کد خبر: 891485
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
نامه سردار نقدي به رئيس جمهور
سردار محمدرضا نقدي در نامه‌اي به رئيس جمهور، ضمن تأكيد بر ضرورت بهره گيري بيشتر و فراگيرتر فضاي مجازي، از روحاني خواست همين امروز راه را بر ظرفيت‎هاي بي‎شمار داخلي باز كند و آنها را جايگزين اجانب نمايد كه فردا دير است.
به گزارش جوان، در نامه سردار نقدي به روحاني آمده است: همان‎گونه كه مستحضريد امروزه فناوري ارتباطات و اطلاعات و نيز فضاي مجازي جزئي لاينفك از ابزار زندگي جامعه بشري است و همه اذعان دارند كه جامعه‎اي مي‌تواند به پيشرفت بيشتري برسد كه حداكثر استفاده را از اين ظرفيت بنمايد. گمان نمي‌كنم حتي يك نفر عاقل و دلسوز در كشور وجود داشته باشد كه ضرورت بهره‌گيري هر چه بيشتر و فراگيرتر فضاي مجازي را نفي كند، هر چند جوسازي‎ها و عوام فريبي‎هايي در اين زمينه صورت مي‌گيرد، ولي اختلاف نظرها در اين حوزه به هيچ وجه مربوط به بود و نبود فضاي مجازي و تعطيل يا برقراري آن نيست، بلكه اختلاف نظر بر سر نحوه مديريت آن است. مسئله اين است آيا مديريت اين فناوري بايد در اختيار ملت ايران باشد و يا اينكه زحمت را ايراني بكشد و آقايي‌اش را ديگران بكنند؟

مردم عزيز ايران حق دارند بدانند چه اتفاقي دارد مي‌افتد: واقعيت اين است كه فناوري اطلاعات و ارتباطات و آ‎نچه ما آن ‎را فضاي مجازي مي‎ناميم، از چهار جزء تشكيل شده است:

1- بستر شبكه‎هاي ارتباطي؛ 2- زير ساخت‎هاي عمراني و انرژي؛ 3- نرم‎افزارها و 4- محتوا.
حال چند سؤال اساسي مطرح است:
سؤال اول) چه كساني در بيابان‎ها و خيابان‎هاي كشور با تحمل خطرات فراوان و مشكلات حاد زير آفتاب سوزان و بارش برف و باران و يخبندان، دهها هزار كيلومتر فيبر نوري را زيرزمين مي‎خوابانند؟ پاسخ روشن است كارگران و مهندسان ايراني. 
سؤال دوم) چه كساني اين فيبرها را كه هر روز به‎خاطر حوادث، با قطعي و خرابي مواجه مي‎شوند، نگهداري مي‎كنند؟ جواب معلوم است جوانان ايراني. 
سؤال سوم) چه كساني مراكز سوئيچ و كنترل فني اين شبكه‎ها را مي‌سازند و نصب و راه اندازي مي‌كنند؟ صنعتگران ايراني.
سؤال چهارم) چه كساني با تحمل سختي‌ها و خطرات در گرما و سرماي شديد روي ارتفاعات و قلل مرتفع كشور دكل‎هاي مخابراتي را نصب مي‌كنند؟ جوانان ايراني. 
سؤال پنجم) چه كسي با پرداخت هزينه‎هاي سنگين، بودجه اين زيرساخت‎ها و ساختمان‎ها و ابنيه مورد نياز اين تأسيسات را تأمين مي‎كند و مي‎سازد؟ پول جيب مردم، عرق جبين مهندسان ايراني. 
سؤال ششم) فضاي مجازي نياز به انرژي و برق و گاز در اقصي نقاط كشور دارد. چه كسي اينها را تأمين مي‎كند؟ پول جيب و عرق جبين مهندسان ايراني. 
سؤال هفتم) محتواي مورد نياز مردم ايران در فضاي مجازي را چه كسي توليد مي‎كند؟ جواب روشن است، 95 درصد محتوا را خود مردم ايران توليد مي‎كنند. 
سؤال هشتم) نرم‎افزارهاي تكميلي را چه كسي توليد مي‎كند؟! 85درصد آن را نرم‎افزارنويسان و فناوران ايراني. 
سؤال آخر اين است كه اين شبكه عظيم كه نرم افزار و سخت افزار و ابنيه و انرژي و شبكه ارتباطي و همه چيز آن را ما ايراني‎ها با زحمت و سرمايه خودمان درست مي‎كنيم، مديريتش در دست كيست؟ در دست رژيم صهيونيستي و عناصر مشكوك آن رژيم. 
  آوار برده‌داري مدرن بر ملت ما
اين همه زحمات را ما مردم ايران مي‌كشيم، سود آن‎را چه كسي مي‌برد؟ با هر كليك كه ما مي‎كنيم، دلارها به حساب چه كسي واريز مي‌شود؟ به حساب امريكا و مؤسسات استعماري وابسته به آن. آيا اين انصاف است؟! آيا اين عاقلانه است؟! اينكه بدتر از دوران برده‎داري است. برده‎داران قديم لااقل براي مديريت بردگان خودشان بايد در آفتاب مي‎ايستادند و براي شلاق زدن بايد خودشان هم عرق مي‎ريختند، امروز آقاي برده‎دار نشسته هزاران كيلومتر دورتر در ويلاي اشرافي و گرم و نرم از جايش هم تكان نمي‎خورد، از يك طرف از همه ما بيگاري مي‎كشد و جوان و كارگر و صنعتگر و فناور ايراني را در مخاطرات فراوان به ميدان كار مي‌فرستد تا سامانه‎ها را آماده كنند و از طرف ديگر، با هر اشاره و انگشت ما پول به جيبش سرازير مي‌شود. 

لااقل برده‎داران قديم غذا و محل سكونت برده‎هاي خود را مي‎دادند. امروز اين برده‎داران مدرن به ملت ما كه اين همه زحمات را مي‎كشند چه مي‎دهند؟! فحشا و نابودي نواميس و اخلاق را به ملت‎ها پمپاژ مي‎كنند. حجم بالاي دروغ و شايعه و شبهه‎هاي ديني و اخلاقي را بر سر ملت آوار مي‌كنند. مواد مخدر و كالاهاي بنيان برانداز خودشان را با فشار تبليغات به جوانان ما تحميل مي‎كنند و هر موقع هم كه سازمان‌هاي اطلاعاتي غرب بخواهند اين فضا را تبديل به ارتش جنگي براي به آشوب كشيدن كشور و آتش زدن مساجد و امامزاده‎ها و مغازه‎ها محل كسب و كار مردم و از بين بردن امنيت كشور مي‎كنند. اين چه معامله زشت و تحقيرآميزي است كه ما با ملت خودمان مي‎كنيم؟
    
جوانان متخصص خودمان را باور كنيم

آقاي رئيس جمهور! حرف ما يك جمله بيشتر نيست و آن اينكه اگر همه زحمات فضاي مجازي بر گردن ما ايراني‎هاست، مديريت آن هم بايد به دست ايراني باشد. انواع شبكه‎هاي اجتماعي و پيام‎رسان‌هاي ايراني به دست دانشمندان و فناوران ايراني توليد شده است كه با قدري حمايت توسط دولت مي‎تواند فراگير شود. چرا بايد قدر اين ظرفيت‎ها را ندانيم؟ چرا بايد به جاي ايجاد شغل براي جوانان متخصص ايراني در اين عرصه براي جوانان روسي و امريكايي‌ها شغل ايجاد كنيم ؟ چرا جوانان متخصص خودمان را باور نداريم؟ آيا اين باورپذير است كشوري كه 10 سال پيش ماهواره طراحي كرده و ساخته و با موفقيت در مدار قرار داده است كشوري كه شبيه‎سازي موجودات زنده را در توان دارد، كشوري كه پيچيده‎ترين رادارها و سامانه‎هاي الكترونيك و جنگ الكترونيك را با طراحي بومي مي‎سازد، از ساختن يك پيام‎رسان بومي كه به قدر يك درصد اين سامانه‌ها هم پيچيدگي فني ندارد عاجز باشد ؟! اگر وزارت ارتباطات كشوري كه 10 سال پيش ماهواره پرتاب كرده توانايي راه اندازي يك نرم افزار پيش پا افتاده را ندارد عوضشان كنيد. خيلي بي انصافي است كه با ادبيات انگليس‌ها و شاه با مردم خودتان صحبت كنيم و هر كس را كه مخالف سلطه اجانب است مخالف پيشرفت بناميم. ما مي‎گوييم فضاي مجازي بايد دهها برابر اين توسعه بيابد، امّا با مديريت ايراني، نه مديريت دشمن. در بهره‎برداري از فضاي مجازي ما فقط در دو راهي انسداد-ولنگاري كه افراط و تفريط است قرار نداريم، بلكه راه سومي هم وجود دارد كه همان راه اعتدال است، نه انسداد و ولنگاري، بلكه بهره‎برداري هر چه گسترده‎تر از فضاي مجازي با مديريت ايراني؛ همان راهي كه اكثريت كشورهاي مقتدر جهان مي‎روند و مي‎بينيم حتي كشورهايي كه هيچ اختلاف اساسي فرهنگي و سياسي با امريكا و رژيم صهيونيستي ندارند، مديريت فضاي مجازيشان را به آ‎نها نمي‎دهند. 
   
به بردگي ملت ايران رضايت ندهيد

اينكه همه زحمات را ما بكشيم و سود كلان و بي شمار مالي و استفاده از آن به‎عنوان اهرم ناامن‎سازي كشور براي دشمنان باشد، اين برده‎داري است. شكي نيست هر كه به اين بردگي مدرن رضايت دهد، در بر باد رفتن نواميس ملّت شريك است، آنكه به اين وضع خفّت‎بار؛ يعني مديريت بيگانگان بر فضاي مجازي كشور رضايت دهد، در خون بيگناهاني كه در حوادث و اغتشاشات تحميلي بيگانگان بر زمين مي‎ريزد، شريك است. تصور اينكه متخصصان ايراني نمي‌توانند اين شبكه را بومي كنند بزرگ‌ترين توهين به دانشگاهيان ماست كه سامانه‌هايي دهها برابر پيچيده تر را طراحي كرده و ساخته‌اند. همين امروز راه را بر ظرفيت‎هاي بي‎شمار داخلي باز كنيد و آ‎نها را جايگزين اجانب نماييد كه فردا دير است. آقاي رئيس جمهور! نپسنديد كه ملت ايران به بردگي برود! شما به پاسداري از عزّت و منافع ملت ايران قسم خورده ايد. آقاي رئيس جمهور به بردگي ملت ايران رضايت ندهيد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار