کد خبر: 891810
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان :
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گلپایگان گفت: 20 موقوفه جدید از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه در این شهرستان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار کرد: با احتساب موقوفه های جدید درسالجاری ، شمار موقوفه های این شهرستان به 904 موقوفه با 2 هزار و 355 رقبه رسید.

وی ارزش موقوفه های ثبت شده را در سالجاری حدود 2 میلیارد و 600 میلیون تومان برآوردکرد و افزود: شمار موقوفه های امسال در مقایسه با سال گذشته هشت فقره افزایش دارد و این شهرستان بیشترین تعداد ثبت وقف در استان اصفهان را در سال 96 به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با اشاره به اینکه این موقوفات شامل زمین مزروعی، تجاری و مسکونی است افزود:بر اساس نیت واقفان در آمد این موقوفات بیشتر برای روضه خوانی، مراسم مذهبی، قرآن آموزی، تشویق جوانان برای حضور در مسجد و دیگر فعالیت های فرهنگی اختصاص یافته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان همچنین گفت:در 9ماه امسال نیز 536 میلیون تومان از درآمد نذورات مردم درامامزادگان جلیل القدر این شهرستان، صرف فعالیت های عمرانی، امور فرهنگی و جاری این اماکن متبرکه، به خصوص امامزاده هفده تن(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت نیز 410 میلیون تومان از درآمد موقوفه ها صرف توسعه موقوفه ها ، فعالیت قرآنی، روضه و تعزیه خوانی ، تعمیر، بازسازی و توسعه مساجد و بقاع متبرکه و کمک به نیازمندان در این شهرستان شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان اضافه کرد: در شهرستان گلپایگان 39 امامزاده و بقعه متبرکه و 230 حسینیه و مسجد وجود دارد که همه آنان زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اداره می شوند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر