کد خبر: 891645
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
شهردار تبریز عنوان کرد؛
شهردار تبریز با اشاره به اینکه بارش برف و باران یک نعمت الهی است، اظهار کرد: شهرداری تلاش می‌کند زمان بارش، معابر را برای شهروندان باز کند، اما قرار نیست برای بازگشایی معابر، به محیط زیست آسیب برسانیم.
مهندس ایرج شهین‌باهر افزود: در سال های گذشته سالانه نزدیک به ۵۰ هزار تن نمک در خیابان ها ریخته شده که این رویّه، به نوبه خود، آلودگی زیست محیطی قابل‌توجهی به شمار می‌رود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: نمک پاشی در معابر و خیابان ها باعث آسیب به درختان، جداول و کلیه عناصری که در معرض این نمک پاشی هستند، شده است.

وی با اشاره به تاثیرات مخرب نمک پاشی برای ریه انسان ها و ایجاد امراض مختلف تصریح کرد: همه نگران خشکی دریاچه ارومیه هستند که طوفان نمک به دنبال خواهد داشت ولی این موضوع را فراموش کرده ایم که همه ساله نزدیک به ۵۰ هزار تن نمک با دست خود در معابر و خیابان ها می ریزیم. 

شهین باهر ادامه داد: در شهر فقط شهرداری نمی تواند مشکلات را حل کند و لزوم موفقیت برنامه های خدمات زمستانی مشارکت همه آحاد از جمله شهروندان است و باید دست به دست هم داده و مشکلات را حل کنیم. 

شهردار تبریز ابراز کرد: در زمان های قدیم مردم بودند که شهر را تمیز نگه می داشتند و هر کسی روزانه کوچه و مقابل ورودی منزل خود را تمیز می کرد.

وی با تاکید بر استفاده از لاستیک های یخ شکن در زمان بارش افزود: تنها با نمک پاشی و محلول پاشی نمی توان معابر را بازگشایی کرد و البته شهروندان نیز در مواقع بارش حدالامکان از تردد غیرضروزی خودداری کنند. 

شهین باهر تصریح کرد: مشارکت و تشویق مردم در زمان بارش می تواند باعث کاهش استفاده از نمک در معابر شود زیرا استفاده از نمک خطرناک است.

شهردار تبریز افزود: با مشارکت مردمی در زمان بارش می توان از طریق محلول پاشی و مواردی که ضرر کمتری دارد، اقدام به بازگشایی معابر کرد تا شهر تبریز بیش از این با مشکلات زیست محیطی روبه رو نشود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر