف همچون مرزبانی، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات برای ارزش‌گذاری به گمرک ارجاع داده شده است.

رحمانی‌پور خاطرنشان کرد: بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته از سوی گمرکات استان کردستان و بنا بر میزان تبادلات کالای موجود در مرز رسمی باشماق مریوان از سوی استانداری کردستان برای خرید و واگذاری یک دستگاه ایکس‌ری جدید در مرز باشماق مریوان قول مساعد داده شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر