کد خبر: 891716
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
آيت‌الله جوادي آملي طي سخناني در بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسراء اظهار داشت: حوزه كه جامعه و كشور را به استقلال دعوت مي‌كند اگر خود مستقل نباشد نه آن توان را دارد كه كشور را به استقلال دعوت كند و نه حرفش مؤثر خواهد بود، لذا تلاش حوزه بايد در حفظ استقلال خود باشد. 
وي ادامه داد: استقلال به اين معناست كه شخص خير خود را به ديگران مي‌رساند و خود را از شر ديگران محفوظ نگه مي‌دارد و دستش پيش شرق و غرب دراز نيست. 
وي با اشاره به آيات كلام‌الله مجيد اذعان داشت: طبق فرمايش قرآن كريم «مال» ستون فقرات و عامل قيام ملت است، لذا تأكيد قرآن اين است كه اگر كارگزاري توانايي حفظ اين ستون را ندارد يا علم اين كار را ندارد، نبايد اين ستون را به دست او داد. مصر قحطي‌زده يك يوسف حفيظ و عليم مي‌خواهد كه بتواند نجات پيدا كند، يعني آدم پاكدست و كاردان مي‌تواند كشور را حفظ كند. 
آيت‌الله جوادي آملي تأكيد داشت: استقلال حوزه، استقلال فرهنگي است يعني همان‌طور كه دولت وظيفه دارد ستون اقتصاد را حفظ كند، حوزه وظيفه دارد ستون فرهنگ را حفظ كند و عامل استقلال فرهنگي جامعه و ملت باشد. 
وي تصريح داشت: دين فرموده «طلب العلم فريضهٌٌ»؛ اين تا، تاي مبالغه است يعني خيلي خيلي بر ما واجب است كه علم بياموزيم، و سرمايه عقل و علم مي‌تواند ستون فرهنگ را حفظ كند، لذا حوزه‌اي كه متولي استقلال فرهنگي است بايد بسيار غني و قوي باشد. 
وي خاطرنشان كرد: دل‌هاي مردم تنها به دست خداست لذا اگر ما الهي بوديم مردم با ما نيز خواهند بود؛ حوزه اگر در «علم» به آن طرف برود كه «طلب العلم فريضهٌ» و در «عمل» به آن طرف برود كه طيب و طاهر بماند، خواهد توانست دل‌هاي مردم را جذب كند. 
آيت‌الله جوادي آملي در پايان اين ديدار، طلاب را به شركت در انتخابات بعدي مجمع طلاب دعوت كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر