کد خبر: 891571
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
حالا ذوب‌آهن با قلعه‌نویی مدعی شد
هفته بيستم ليگ برتر دیروز با تساوي سرخابي‌ها مقابل حريفانشان، اولين برد سپيدرود با علي کريمي و رسيدن ذوب‌آهن به رده چهارم جدول و به تعویق افتادن یک بازی پیگیری شد.
سعید احمدیان

هفته بيستم ليگ برتر دیروز  با تساوي سرخابي‌ها مقابل حريفانشان، اولين برد سپيدرود با علي کريمي و رسيدن ذوب‌آهن به رده چهارم جدول و به تعویق افتادن یک بازی پیگیری شد. 
استقلال در حالي ديروز در ورزشگاه ثامن به مصاف پديده رفت که بازگشت مهدي رحمتي به ترکيب اصلي و نيمکت‌نشيني سيدحسين حسيني مهم‌ترين نکته اين مسابقه بود. آخرين حضور او در ترکيب اصلي آبي‌ها در ليگ برتر به بازي رفت مقابل همين پديده برمي‌گردد، جايي که استقلال با دو گل مغلوب مهمانش شد و بعد از اين بازي حسين حسيني جاي رحمتي را در ترکيب اصلي گرفت. با اين حال در مسابقه ديروز براساس تصميم شفر کاپيتان اول استقلال به ترکيب برگشت. شفر پيش از بازي با پديده درباره تصميمش براي بازي دادن به رحمتي اينطور توضيح داده بود: «قبل از بازي جام حذفي ما توافقي با هر دو داشتيم. دو دروازه‌بان خيلي خوب داريم. جام حذفي رحمتي بازي مي‌کند و ليگ را حسيني، رحمتي نمي‌تواند بدون بازي در شرايط بازي قرار بگيرد به همين دليل رحمتي گلر ماست.» 

بازي استقلال و پديده در نيمه اول اگرچه از سرعت بالايي برخوردار بود، اما بيشتر در ميانه زمين جريان داشت، هرچند موقعيت‌هاي استقلال در اين نيمه زهردارتر بود، اما از خط دروازه پديده توپي رد نشد. نيمه دوم بازي متعادل‌تر بود، در اين نيمه هم موقعيت‌هاي استقلال خطرناک‌تر بود و فرصت‌ها با برخورد به تير دروازه و بي‌دقتي مهاجمان استقلال به هدر مي‌رفت. بهترين موقعيت استقلال در دقايق پاياني با اعلام خطاي پنالتي روي اميد نورافکن به دست آمد که ضربه اميد ابراهيمي را دروازه‌بان پديده دفع کرد و دو تيم در نهايت به تساوي بدون گل رسيدند تا آبي‌پوشان سومين تساوي متوالي‌شان را کسب کنند. 
  
فرار پرسپوليس از شکست

پرسپوليسي‌ها در نيم‌فصل دوم يک عادت تکراري دارند، يک هفته مي‌برند و هفته ديگر مساوي مي‌کنند، عادتي که در هفته بيستم هم تکرار شد و آنها پس از پيروزي يک بر صفر مقابل مشكي‌پوشان، پنج‌شنبه مقابل گسترش فولاد به تساوي يك - يک رضايت دادند تا روند يک در ميان‌شان در ليگ ادامه داشته باشد. در شرايطي پرسپوليس دو امتياز خانگي را از دست داد که اين تيم تا ثانيه‌هاي پاياني مسابقه از گسترش عقب بود و شاگردان برانکو هم تا ثبت دومين شکست در ليگ هفدهم فاصله چنداني نداشتند، اما پاس گل شايان مصلح و ضربه سيامک نعمتي، تعويض‌هاي طلايي برانکو باعث شد تا قرمزها حداقل امتياز را به دست آورند. شاگردان برانكو با اين مساوي 45 امتيازي شدند و به‌رغم از دست دادن دو امتياز همچنان در صدر جدول دست نيافتني هستند. 

برانکو پس از پايان بازي با اشاره به موقعيت‌هاي زياد از دست رفته تيمش اعترف کرد وقتي گل نزنيد، مجازات مي‌شويد: «موقعيت گلزني زيادي را از دست داديم، انتظارم اين است که عليپور، منشا و ساير بازيکنان حريص‌تر باشند. در اين بازي قانون هميشگي فوتبال رخ داد، وقتي اين همه فرصت را گل نکنيد، جريمه و مجازات مي‌شويد و بايد فوتبال را ببازيد، اما خوشبختانه ما با ميل و اراده بازيکنان توانستيم نتيجه را نجات بدهيم. البته از نتيجه راضي نيستيم، اما از نباختن راضي هستم. اطمينان دارم که اين نوع بازي‌ها درس عبرتي براي بازي‌هاي بعدي خواهد بود.»
فيروز کريمي، سرمربي گسترش فولاد که تيمش مقابل پرسپوليس به دفاع اتوبوسي و بستن بازي متهم شده بود، فشار پرسپوليس را دليل تاکتيک تيمش دانست: «مسابقه‌اي بود که يک تيم در حال حمله تمام‌عيار و يک تيم هم به دنبال دفاع بود. ما به بازي دفاعي اذعان داريم، اما وقت‌کشي نکرديم و فوتبال کثيفي ارائه نداديم. به دليل وضعيت خاصي که داشتيم مجبور به عقب‌نشيني شديم. برانکو عزيز و پيشکسوت ماست، اما وقتي تيمي مقابل شما دفاعي بازي مي‌کند بايد سعي کنيد اين دفاع را بشکنيد. البته انصافاً حق پرسپوليس باخت نبود.»
  
روزهاي خوش قلعه‌نويي در اصفهان

ذوب‌آهن چراغ خاموش در حال رسيدن به جمع تيم‌هاي بالاي جدولي است. آنها در هفته بيستم صنعت نفت آبادان را 2 بر يک شکست دادند و چهارمين برد متوالي‌ خود در دور برگشت را کسب کردند تا عنوان بهترين تيم نيم‌فصل دوم را به خود اختصاص دهند. قلعه‌نويي با اين برد در پنج بازي گذشته از دور برگشت سيزدهمين امتيازش را کسب کرد و در مجموع با 31 امتياز تا پايان هفته بيستم رتبه چهارمي خود را تثبيت کرد. نتايج فوق‌العاده ذوب در نيم‌فصل دوم در شرايطي است که قلعه‌نويي با توجه به نتايج ضعيف اين تيم اصفهاني در نيم‌فصل اول در آستانه اخراج قرار داشت. 
  
ساير بازي‌ها

در ساير بازي‌ها، سايپا هرچند توانست در يکي از بازي‌هاي حساس هفته بيستم تراکتور را 2 بر يک در تبريز شکست دهد، اما درگيري يکي از خبرنگاران با دايي در پايان بازي حاشيه‌ساز شد. پارس جنوبي هم برابر استقلال خوزستان به تساوي يک – يک رسيد. جالب است که شاگردان تارتار در دور برگشت رقابت‌هاي ليگ برتر و در پنج بازي، چهار مساوي و يک شكست به دست آورده‌اند که آمار خوبي براي اين تيم نيست. نفت تهران 4 بر يک مشکي‌پوشان را شکست داد و سپيدرود رشت هم 2 بر يک سپاهان را برد تا علي کريمي اولين بردش در رشت را کسب کند و موقعيت کرانچار روي نيمکت سپاهان بيشتر از قبل به خطر بيفتد. بازي پيکان و فولاد هم با توجه به شرايط جوي و به دليل وجود گرد و خاک و باد شديد در اهواز لغو شد و قرار است امروز برگزار شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار