کد خبر: 891773
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عرصه فروش و بازاریابی محصولات در مقطع کنونی بسیار متحول شده و با روش‌های 40 سال پیش دیگر نمی‌توان محصولات را به فروش رساند.
مجید خدابخش در سی و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: اگر بتوانیم مقوله تولید را از فروش و بازاریابی محصولات تولیدی منفک کنیم، بسیاری از مشکلات اقتصادی به خودی خود حل می شود. وی افزود: ما شاید تولیدکنندگان بسیار قدری داشته  باشیم اما اصلا لزومی ندارد مثلا یک بافنده فرش تاجر فرش موفقی هم باشد؛ خیلی کم اتفاق می افتد که خود تولیدکننده بتواند صادرکننده و فروشنده خوبی هم باشد، بافندگان ما زحمت می‌کشند اما نیاز و ذائقه بازار را هنوز شناسایی نکرده‌اند.
استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: علیرغم اینکه تبریز شهرت بسیاری در تولید فرش دارد، میزان صادرات فرش استان چندان رضایت‌بخش نیست و در حال حاضر اصل موضوع فروش است وبرای فروش باید راهی پیدا کنیم.
خدابخش با بیان اینکه الان در ذیل رشته مدیریت و بازرگانی، دکترای بازاریابی و فروش تدریس می‌شود، افزود: باید در این زمینه انرژی زیادی صرف کنیم و اولویت اصلی ما چه در داخل کشور و چه در خارج کشور همین است. 
این مسوول متذکر شد: ما نمی دانیم چرا فرش ما فروش نمی‌رود ایراد کار کجا است؛ عرصه فروش و بازاریابی محصولات در مقطع کنونی بسیار متحول شده و با روش‌های 40 سال پیش دیگر نمی‌توان محصولات را به فروش رساند.
استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: برای حل مسئله فروش محصولات، تولیدکنندگان باید ریز اطلاعات تولیدات خود را کاملا لیست کنند؛ به طوری که عرب‌ها 12 نوع خرما را در پوشش‌های مجزایی ارائه می دهند و این بسته بندی‌ها از خود محصول قیمت بالایی دارد و این یعنی احترام به محصول.
وی از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواستار شد جوانانی را که در حوزه بازاریابی محصولات علاقه مند به فعالیت هستند جذب کنند تا مدیریت ارشد استان نیز حمایت‌های لازم را از آنها به عمل آورد. 
 لازم به ذکر است در این جلسه مواردی مثل پیشنهادات مرتبط با ارتقاء تولید و صادرات فرش دستباف و حفظ عنوان «تبریز شهر خلاق جهانی فرش دستباف، پیشنهادات تشکل‌های معدنی استان مرتبط با جلسات شورای معادن، پیشنهادات مرتبط با توسعه و اشتغالزایی در استان، مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.
ارائه راهکارهایی در ارتباط با بهبود فضای کسب و کار در استان، طرح موضوع اشتغال فراگیر و چگونگی استفاده از منابع مالی بند الف و ب بودجه سال 96 و طرح کارورزی نیز از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امشب بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر