کد خبر: 891666
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
امام جمعه موقت تهران :
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ولیعهد احمق عربستان همه هزینه دشمنان در اغتشاشات اخیر را تأمین می‌کرد، یکی از سران آن‌ها گفته بود 22 بهمن ما در ایران هستیم، خطری به این عمق که هدف براندازی داشت.

 به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اصفهان، در همایش روحانیت و حوزه انقلابی اظهار کرد: حوزه علمیه اصفهان از نخست تاکنون خدمات فراوانی در نشر اسلام و مکتب تشیع داشته و چشم حوزه علمیه قم به علمای اصفهانی روشن است.

سید احمد خاتمی گفت : چشم حوزه علمیه اصفهان به فضلای اصفهان روشن است و انتظار این است که این حوزه همان حوزه بروجردی‌پرور شود، چرا که مرحوم بروجردی می‌گفت من بارم را در اصفهان بستم، در حال حاضر نیز یکی از استوانه‌های بلند تشیع یعنی آیت‌الله مظاهری جلودار این حوزه است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: 5 نماینده‌ای که از  استان اصفهان به عنوان نمایندگان مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند مایه امید و دلگرمی هستند، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اولین کسی بود که بعد از رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت رئیس باید آیت‌الله جنتی باشد و همه ما باید در این مسیر تلاش داشته باشیم، آیت‌الله مهدوی در جلسات کمیسیون‌ها می‌درخشند و علمایی که شما به خبرگان فرستادید از بزرگان هستند.

خاتمی عنوان کرد: حجت‌الاسلام مهدی مظاهری انسان بزرگی بود که این روزها اصفهان در داغش نشسته است، وی بیش از 10 هزار یتیم را از ولایت تا اشتغال سرپرستی می‌کرد؛ اصفهان نیز در تشیع جنازه این عالم کم نگذاشت؛ اصفهان پرافتخار بوده و هست، تشیع جنازه 380 شهید اصفهان در یک روز در تاریخ ماندگار است.

وی تصریح کرد: عالم شیعه تن‌پرور نیست و رمنده و مرزشناس بوده و روحانیت را به عنوان شغل انتخاب نکرده است، در هر مقطعی می‌داند چه موضعی باید بگیرد که این‌ها خصوصیات حوزه انقلابی است، مردم نیز حوزه را حاضر در خط مقدم تسلیم در برابر خدا می‌شناسند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: نمی‌شود حوزه‌ای را بدون نماز شب انقلابی دید، اگر کسی مرگ بر آمریکایش گوش فلک را کر کند اما با نماز شب بیگانه باشد امکان ندارد، این تصور که حوزه انقلابی حوزه‌ای است که فقط کار با سیاست دارد نظر مقام معظم رهبری نیست و در صدر کار ربانی و خدایی بودن است، مقام معظم رهبری می‌فرمایند طلبه وقتی نماز شب خوان شد 60 درصد کار تذهیب صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: یکی از خصوصیات حوزه انقلابی ولایی بودن است، مقام معظم رهبری 250 مرکز بزرگ شیعی اداره می‌کنند.

خاتمی در ادامه با اشاره به انتشار فیلمی در خصوص جلسه مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب رهبر انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام خمینی(ره) ابراز داشت: فایلی منتشر شد که در مجلس انتخاب رهبری چه گذشته است که این فایل ناقص است و فایل دومی وجود دارد که کامل‌تر است، اینکه چطور این فایل پخش شده و در «بی بی سی» منتشر شده، تعجب برانگیز است، در آن جلسه مقام معظم رهبری گفتند من را انتخاب نکنید که این نشان از تواضع ایشان است.

وی تشریح کرد: زیر این آسمان بگردید، فضای مجازی دنیا را دنبال کنید، تنها شبکه‌هایی که تاسوعا و عاشورا یک عزاخانه بزرگ است شبکه‌های ما است، اینجاست که پایتخت علی و فاطمه است، طلبه انقلابی از زیارت عاشورا و دعای عهد لذت می‌برد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما برای حفظ خطوط قرمزمان سر می‌دهیم، یکی از این خطوط قرمز معصومین هستند و اجازه نمی‌دهیم معصومین در مسلخ اهداف سیاسی ذبح شوند، ائمه معصومین قابل انتقاد نیستند و‌ با هیچ کسی در این موضوعات تعارف نداریم و افتخار ما این است که نگه‌دار حریم اهل‌البیت باشیم؛ افتخار علم‌داری دین را نیز روحانیت دارد، عمامه‌هایی که بر سر داریم نشان از لباس سربازی دین است.

وی گفت: سرباز دین سه ویژگی دارد، در اصول کوتاه نمی‌آید، جو زده نیست و نگاه می‌کند حق در کدام طرف حرکت می‌کند و خصوصیت سوم این است که به چیزی طمع ندارد جز به عشق خدا و هر چه می‌خواهد از خدای خود می‌خواهد.

خاتمی اظهار کرد: حکومت اسلامی فلسفه عملی توحید است و اگر بخواهید توحید را در عرصه زمینی ببینید حکومت اسلامی این توحید را شکل می‌دهد، در تاریخ تشیع بعد از حکومت امیرالمؤمنین حکومتی مثل انقلاب اسلامی بی‌سابقه است، این همه گرفتاری، اختلاس، بی‌حجابی و بدحجابی و... دلیل بر بد بودن حکومت نیست چرا که حکومت را با قانون و مجری قانون می‌سنجند.

وی افزود: قانون ما با اسلام و قرآن مطابقت دارد و مجری قانون ما رهبری است، رهبر ما کسی است که 2 ساعت مانده به نماز صبح با خدا مناجات می‌کند، سالی چند بار به صورت ناشناس زائر حضرت معصومه(س)و جمکران است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمن به دنبال حوزه سکولار است، خاطرنشان کرد: حوزه سکولار حوزه‌ای است که به دنبال تقویت نظام اسلامی نباشد، بصیرت افزایی و شبهه‌زدایی در فضای مجازی از مقتضیات مقابله با دشمن است.

وی عنوان کرد: دشمنان این انقلاب از خط چپ و راست عبور کردند و به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند؛ در اغتشاش اخیر دقیقاً دین هدف بود، بدترین حمله به حوزه تاکستان بود که شبیه حمله رژیم پهلوی به حوزه علمیه بود، در حجره طلبه‌ها عمامه سر گذاشتند و رقصیدند، به 15 دفتر امام‌جمعه حمله کردند، به 20 حوزه علمیه حمله شده است.

خاتمی بیان داشت: ولیعهد احمق عربستان همه هزینه اهداف دشمنان در اغتشاشات اخیر را تأمین می‌کرد، مجری منافقان بودند و در ذیل آن سلطنت‌طلبان بودند، یکی از سران آن‌ها گفته بود 22 بهمن ما در ایران هستیم، خطری به این عمق که هدف براندازی داشت.

وی تصریح کرد: تعجب می‌کنم از برخی نمایندگان مجلس که به جای اینکه دغدغه‌شان مقابله با اغتشاش باشد همه دغدغه‌شان آزادی اغتشاش‌گران است، باید با بازی‌خوردگان با رأفت برخورد کرد، معترضان محترم‌اند، اما سر دسته اغتشاش‌گران اگر در زمان نزول قرآن هم بودند به آن‌ حمله می‌کردند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: در این فتنه قله را هدف قرار دادند تا دیگر هیچ حرمتی در کشور نباشد، این توطئه خطرناکی بوده و هست چرا که این حریم است که کشور را حفظ کرد و ما فدای این حریم هستیم؛ اغتشاشات از اعتراضات شروع شد، اعتراضاتی که به تعبیر مقام معظم رهبری درست بوده است.

وی تأکید کرد: چه کسی است که در فضای مجازی باشد و نداند فضای مجازی ابزار این فتنه بود، سایت ضدانقلابی آمدنیوز بود که می‌گفت در این شهر و آن شهر اعتراض است، در خطبه‌ها گفتم این سایت ضدانقلاب را ببندید و وزیر ارتباطات نیز گفت آن را بستیم اما در ادامه آمدنیوز با اسم‌های دیگری تشکیل شد و الآن دارد با یک اسم دیگر کار می‌کند، اگر بار دیگر این فتنه‌گری‌ها ادامه پیدا کرد ، خداوند و مردم کسانی که اجازه باز کردن این فضا را دادند نمی‌بخشند.

خاتمی با بیان اینکه کسی مخالف فضای مجازی نیست، گفت: می‌گوییم فضای مجازی باید سالم باشد، همان فضایی که چین و روسیه به نام اینترنت ملی دارند؛ با مدیریت انقلابی به فضل خدا همه مشکلات حل می‌شود و بدانید این انقلاب هم ماندنی است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر