کد خبر: 891483
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
در بيانيه كنفرانس مجالس كشورهاي اسلامي تأکيد شد
در بيانيه سيزدهمين كنفرانس اتحاديه پارلمان‌هاي كشورهاي اسلامي آمده است: از اتحاديه بين‌المجالس خواستاريم كه عضويت كنست اسرائيل در اين اتحاديه را به عنوان تنبيهي براي تجاوزگري اين موجوديت صهيونيستي به حقوق بين‌الملل ملغي سازد.
بيانيه پاياني سيزدهمين كنفرانس اتحاديه پارلمان‌هاي كشورهاي اسلامي در نشست مجمع عمومي اين كنفرانس كه در هتل اسپيناس پالاس تهران برگزار شد توسط يكي از اعضاي پارلمان‌هاي عضو اين كنفرانس قرائت شد كه متن كامل آن به شرح زير است:
به گزارش فارس، در بيانيه پاياني سيزدهمين كنفرانس اتحاديه پارلمان‌هاي كشورهاي آمده است: ما به عنوان رؤسا و اعضاي هيئت‌هاي پارلماني اعضاي سازمان همكاري اسلامي حاضر در سيزدهمين كنفرانس اتحاديه پارلماني كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي در تهران موارد زير را اعلان مي‌نماييم:
1- تروريسم را به عنوان يك باور، تفكر و رويه محكوم مي‌نماييم و از دولت‌هاي خود با هدف محو تمامي اشكال و مظاهر تروريسم از طريق كسب تخصص و تجربه لازم، خواستار توسعه همكاري‌هاي في مابين هستيم. 
2- از دستاوردهاي بزرگ اخير در شكست داعش در عراق و سوريه استقبال نموده و از تمامي كشورهاي اسلامي به‌خصوص جمهوري اسلامي ايران كه با هماهنگي و همكاري با دولت‌هاي عراق و سوريه نقش ارزنده و فعّالي در اين راستا ايفا نموده است، قدرداني مي‌نماييم. 
3- تعميق گفت‌وگوها ميان اديان و مذاهب اسلامي، مبارزه با تعصب و افراطي‌گري، نشر فهم راستين از دين و رد تكفير و گرايش به خشونت را خواستاريم. 
٤- اظهارات نژادپرستانه گاه به گاه رئيس‌جمهور امريكا عليه ملت‌هاي رنگين پوست و مرتبط ساختن اسلام به تروريسم جهاني را قوياً محكوم مي‌كنيم و نگراني خود را نسبت به اين گونه حالت‌هاي رواني كه موجب اختلافات و سوء تفاهم ميان ملت ها، اديان و تمدن‌ها مي‌شود، ابراز مي‌داريم. 
٥- تصميم يكجانبه رئيس‌جمهور ايالات متحده امريكا در شناسايي قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي(اسرائيل) را قوياً محكوم مي‌نماييم و اين اقدام را به عنوان تهديدي براي صلح و امنيت بين‌المللي و تجاوزي تمام عيار به حقوق حقه مردم فلسطين و همچنين اقدامي باطل و پوچ كه احساسات مسلمانان، مسيحيان و تمامي انسان‌هاي آزاده در سرتاسر جهان را برانگيخت، بر مي‌شماريم. 
6- حمايت و پشتيباني خود را نسبت به رفع چالش‌هاي مداوم مردم فلسطين اعلام مي‌نماييم و مادامي كه حقوق مردم فلسطين، و به ويژه حق بازگشت و تأسيس دولت مستقل فلسطين به پايتختي قدس شريف، محقق نگردد، مقاومت را در تمامي اشكال حق مشروع فلسطينيان مي‌دانيم. 
٧- از اتحاديه بين المجالس خواستاريم كه عضويت كنست اسرائيل در اين اتحاديه را به عنوان تنبيهي براي تجاوزگري اين موجوديت صهيونيستي به حقوق بين‌الملل ملغي سازد. 
8- تا زماني كه دولت ايالات متحده از تصميم اشتباه خود مبني بر انتقال سفارت امريكا به قدس عقب‌نشيني نكند، از اعضايي كه به‌صورت سياسي و اقتصادي با رژيم صهيونيستي در ارتباط هستند، درخواست داريم روابط خود را به حالت تعليق در آورند. 
9- تمامي قوانين و اقدامات يكجانبه و فراسرزميني ايالات متحده امريكا و همچنين احكام قضايي اين كشور عليه ديگر دولت‌ها به‌خصوص اعضاي اتحاديه پارلماني كشورهاي اسلامي كه مغاير با حقوق بين‌المللي، منشور ملل متحد و ناقض حاكميت و استقلال دولت‌ها بوده را به رسميت نشناخته و رد مي‌نماييم. 
10- نگراني گسترده خود را نسبت په وخامت شرايط انساني در يمن اعلام مي‌داريم و بر ضرورت تمركز بر راه‌حل سياسي و تسهيل و تسريع در ارسال كمك‌هاي انسان‌دوستانه به سراسر يمن تأكيد مي‌كنيم
11- تمامي نقض فاحش حقوق انساني در ايالت راخين ميانمار از جمله مرگ بسياري از انسان‌هاي بي‌گناه و به ويژه، اقدام شنيع پاكسازي نژادي را قوياً محكوم مي‌نماييم. 
12- از دولت‌هاي عضو در اتحاديه پارلماني كشورهاي اسلامي خواستاريم تا نظام اقتصادي جديدي مبتني بر همبستگي اسلامي ايجاد نمايند و از ايجاد بستري براي ارتقاي روابط اقتصادي، بازرگاني، مالي و بانكي بدون هرگونه تمايز ميان مردم به‌خصوص اعضاي اتحاديه پارلماني كشورهاي اسلامي با هدف دستيابي به توسعه و تعميق همكاري‌هاي منطقه‌اي و زير منطقه‌اي، در حالي كه شرايط برابر براي دستيابي به رشد اقتصادي مدنظر، افزايش توليد داخلي و حجم صادرات بين كشوري فراهم شده و متعاقباً كمك به ايجاد فرصت‌هاي شغلي مولد در اقتصادهاي ملي و تسريع سرعت پيشرفت اقتصادي با هدف فقرزدايي و تحقق ديگر اهداف مطروح در سند اهداف توسعه هزاره، حمايت نمايند. 
1٣- بر نياز به مقاومت و پايداري در برابر انواع كمپين‌هاي رسانه‌اي عليه اسلام و مسلمانان تأكيد نموده و نگراني جدي خود را نسبت به مظاهر تعصب، تبعيض و خشونت عليه اسلام و مسلمانان در ديگر اقصي نقاط جهان و همچنين تصوير‌سازي منفي از اسلام و مسلمانان از طريق تلاش رسانه‌هاي بين‌المللي در پيوند آن دو به خشونت و تروريسم ابراز مي‌نماييم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار