کد خبر: 891840
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر :
رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر گفت: با تخریب ساخات و سازهای غیر مجاز بیش از 20 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر از دست متصرفان خارج شد .

رضا کمیلی مقدم  رئیس  دادگستری شهرستان  اسلامشهر دردومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان اسلامشهر که درمحل فرمانداری اسلامشهربرگزارشد،اظهارکرد: درسال 96 با تخریب بناهای غیرمجازدرسطح شهرستان اسلامشهر بیش 20هکتارازاراضی کشاورزی منطقه از دست متصرفان آزاد و به وضعیت اولیه اعاده شد.                                                                                                                          وی بیان کرد: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و پیشگیری از وقوع جرائم در سطح شهرستان اسلامشهر، شورای حفظ حقوق بیت‌المال و ستاد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری این شهرستان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، اجرایی و خدماتی شهرستان تشکیل و مسائل مختلف پیگیری و مورد رصد قرار می‌گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر با اشاره به تشکیل 13 کارگروه تخصصی در ستاد پیشگیری از وقوع جرائم افزود: تاکنون بیش از 80 درصد مصوبات این کارگروه‌ها اجرایی و عملیاتی شده و بقیه مصوبات نیز در حال پیگیری و رفع موانع و مشکلات فرارو است.

کمیلی مقدم سپس تأکید کرد: از مهّم‌ترین کارگروه‌های که در کاهش جرائم در سطح شهرستان تشکیل شده و مصوبات کاربردی و تأثیرگذاری داشته است، می‌توان به کارگروه ساماندهی شهرک کامیون‌داران اشاره کرد که وجود آن سرمنشأ تشکیل بسیاری از پرونده‌های قضایی در اسلامشهر است.

وی با بیان اینکه  بیش از 70 درصد پرونده‌های جرائم مالی در شهرستان به شهرک کامیون‌داران مرتبط می‌شُد تصریح کرد: با تشکیل کارگروه ساماندهی این شهرک و اصلاح مبایع‌نامه‌ها و قراردادهای موردنیاز در معاملات و همچنین رسیدگی به وضعیت و اصالت خودروها مسائل مختلف این مجموعه مورد رسیدگی و اقدامات لازم و پیشگیرانه صورت گرفته است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: در حال حاضر شاهد کاهش پرونده‌های مالی شهرک کامیون‌داران در دستگاه قضایی هستیم و این میزان به کمتر از10 درصد رسیده است، علاوه بر آن مسائل و مشکلات این مجموعه با دستگاه‌های خدمات‌رسان منطقه نیز برطرف شده است.

 کمیلی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کارگروه خانواده در مجموعه دستگاه قضایی اسلامشهر خبر داد و افزود: با انجام دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج و همچنین قبل از طلاق و اجرای طرح سبک زندگی ایرانی اسلامی در 6 ماه گذشته 13 درصد از پرونده‌های طلاق به صلح و سازش و بازگشت به زندگی منجر شده، و با توجه به وجود پرونده‌های متعدد تا پایان سال شاهد افزایش این آمار هستیم.

وی همچنین با اشاره به لزوم حفظ بیت‌المال و صیانت از اموال عمومی و حفاظت از اراضی کشاورزی عنوان کرد: علی‌رغم اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر در ادامه با بیان اینکه رسیدگی به ساخت و سازها و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی از دادسرا منفک و به دادگستری ابلاغ شده گفت:برای مبارزه و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ خلائی در قانون وجود ندارد، برخی‌ها تفسیر سلیقه‌ای از قانون دارند، علاوه بر آن که در این زمینه دادستان هم جدی و قاطع و به روز دستورات لازم را صادر می‌کند.

کمیلی مقدم بیان کرد:برای اعاده اراضی تغییر یافته به وضعیت قبلی، هیچ مانعی وجود ندارد و هیچ‌گونه بهانه‌ای از هیچ مسئول و مجموعه‌ای قابل پذیرش نیست، اگر وضعیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از دست ما خارج شود، دیگر هیچ کاری برای حفاظت از بیت‌المال نمی‌توانیم انجام بدهیم.

وی افزود: براساس قانون، سازمان جهاد کشاورزی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز جدید می‌تواند رأساً وارد عمل شود و نیروی انتظامی هم در این امر وارد عمل می‌شود و برای انجام این مأموریت دیگر نیازی به صدور دستور قضایی نیست.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ثبت‌نام در سامانه سجام تأکید کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با استمداد از کلیه نیروهای متعهد و متخصص، مشتاقانه می‌کوشد با استفاده از ابزارهای عملی، فرهنگی، رسانه‌ای و شیوه‌های نوین ارتباطی از طریق ابزارها و فناوری اطلاعات و فضای مجازی، حس مسئولیت اجتماعی مردم را تقویت و مطالبه‌گری و ارائه نظرات تخصصی و پیشگیرانه را در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی به سمت نهادها، سازمان‌ها و مؤسسات ذیربط هدایت کند.

کمیلی مقدم اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به دنبال مفهوم‌سازی پیشگیرانه در جامعه از طریق بهره‌مندی از ظرفیت خودجوش متخصصان مردمی از طریق مجموعه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های سازنده فرهنگی، آموزشی، تربیتی و گردآوری نظرات علمی صاحبان اندیشه و نظر است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سایت جامع پیشگیری مردمی اظهار داشت: این سایت به عنوان سامانه ثبت عضویت مردمی پیشگیری(سجام) درصدد است تا از طریق گزارشات مردمی در قالب‌های مختلف بتواند در امر پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی از طریق طرح‌های مردمی گام مؤثری بردارد.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان به همکاری در این طرح مردمی و پیشگیری از وقوع جرم می‌توانند به آدرس اینترنتی WWW.SAJAM.ADLIRAN.IR مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات جهت عضویت و مشارکت اقدام کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر