کد خبر: 891475
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
اخیراً یك گزارش امنیتی به رئیس‌جمهور امریکا ارائه شده كه نشان می‌دهد حدود سه‌چهارم محكومیت‌های تروریست‌های بین‌المللی 17 سال اخیر دادگاه‌های امریکا مربوط به افراد اصالتاً خارجی بوده ‌است.
اخیراً یك گزارش امنیتی به رئیس‌جمهور امریکا ارائه شده كه نشان می‌دهد حدود سه‌چهارم محكومیت‌های تروریست‌های بین‌المللی 17 سال اخیر دادگاه‌های امریکا مربوط به افراد اصالتاً خارجی بوده ‌است. این گزارش دستاویز خوبی شده كه ترامپ با زیر سؤال بردن سیاست‌های مهاجرتی امریکا‌، بگوید نظام مهاجرتی حاكم بر امریکا امنیت ملی امریکا را تهدید می‌كند. 

به تازگی وزارتخانه‌های دادگستری و امنیت داخلی امریکا گزارشی جدید به دونالد ترامپ داده‌اند كه حاکی است حدود سه چهارم از مجموع ۵۴۹ حکم محکومیت تروریست‌های بین‌المللی در دادگاه‌های امریکا از زمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون شامل افراد اصالتاً خارجی بوده است. ترامپ كه هفته قبل هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی را به «چاله مستراح‌» تشبیه كرده بود كه مهاجران آنها به امریکا می‌آیند، از این فرصت استفاده كرده و در توئیتی، ضمن قرار دادن لینک این گزارش، گفته که نظام مهاجرت فعلی امریکا منجر به تضعیف امنیت ملی می‌شود. این گزارش می‌گوید که تاکنون جلوی صد‌‌‌ها مورد تلاش تروریست‌های بالقوه برای ورود به امریکا به طرق قانونی و غیرقانونی گرفته شده و فاش می‌كند كه از بین 549 نفری كه در دادگاه‌های امریکا عنوان تروریست بین‌‌المللی دارند، ۱۴۸ نفر جزو کسانی هستند که بعد از ورود به امریکا به آنها شهروندی اعطا شده بود. ترامپ با استناد به همین گزارش توئیت كرده است:‌« ما به کنگره امریکا یک فهرست از منابع و اصلاحات را تقدیم کردیم. ما باید امریکا را امن نگه داریم که شامل کنار گذاشتن یک نظام تصادفی و زنجیره‌ای لاتاری و اعطای مهاجرت و جانشینی آن با یک نظام مبتنی بر شایستگی است.»‌نمایندگان دموکرات در کنگره امریکا هفته قبل از قول ترامپ نقل كردند كه ترجیح می‌دهد مهاجرانی از کشور‌‌‌هایی مانند نروژ به امریکا بروند، دیدگاهی كه به گفته آنها نشان‌دهنده نژادپرست بودن رئیس‌جمهور امریکا است.

چالش دیدگاه‌های نژادپرستانه دونالد ترامپ سه‌‌‌‌شنبه شب نیز خود را در شكل و شمایلی دیگر نشان داد، زمانی كه در جریان کنفرانس خبری مشترک ترامپ، با نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهور قزاقستان، جیم آکوستا، خبرنگار سی‌ان‌ان از ترامپ پرسید: آقای رئیس‌جمهور آیا شما گفته‌اید که می‌خواهید مردم بیشتری از نروژ به امریکا بیایند؟ ترامپ ابتدا در پاسخ به او گفت من می‌خواهم مردم از هر جایی بیایند ولی متعاقب این پرسش، دستیار مطبوعاتی کاخ سفید به خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: تشکر می‌کنم جیم وقت خارج شدن است. آکوستا می‌گوید که می‌خواهد یک سؤال دیگر بپرسد. وی می‌گوید: فقط نژاد قفقازی و کشورهای سفیدپوست جناب؟ یا افرادی از دیگر بخش‌های جهان و افراد رنگین‌پوست هم می‌توانند به امریکا بیایند؟بعد از آن ترامپ به آکوستا نگاه کرده و انگشتش را به سوی او نشانه گرفته و می‌گوید: بیرون!
   
وضع بیكاری سیاه‌پوستان

دونالد ترامپ‌، رئیس‌جمهور امریکا در توئیت‌های خود با استناد به اخبار فاکس‌نیوز مدعی شد محبوبیت او نزد سیاه‌پوستان امریکا افزایش یافته است. دونالد ترامپ در توئیت جدید خود به نقل از برنامه فاکس و دوستان در شبکه فاکس‌نیوز نوشت: «90 درصد پوشش اخبار درباره ترامپ در سال 2017 میلادی، منفی بوده و بخش زیادی از آن ساختگی و از روی نقشه است.»وی همچنین در پیام دیگری به نقل از شبکه خبری فاکس نوشت: «بیکاری سیاه‌پوستان امریکا، پایین‌‌‌‌ترین رقمی است که تاکنون ثبت شده است. میزان رضایتمندی از ترامپ نزد سیاه‌پوستان امریکا دو برابر شده است.»‌سخنگوی کاخ سفید هم در اظهارنظری درباره مناقشه اخیر به خاطر صحبت‌های توهین‌آمیز دونالد ترامپ درباره برخی کشور‌‌‌هایی که مهاجران‌شان به امریکا می‌روند، گفت که ادبیات او «‌تند‌» بوده اما یکی از دلایل پیروزی او در انتخابات این بوده که نشان داده مثل «‌یک ربات برنامه‌ریزی شده‌» نیست. با این حال او در توجیه این مناقشه گفت: هیچ‌کس در اینجا قرار نیست وانمود کند که رئیس‌جمهور همواره مواضع سیاسی صحیح دارد. او اینطور نیست و البته من فکر می‌کنم که یکی از دلایلی که «‌مردم امریکا عاشق او هستند‌» همین خصوصیت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار