کد خبر: 891557
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
در ادامه دیدارهای هفته بیستم امروز با انجام ۳ دیدار پیگیری شد که در حساس ترین دیدار استقلال با پدیده به تساوی رسید.شاگردان علی کریمی در سپید رود در خانه ۲ بر یک سپاهان را شکست داد و در آخرین دیدار هم نفت متحول شد توانست شگفتی ساز شود و شکست سنگینی را به سیاه جامگان متحمل کند.
دو تیم فوتبال پدیده و استقلال در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۵ در ورزشگاه ثامن مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار  در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید این در حالی است که امید ابراهیمی در دقاق پایانی ضربه پنالتی را از دست داد.
در نیمه اول شاگردان شفر بازی هجومی را در دستور کار داشت و توانست بارها تیم پدیده را تهدید کند.دقیقه ۲۹ضربه ابراهیمی در مجوطه جریمه با فاصله کم از بالای دروازه پدیده به بیرون رفت.
در نیمه دوم دقیقه ۵۵ ضربه چکشی جپاروف از کنار دروازه به شکلی خطرناک به بیرون رفت.چند دقیقه بعد سانتر ارسالی در محوطه جریمه استقلال ار روی سر قاضی رد شد که در موقعیت بسیار عالی در محوطه شش قدم به خلعتبری رسید که ضربه بی‌دقت شماره ۱۰ پدیده از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۷۸ حرکت زیبای امید ابراهیم و عبور از خلعتبری، توپ را در محوطه جریمه به بهنام برزای رساند که سانتر این بازیکن پس از برخورد به پا مدافع پدیده به سمت دروازه کمانه کرد که توپ پس از واکنش جلالی راد به تیرک‌های افقی و عمودی دروازه پدیده برخورد کرد اما به درون دروازه راهی پیدا نکرد.دقیقه ۸۱ ارسال علی قربانی در محوطه جریمه با ضربه برزای همراه شد اما بازیکن استقلال توپ را با دست لمس کرد و به خاطر این حرکت اخطار هم گرفت.اما جنجالی ترین حرکت بازی در دقیقه ۸۷ اتفاق افتاد جایی که داور به خاطر حرکت نورافکن و برخورد دست بازیکن پدیده اعلام ضربه پنالتی کرد که امید ابراهیمی نتوانسته توپ را وارد دروازه پدیده کند.استقلال با این تساوی ۲۹ امتیازی شد و در جایگاه ششم قرار گرفت. پدیده نیز با ۲۳ امتیاز در رتبه دهم باقی ماند.
رضا مهاجری پس از تساوی مقابل استقلال گفت: با تمرکز شروع کردیم در لحظاتی از بازی تمرکز خود را از دست دادیم و استقلال سوار بازی شد.در نیمه دوم و با تعویض‌هایی که انجام دادیم می توانستیم پیروز میدان شویم. این زمین پیروزی را از ما گرفت. توپ پیش از رسیدن به مهاجم ما سه بار پله شده و باعث شد خلعتبری، قاضی و یا حتی عباسیان نتوانند توپ‌هایشان را گل کنند. استقلال در نیمه دوم رو به توپ‌های بلند آورد اما توانستیم در روزی سخت ثابت کنیم مرد روزهای بزرگ هستیم.نمی‌خواهم درباره پنالتی صحبت کنم اما به نظرم خطا درست نبود، قبل از آن نیز داور باید دو پنالتی برای ما می‌گرفت. ما توانستیم مشکلات را زیر پا بگذاریم و به همان پدیده خوب نیم فصل اول تبدیل شویم. به خاطر این باید از تمام عوامل مجموعه پدیده تشکر کنم. البته شجاعت جلالی باعث شده پنالتی حریف به گل تبدیل نشود. سعی کردیم در این یک هفته عرق مشهدی‌ها را تحریک کنیم تا اتفاقی که در دیدار پرسپولیس و مشکی پوشان رخ داد اتفاق نیافتد. خدا را شکر امروز حضور هواداران دو تیم در ورزشگاه به صورت ۵۰ -۵۰ بود.
وینفرد شفر هم پس از تساوی تیمش برابر پدیده گفت: بازی خوبی بود. نیمه اول سه، چهار موقعیت خوب داشتیم که قدر آن‌ها را ندانستیم. در نیمه دوم نیز پدیده فرصت خوبی داشت که آن‌ها هم از گلزنی عاجز ماندند.ما فرصت‌های زیاد گلزنی ایجاد کردیم و حتی در این بازی به جای قربانی به انصاری بازی دادیم ام بدشانسی ما، دیر حرکت کردن در مواقع لازم و خوش‌شانسی حریف باعث شد نتوانیم دروازه پدیده را باز کنیم.امید ابراهیمی یکی از بهترین بازیکنان ایران است و از دست دادن پنالتی ممکن است در فینال جام جهانی نیز رخ دهند اما امروز تیم حریف با ۱۲ بازیکن بازی کرد. زمانی که ما فرصت خوبی داشتیم، بازیکن نیمکت‌نشین حریف توپی را به داخل زمین فرستاد که موجب شد داور بازی را متوقف کند که این جوانمردانه نبود.
در دیگر دیدارسپیدرود دو بر یک سپاهان را شکست داد تا کریمی نخستین پیروزی خود را در تیمش بدست بیاورد.این بازی که از ساعت ۱۵ در ورزشگاه سردارجنگل شهر رشت برگزار شد  در پایان این بازی شاگردان علی کریمی توانستند با نتیجه دو بر یک سپاهان را شکست دهند.در ابتدا این دیدار حسین ابراهیمی بازیکن سپیدرود توانست با یک شوت از راه دور دروازه اصفهانی ها را باز کند. دومین گل سپیدرود را علی‌رضا نورمحمدی (۸۳) به ثمر رساند.تک گل سپاهان را مروان حسین در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.با این نتیجه سپیدرود ۱۹ امتیازی شد و با یک پله صعود به رده چهاردهم جدول رسید. سپاهان هم با ۲۰ امتیاز در رده دوازدهم باقی ماند.
علی کریمی بعد از پیروزی 2 بر یک سپیدرود  مقابل سپاهان گفت: بازی جذابی بود. دو تیم خیلی خوب روی دروازه همدیگر فشار می آوردند. بر خلاف بازی اول در همین زمین (رشت) که دو هفته پیش بود از فرصتهایمان بهتر استفاده کردیم و به گل رسیدیم.در بازی با گسترش هم خوب کار کردیم ولی از فرصتهایمان به خوبی استفاده نکردیم. امیدوارم این روند ادامه یابد.
در ادامه دیدارها تیم نفت تهران در خانه خود به مصاف سیاه جامگان رفت که این بازی در نهایت با نتیجه پرگل ۴ بر یک به سود نفت به اتمام رسید.پیام ملکیان (۲) برای سیاه جامگان گلزنی کرد و گل‌های نفت را هم رضا حبیب زاده (۳۲)، امین منوچهری (۳۹)، محسن بنگر (۴۹) و امیرحسین فشنگچی (۵۶) به ثمر رساندند.
هومن افاضلی بعد از پیروزی چهار بر یک تیمش مقابل مشکی پوشان گفت: بازی سختی بود، برخلاف نتیجه‌ای که بدست آمد. تیم سیاه جامگان خیلی خوب و دونده بود. نتیجه بزرگی برای تیم ماست. این کمک می‌کند شرایط تیم ما تغییر کند. این بازی شش امتیازی بود. گل زودهنگام باعث شد شرایط ذهنی ما بهم بریزد. بازیکنان باتجربه ما خیلی خوب کار کردند و به بازی برگشتند. انرژی خوبی داشتیم. این گام برای نفت مهم بود. امیدوارم بتوانیم آرام آرام بهتر شویم. من چیزی که در ذهنم بود به جز بازی با پرسپولیس که محتاط بودم، به دنبال برد بودم. ایده های بازی ما مشخص است. به دنبال ایجاد برخی مسائل در تیم هستیم. در مسیر خوبی هستیم. باید بازیکنان در اینجا متوقف نشوند. جایگاه ما اینجا نیست. باید بهتر از این باشیم. اگر مشکلات مدیریتی اول فصل نبود شرایط این تیم بهتر می شد. من فکر می‌کردم این آزمون بزرگی برای ماست و خوشبختانه دیدیم بازیکنان تغییر کردند و موفق شدند.
افاضلی  در پایان و در واکنش به سوالی درباره غرور احتمالی تیمش بیان کرد: این مسئله می‌تواند در هر تیمی رخ دهد. ولی ما بازیکن باتجربه داریم. قطعا هم روی آن کار می کنیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند بدون اجرا کردن تمام توانشان می‌توانند موفق شوند که ما با این مسئله برخورد می کنیم و در تمرین با بازیکنان صحبت می کنیم.
رضا عنایتی بعد از شکست مقابل نفت گفت: بازی شرایط خاصی داشت. گل زودهنگام‌مان تمرکز ما را بهم ریخت و باعث شد تا نفت متفاوت بازی کند. ما امروز فوق‌العاده بد بودیم و آنچه می‌خواستیم انجام نشد. باید سریع به شرایط عادی برگردیم و جبران کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به اینکه هواداران سیاه جامگان می‌گفتند نفت از جادوگر استفاده می کند، چیست گفت: من به این چیزها اعتقادی ندارم. بی‌زحمت بحث فنی کنید. بعضی اوقات این اتفاقات رخ می‌دهد. یک زمان هایی مربی کاری نمی تواند بکند. چند بازیکن ما اصلا تمرکز نداشتند. فکر می کنم 5-6 موقعیت خوب داشتیم ولی بازیکن تمرکز نداشت و توپ را از دست داد. من هیچوقت قول نداده‌ام و نمی‌دهم. در فوتبال اتفاقاتی مثل امروز رخ می‌دهد که نمی‌توان پیش بینی کرد. گل زودهنگام تمرکز ما را گرفت. بازیکنان ما غیرقابل پیش بینی بازی کردند. ما تمام بازی‌های مان روی زمین است. 6-7 بازیکن ما آنطور که می‌خواستیم نبودند.
بازی فولاد و پیکان هم به دلیل بروز پدیده گرد و خاک لغو شد، و طبق اعلام فردا ساعت  ۱۴:۳۰ در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می شود.


وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار