کد خبر: 891620
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
دبیر کل حزب‌الله لبنان در واكنش به اتهامات مطرح شده درباره دخالت حزب‌الله در مواد مخدر، آن را بخشی از جنگ امریكا علیه حزب‌الله توصیف كرد.
به گزارش «جوان» سید‌حسن نصر‌الله در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت شهدای «قنیطره‌» و چهلمین روز درگذشت پدر شهید «عماد مغنیه»، به اتهامات مطرح شده درباره نقش حزب‌الله در تجارت مواد مخدر واكنش نشان داد و گفت: از نظر حزب‌الله تجارت مواد مخدر به هر شكل آن حرام است حتی‌ فروش آن به دشمن،  تجارت مواد مخدر از نظر ما حرام است حتی اگر این مواد مخدر را به جامعه اسرائیلی‌ بفروشیم.
نصر‌الله طرح اتهامی امریكا برای ایجاد كمیته تحقیق و تفحص برای بررسی نقش حزب‌الله در تجارت مواد مخدر را بخشی از جنگ امریكا علیه حزب‌الله توصیف كرد و گفت: «امریكایی‌‌ها امروز بعد از شكست در به تصویر كشیدن حزب‌الله به عنوان یك سازمان تروریستی، می‌خواهند حزب‌الله را یك سازمان تبهكار معرفی كنند.»
وی گفت كه پیش از این‌« جفری فلتمن‌» سفیر سابق امریکا در بیروت اعتراف کرده بود امریکا 500‌میلیون دلار برای تخریب چهره حزب‌الله و اقناع جهان در خصوص تروریستی بودن حزب‌الله هزینه کرده است‌. به گفته نصر‌الله، امریكا به دنبال این است كه هر اتهامی را متوجه حزب‌الله كند. دبیر كل حزب‌الله تأكید كرد:‌ حزب‌الله مالی ندارد كه از آن سود ببرد‌.‌ ‌تجارت مواد مخدر امری حرام است و ما از نگاه دینی اقدام به چنین كاری نمی‌كنیم. 
دبیركل حزب‌الله همچنین در سخنرانی خود به انفجار اخیر در صیدا اشاره كرد كه در جریان آن‌، محمد حموان از رهبران جنبش حنسا به شهادت رسید. او این انفجار را آغاز یك خطر جدی برای امنیت ملی لبنان خواند و از دولت لبنان خواست به طور جدی با عاملان آن برخورد كند. او موضع‌گیری درباره این حادثه را منوط به تحقیق درباره ابعاد آن دانست و بدون اشاره به جزئیات گفت:«آیا قابل قبول است كه اسرائیل به عملیات كشتار در لبنان بازگردد؟»
‌‌نصرالله در ابتدای سخنان خود همچنین از شهدای مقاومت لبنان و همچنین شهید «محمدعلی الله‌دادی» که در میان شهدای قنیطره حضور داشت یاد کرد و گفت که بدون فداکاری این شهدا، امنیت محقق نمی‌شد. وی افزود: هنگامی که از شکست امریکا و پیروزی مردم منطقه در مواجهه با تهدیدات و نابودی تکفیری‌‌‌ها و داعش سخن می‌گوییم، باید شهدا، فداکاران و مجروحان و رزمندگان را یاد کنیم. نصرالله گفت: نسل «ابوعماد‌» در‌‌ها را برای فرزندانشان برای ورود به عرصه مقاومت باز کردند و برای آنها چیزی از کرامت و بزرگی و عزت کوتاهی نکردند و این ویژگی هنوز در نسل ما و نسل فرزندانمان وجود دارد و روی این مسئله باید تأکید و آن را تثبیت کرد. 
نصر‌الله همچنین با اشاره به خاطره‌ای از شهادت مغنیه گفت: ‌ وقتی ابوعماد از دنیا رفتند متوجه شدیم که ایشان وصیت کرده در یکی از روستا‌‌ها که زادگاهش می‌باشد به خاک سپرده شود، این نیز درسی برای ماست که خواسته فرزندان به ریشه و سرزمین اجدادی برگردند. نسل قبلی و پدران ما در همه دوران‌‌ها می‌دانستند که ریشه آنها در همان زادگاهشان خواهد بود. وصیت ابوعماد یک وصیت فرهنگی است که نباید ریشه خود را با تاریخ و فرهنگ خود قطع کنیم و یاد پدران خود را زنده نگه داریم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار