کد خبر: 891770
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
سوررئالیسم طبیعت ایران را‌ اين روزها هم در باريدن یک متر برف در آخرین روز دی ماه بهاری و بعضاً تابستانی امسال می‌توان دید...
سوررئالیسم طبیعت ایران را‌ اين روزها هم در باريدن یک متر برف در آخرین روز دی ماه بهاری و بعضاً تابستانی امسال می‌توان دید و هم در گردوغباری که در استان‌های همجوار مناطق برفی، تصاویر فراواقعیت‌گرایانه خلق کرد!
بیشتر تصاویر مناطق غبارآلود کشور مثل اهواز و کرمانشاه به نقاشی‌های سوررئالیسم می‌ماند. یعنی فقط در آن سبک نقاشی است که می‌توان غبار طبیعت را تا به این حد اغراق‌‌آمیز به تصویر کشید. همزمان در استان‌های همجوار مناطق غبار آلود، سی‌امین روز از چله زمستان که به بهار بیشتر می‌ماند و گاهی مردم از گرمای آفتاب به سایه پناه می‌برند، برف سنگین به زمین نشست. در سرچشمه زاینده رود تا یک متر و در مناطق دیگری از زاگرس مرکزی تا 40 سانتی‌متر. 
در سرزمینی که گاهی دمای مناطقی از اردبیل و شهرکرد تا منفی 20 یا 30 سانتیگراد می‌رود و همزمان در مناطقی از هرمزگان و جزایر خلیج فارس دما بالای 30 درجه است و اختلاف دما در دو نقطه از کشور در یک روز از سال گاهی به 70 درجه می‌رسد، البته که بعید نیست چنین تصاویر شگفت انگیزی. اما در سال‌های اخیر خشکسالی ایران و گرد و غبار بی پایان، تقابل چنین تصاویری را شگفت‌انگيزتر کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار