کد خبر: 891910
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
فرمانده انتظامی استان مرکزی خبرداد:
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:سال گذشته ۱۶هزار و ۵۰۰ معتاد، قاچاق فروش و خرده فروش را در استان مرکزی دستگیر کردیم که در مقایسه با جمعیت، رتبه یک کشور را به خود اختصاص داد .

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:سال گذشته ۱۶هزار و ۵۰۰ معتاد، قاچاق فروش و خرده فروش را در استان مرکزی دستگیر کردیم که در مقایسه با جمعیت، رتبه یک کشور را به خود اختصاص داد .

کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی در نخستین نشست همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در اراک، اظهار داشت: یکی از کمیته هایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارد کمیته مقابله است که مسئولیت آن برعهده مجموعه نیروی انتظامی قرار دارد اما این کمیته بدون همکاری نمی تواند توفیقی داشته باشد.

وی افزود: ما باید این آسیب ها را به حوزه های اجتماعی ببریم تا مردم را در این زمینه دغدغه مند کنیم تا روند مقابله و مبارزه با اعتیاد را به امری اجتماعی مبدل سازیم، در حوزه امنیت راحت ترین کار، برقراری امنیت با استفاده از قوه قهریه است، اما ناپایدارترین امنیت هم امنیتی است که از این طریق به دست می آید.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ما باید به سمت و سویی حرکت کنیم تا رغبت و اشتیاق گرویدن جوانان به اعتیاد از آنها سلب شود و همه ما باید در راستای پیشگیری و عدم ورود جوان و غیر جوان به دام اعتیاد بکوشیم.

عزیزی تصریح کرد: اگر ما تعداد افرادی که به اعتیاد مبتلا هستند و یا کسانی که تفریحی مواد مخدر استعمال می کنند ضربدر عدد ۱۰ کنیم حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور در معرض این آسیب و اثرات ناشی از آن قرار دارند.

وی ادامه داد: اکثریت افرادی که به اعتیاد مبتلا می شوند در رده های سنی ۱۷ تا ۲۵سال قرار دارند که این گروه سنی موتور محرک یک جامعه تلقی می شود، باید قبل از اعتیاد از بروز آن جلوگیری کنیم، در استان مرکزی چندین ماه است که ظرفیت اردوگاه ماده ۱۶ دچار مشکلاتی شده و سمن ها در این زمینه به صحنه آمده اند که ما از آنها به پاس این کمک خداپسندانه قدردانی می کنیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: ۷۵ تا ۸۰ درصد افرادی که اعتیاد را ترک می کنند مجددا به چرخه اعتیاد باز می گردند که به این سبب ما باید در حوزه پیشگیری اقداماتمان را تشدید کنیم.

عزیزی بیان کرد: تشکیل جلسات، همایش ها، گردهمایی ها و کارهای پژوهشی و علمی در حوزه مواد مخدر به خوبی انجام می شود اما معتقدیم که همه این اقدامات به حد کفاف رسیده اند و اکنون باید همتی همگانی داشته باشیم تا آحاد جامعه از این دغدغه مطلع شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر