کد خبر: 891504
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
گزارش دستمزد کارگران روستایی حاکی ازآن است که بیشترین دریافتی کارگران مرد و زن به ترتیب مربوط به شغل نهرکش و مرزبند با درآمد ۲ میلیون ۱۴۸ هزار تومان و نشاکار با دستمزد ۹۳۹ هزار و ۴۵ تومان است.
میزان: براساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت کار، وضعیت دستمزد مشاغل منتخب در بخش کشاروزی در مناطق روستایی نشان می‌دهد که بیشترین دستمزد روزانه مردان ۷۱۶ هزار تومان و کمترین آن ۴۵۰ هزار تومان است که به ترتیب مربوط به کارگر نهرکش و مرزبند و میوه چین می‌شود.

این در حالی است که بیشترین دستمزد زنان مبلغ ۷۴۲ هزار تومان و کمترین آن مبلغ ۳۵۰ هزار تومان به ترتیب برای شغل‌های نشاکارو دروگر غلات بوده است.

به علاوه تغییرات دستمزد روزانه مردان در ۳ ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که بیشترین تغییرات در دستمزد مربوط به کارگر بیلزن زمین زراعی و کمترین آن مربوط به دستمزد روزانه کارگر میوه چین است، نکته قابل توجه اینجاست که دستمزد روزانه زنان کارگر دروگر غلات بیشتریت تغییر را داشته است.

براین اساس، بیشترین دستمزد مشاغل کشاورزی مربوط به کارگران نهرکش و مرزبند با درآمد ۲ میلیون و ۱۴۸ هزار تومان در ماه و در این میان کارگران میوه چین با دستمزد ماهیانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان کمترین درآمد را داشته اند.

همچنین بیشترین دستمزد برای زنان در بین استان‌های کشور مربوط به کارگر نشاکار با دستمزد ۹۳۹ هزار و ۴۵ تومان در استان گیلان بوده و کمترین دستمزد نیز مربوط به وجینکار با ۲۳۳ هزار و ۴۶ تومان بوده است.

گفتنی است بالاترین درآمد مردان روستایی نیز مربوط به شغل نشاکاری با دستمزد ۱ میلیون و ۱۶۸ هزار تومان در استان گیلان بوده و کمترین آن برای شغل دروگر غلات با دستمزد ۲۷۵ هزار تومان در استان سیستان و بلوچستان بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار