کد خبر: 891639
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، رویداد تبریز 2018 را فرصتی برای توسعه روابط ایران و آذربایجان در زمینه‌های مختلف و افزایش مراودات و رفت‌وآمدها بین دو کشور ذکر کرد.
رحیم شهرتی‌فر  در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز اظهار داشت: با توجه به انتخاب باکو به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2019، تجربیات رویداد تبریز 2018 می‌تواند در این زمینه مفید باشد و بر این اساس هم‌فکری و همکاری بین دو طرف ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مردم تبریز و جمهوری آذربایجان، با زبان و دین و فرهنگ مشترک، در طول تاریخ در کنار هم بوده‌اند، گفت: بیشترین انتظار ما در رویداد تبریز 2018 از کشوری است که نزدیک‌ترین ارتباطات و بیشترین اشتراکات را با آن داریم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد، گفت: از شرکت‌های گردشگری فعال در جمهوری آذربایجان می‌خواهیم که گردشگران را برای سفر به تبریز ترغیب کنند.

وی همچنین حضور اهالی رسانه و مطبوعات جمهوری آذربایجان را در تبریز برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این شهر و معرفی آن به هموطنان خود خواستار شد.

شهرتی‌فر با اشاره به اینکه کنگره علمی نظامی گنجوی یکی از برنامه‌های تبریز 2018 خواهد بود، گفت: اشتراکات فرهنگی و تاریخی تبریز و گنجه در برگزاری هرچه بهتر این رویداد می‌تواند موثر باشد.

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز هم با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری در برگزاری رویداد تبریز 2018 هستیم، گفت: شهر نخجوان هم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده و ما در این سال می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

علی‌نقی حسین‌اف با قدردانی از مسئولان استان آذربایجان شرقی به‌خاطر اهتمام به حل مشکلات اتباع آذربایجانی در تبریز، گفت: آماده هرگونه همکاری در زمینه‌های علمی، فنی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با کشور دوست و برادر ایران و به‌خصوص استان آذربایجان شرقی هستیم.

در این دیدار همچنین در خصوص برقراری مجدد پرواز تبریز- باکو و راهکارهای تسهیل رفت‌وآمد اتباع آذربایجانی به مراکز درمانی شهر تبریز و رفع مشکلات در این زمینه بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر