کد خبر: 891505
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
خبرگزاری رویترز به نقل از مسئولان چینی اعلام کرد چهار لکه نفتی در محل غرق شدن نفتکش ایرانی سانچی شکل گرفته است.
باشگاه خبرنگاران جوان: خبرگزاری رویترز به نقل از مسئولان چینی اعلام کرد چهار لکه نفتی در محل غرق شدن نفتکش ایرانی سانچی شکل گرفته است.

به گزارش رویترز، مسئولان چینی اواخر وقت چهارشنبه اعلام کردند نفت موجود در کشتی نفتکش ایرانی که در دریای چین جنوبی غرق شد چهار لکه نفتی جداگانه به وجود آورده است و روی هم رفته در حدود یکصد کیلومتر مربع پراکنده شده است.

پیشتر تصاویر ماهواره‌ای از شکل گیری دو لکه نفتی در محل غرق شدن کشتی نفتکش ایرانی حکایت داشتند، اما تصاویر کنونی نشان می‌دهند که چهار لکه نفتی در سطح دریا شکل گرفته است که مساحتی بین پنج و نیم تا ۴۸ کیومتر مربع را در بر می‌گیرند. نفتکش ایرانی روز یکشنبه گذشته غرق شد. غرق شدن این نفتکش نگرانی‌هایی درباره آلودگی زیست محیطی به وجود آورده است. این نفتکش ۳۲ سرنشین داشت که جسد سه نفر از آن‌ها پیدا شد و اجساد بقیه آن‌ها هنوز پیدا نشده است.

وزارت حمل و نقل چین روز چهارشنبه اعلام کرد کشتی نفتکش اکنون در عمق ۱۱۵ متری زیر دریا قرار دارد. این وزارتخانه گفت: در حال آماده سازی رُبات‌هایی برای گسیل کردن آن‌ها به زیر آب و بررسی وضعیت نفتکش غرق شده است. مقامات چینی گفتند از ۱۹ نقطه در دریا نمونه برداری کرده اند و مشخص شده است که میزان نفت موجود در نمونه آب‌های انتخابی از پنج نقطه بیش از حد مجاز و استاندارد بوده است. تیم‌های بررسی کننده سرگرم پایش در محل غرق شدن نفتکش ایرانی هستند تا میزان انتشار نفت در محیط زیست و تاثیرات زیست محیطی آن را مورد بررسی قرار دهند.

یکی از لکه‌های نفتی حدود ۱۸ کیلومتر طول و ۳۰۰ متر عرض دارد. این لکه نفتی در حدود ۱۱ کیلومتری محل غرق شدن نفتکش ایرانی قرار دارد. یکی دیگر از این لکه‌های نفتی حدود ۲۰ کیلومتر طول و حدود ۵۰۰ متر عرض دارد و در فاصله حدود دو کیلومتری محل غرق شدن این نفتکش واقع است. این نفتکش حامل ۱۳۶ هزار تن یا معادل حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار