کد خبر: 891720
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
نيمه‌نهايي ليگ برتر بسکتبال، پرشور مثل ماهشهري‌ها
با تساوي پتروشيمي و مهرام در دو بازي اول مرحله نيمه‌نهايي ليگ برتر بسکتبال، حساسيت ديدارهاي سوم و چهارم در تالار آزادي به اوج خود رسيده است.
شيوا نوروزي

با تساوي پتروشيمي و مهرام در دو بازي اول مرحله نيمه‌نهايي ليگ برتر بسکتبال، حساسيت ديدارهاي سوم و چهارم در تالار آزادي به اوج خود رسيده است. مدافع عنوان قهرماني ليگ برتر بسکتبال ميزباني مهرام در دو ديدار نخست نيمه‌نهايي را برعهده داشت و با وجود اينکه بازي اول را با اختلاف 17 امتياز برنده شده بود، اما در دومين رويارويي نتيجه را به تيم پايتخت واگذار کرد تا براي مشخص شدن چهره يکي از فيناليست‌هاي اين دوره کار به تهران بکشد. در صورتي که در بازي سوم و چهارم نيز نتيجه مساوي پيش برود، بازي پنجم تکليف تيم فيناليست را روشن مي‌کند. 
  
امان از ريزگرد

اين روزها تمام شهرهاي خوزستان تحت تأثير ريزگردها قرار گرفته‌اند و گرد و خاک اين استان جنوبي را فراگرفته است. با اينکه ديدار اول پتروشيمي – مهرام در آب و هوايي مطلوب برگزار شد، اما با هجوم دوباره ريزگردها به کشور، ماهشهري‌ها نيز از دست اين مهمان ناخوانده در امان نماندند. با وجود اين، شرايط براي برگزاري بازي در سالن بعث کاملاً فراهم بود. جالب‌تر اينکه ريزگردها هم حريف هواداران ماهشهري نشدند و پتروشيمي از حضور تماشاگرانش بهره برد. تشويق پترو به شيوه محلي شور عجيبي به سالن مسابقه داده بود. 
  
ليگ در قرق خارجي‌ها

درخشش بازيکنان خارجي پتروشيمي و مهرام در نيمه‌نهايي کاملاً مشهود بود تا جايي که مصطفي هاشمي پيروزي در بازي دوم را مديون جاکوب پولن است. اين بازيكن در بازي روز جمعه در ترکيب ثابت تيم قرار گرفت و به تنهايي 28 امتياز براي مهرام به دست آورد. گارنت مولتريه نيز 15 امتياز به نام مهرام ثبت کرد. در آن سوي ميدان هم با وجود اينکه دومنيک جونز هيچ يک از پرتاب‌هاي سه امتيازي‌اش را به گل تبديل نکرده بود، اما 29 امتياز براي پترو كسب كرد و گاني لاوال نيز با 17 امتياز دومين بازيکن امتيازآور تيم مهران شاهين‌طبع بود. 
   
بهانه‌اي نداريم

سرمربي پتروشيمي اميدوار است بازيکنانش در آزادي بازي هميشگي خود را به نمايش بگذارند. مهران شاهين‌طبع که پس از بازي دوم به عملکرد داوري انتقادهايي داشت در گفت‌وگو با «جوان» از تمرکز بر بازي سوم سخن گفت: «بازي خوب پيش رفت، اما سوت اشتباه در نتيجه تأثير گذاشت. فيلم بازي موجود است و مي‌توان آن را بررسي کرد. من همان موقع هم به داور بازي گفتم که اشتباه کرده است. با وجود اين ما يک بازي را برده و يک بازي را باخته‌ايم. آناليز دقيقي از اين دو ديدار داشته‌ايم و مي‌توانم بگويم که براي عدم موفقيت در دو بازي بعدي بهانه‌اي نداريم. البته يک نکته وجود دارد و آن اينکه بروز برخي اتفاقات در نتيجه تأثير مي‌گذارد. دو بازي سنگين را پشت سر گذاشته‌ايم و دو بازي سنگين ديگر هم در پيش داريم. نه با يک شکست کار تمام مي‌شود و نه با يک پيروزي مي‌توان به فينال رسيد. به راهمان ادامه مي‌دهيم و سعي مي‌کنيم هم داخل زمين را در اختيار بگيريم و هم خارج زمين را به کنترل خود د‌رآوريم.»
  
ميزبان نيستيم

برد حساس مهرام مقابل پتروشيمي اميدهاي اين تيم را براي گرفتن نتيجه در تهران بيشتر کرده است. هاشمي و بازيکنانش براي کنار زدن قهرمان دوره قبل، دو بازي فرصت دارند و مي‌کوشند تا از اين فرصت بهترين استفاده را ببرند. اين در حالي است که سرمربي مهرام در جمع خبرنگاران مدعي شده كه تيم‌هاي تهراني در سالن آزادي ميزبان نيستند: «براي تيم‌هاي تهراني ميزباني اصلاً معني ندارد. سالن امن آزادي براي همه و در اختيار همه است. ببينيد که پتروشيمي از روز شنبه در آزادي تمرين مي‌کند و تمريناتش در اين سالن تا روز بازي ادامه دارد. در حالي که شرايط براي ما متفاوت بود و تنها يک جلسه در ماهشهر تمرين داشتيم. از طرفي در تهران ما تماشاگراني که بيايند و تشويق‌مان کنند، نداريم. با اين حال رقابت بين دو تيمي است که در يک سطح قرار دارند. قطعاً رقابت سختي است و براي موفقيت در اين جدال بايد تمرکز، جاه‌طلبي و تحمل بيشتري داشته باشيم. البته معتقدم که همه تيم‌ها جاه‌طلب هستند، اما نکته مهم تمرکز است.» هاشمي پيروزي شاگردانش در ديدار دوم را اينگونه تشريح کرد: «در بازي اول متأسفانه در سه دقيقه پاياني نتيجه را واگذار کرديم، اما در بازي دوم در سه دقيقه به بازي برگشتيم و آرام‌آرام به نتيجه لازم رسيديم. همه تيم‌ زحمت کشيدند تا به پيروزي برسيم. مهم مهرام و موفقيت تيم است، نه من و بازيکنان.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار