کد خبر: 891512
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر شاهد توسعه و گسترش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی در سطح استان بودیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،عدیل سروی در جلسه بررسی خرید محصولات استراتژیک کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: با انجام اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر شاهد توسعه و گسترش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی در سطح استان بودیم که به دنبال این امر خرید تضمینی محصولات نیز افزایش یافته است.

وی افزود: استفاده از بذرهای اصلاح شده و مرغوب از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی در راستای افزایش تولید و بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در کنار این امر، اقداماتی نظیر رعایت تاریخ کاشت، مبارزه اصولی با علف‌های هرز، حفظ و ذخیره‌سازی رطوبت در خاک، عمل به توصیه‌های کارشناسان ترویج کشاورزی و بکارگیری اصول و مبانی علمی زمینه را برای افزایش محصولات کشاورزی استان فراهم آورده است.

سروی با اشاره به خرید تضمینی بیش از 45 هزار تن سویا، 14 هزار تن دانه روغنی کلزا و 11 هزار تن وش پنبه تصریح کرد: این امر بیانگر افزایش خرید تضمینی و تولید این محصولات بوده چرا که به طور مثال در حالی که میزان خرید تضمینی پنبه در سال 92-93 به میزان دو هزار و 800 کیلوگرم بوده این میزان در سال زارعی 96-95 به بیش 11 هزار و 500 تن افزایش یافته است.

وی در مورد افزایش تولید محصول استراتژیک گندم در اردبیل گفت: میزان خرید تضمینی گندم در سال 92-93 به میزان 220 هزار تن بوده که این میزان در سال 95-96 به 458 هزار تن افزایش یافته است و شاهد افزایش چشمگیری در تولید این محصول بودیم در حالی که سطح زیر کشت گندم در سال 92 به میزان 334 هزار هکتار بوده اما در سال گذشته این میزان 296 هزار هکتار بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: افزایش 238 هزار تنی خرید تضمینی گندم در حالی بوده که میزان اراضی زیر کشت رفته این محصول استراتژیک 38 هزار هکتار کاهش یافته است که این امر بیانگر انجام اقدامات موثر در این حوزه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر