کد خبر: 891777
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کلینیک صنعتی باید ایجاد شود تا واحدهای تولیدی مشکل‌دار که به منزله یک بیمار هستند مشکلاتشان در این کلینیک بررسی و متناسب با مشکل برای درمان آن راهکارهایی ارائه شود.
مجید خدابخش در حاشیه بازدید از چندین واحد تولیدی و صنعتی تبریز با بیان اینکه رفتار، تصمیم و نگاه دستگاه‌های اجرایی در آسان و سخت کردن کارها تأثیر داشته و سیستم های اداری باید خود را  تطبیق داده و از سرمایه‌گذار حمایت کند، اظهار داشت: توسعه در اولویت بوده و باید پیگیری شود، وظیفه ما هم رفع مشکلات اداری بوده و آنجایی که می‌بینیم سرمایه‌گذاری می‌خواهد اتفاق بیفتد کمک می‌کنیم.

وی افزود: در همه دنیا واحدهای تولیدی به سمت توسعه طبقاتی پیش‌ رفته‌اند اما ما هنوز در زمین توسعه می‌دهیم، با توجه به محدودیت زمین این‌ یک داستان جدید به دنبال دارد و آن‌هم اینکه  بحث زیرساخت‌ها مطرح می‌شود، بر همین اساس تغییر رویکرد باید ایجاد شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تکنولوژی طراحی واحدهای تولیدی باید متفاوت باشد این‌گونه نباشد که بر اساس روش‌های 50 سال پیش جلو بروند.

وی ادامه داد: در این زمینه کلینیک صنعتی باید ایجاد شود تا واحدهای تولیدی مشکل‌دار که به منزله یک بیمار هستند مشکلاتشان در این کلینیک بررسی و متناسب با مشکل برای درمان آن راهکارهایی ارائه شود.

خدابخش با تأکید بر اینکه در این کلینیک باید از تجربیات صاحبان صنایع استان بهره‌مند شد، بیان کرد: امروز از جوانان تازه فارغ‌التحصل دانشگاهی 20 نوع مهارت تجربی درعین‌حال با پشتوانه علمی انتظار داریم و قطعاً این امکان‌پذیر نیست و در این وضعیت وجود صاحبان صنایع باتجربه ارزشمند بوده و انتظار می‌رود در خصوص موضوع اشتغال کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه در کنار دیگر سرمایه‌گذاران جدید صاحبان صنایع باتجربه باید در راستای ایجاد اشتغال ورود پیدا کند، بیان کرد: هرکسی استعداد خاصی دارد و کارآفرینی همچون شعر و نقاشی و ورزش هنر بوده هرکسی نمی‌تواند کارآفرین باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: تجربیات به‌راحتی به دست نیامده بر همین اساس باید در کنار دوره‌های آموزشی تجربیات صاحبان صنایع بزرگ به مدل‌های نظریه‌ای تبدیل و تدریس شده و توسعه یابد، برای اینکه شرکتی بتواند پایدار بماند و  صادراتی شود و صادرات یعنی کیفیت.

وی با تأکید بر اینکه توسعه صنایع باید به‌صورت علمی پیش برود، گفت: امروز کاری جز تولید، صنعت، سرمایه‌گذاری و اشتغال نداریم و  استان ظرفیت‌های بزرگی دارد و این صاحبان صنایع باتجربه اسطوره‌های ماندگار استان هستند.

خدابخش بابیان اینکه اصل موضوع در بنگاه‌های اقتصادی مدیریت بوده و مابقی ذیل مدیریت قابل‌حل است، اضافه کرد: مسئله مدیریت موضوعی است که گفته‌شده حتی با آموزش هم به دست نمی‌آید در این راستا تجربیات مدیریتی فوق‌العاده ارزشمند است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر