کد خبر: 891467
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
محمد مهدي سيار از انتشار دفتر شعر تازه‌اي از خود با عنوان «يادآوري» خبر داد كه قرار است از سوي انتشارات شهرستان ادب ارائه شود.
جواد محرمي

سيار، شاعر و ترانه‌سرا، ضمن اشاره به اينكه مجموعه رباعي«يادآوري» به‌زودي به چاپ مي‌رسد، گفت: اين مجموعه حاصل حس و حال برهه‌اي از كار ادبي و شاعري من است. در دو سال اخير به سمت رباعي كشيده شدم و البته از سرودن غزل و ترانه نيز فاصله نگرفتم، اما در عين حال رباعي‌هايي هم سرودم و دوستاني كه اين رباعي‌ها را شنيدند، اين آثار را تأييد و تشويقم كردند كه به صورت مجموعه‌اي مستقل، رباعي‌هايم را منتشر كنم. 

وي همچنين با اشاره به اينكه رباعي‌هايش با مضامين مختلف سروده شده‌اند، عنوان كرد: مضامين عاشقانه و تاملأت انساني در اين مجموعه وجود دارد و منحصر به موضوع خاصي نبوده‌ام. به گزارش «جوان»، محمدمهدي سيار شاعر، ترانه‌سرا و مدرس دانشگاه اهل ايران است. مجموعه شعر «حق‌السكوت» از اين شاعر، در سال ۱۳۸۹ برگزيده، بيست‌ونهمين دوره جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران در بخش ادبيات شد. سيار نخستين كتاب خود را در سال ۱۳۸۸ با عنوان «بي‌خوابي عميق» در انتشارات سوره مهر منتشر كرد كه مجموعه‌اي است از اشعار فارسي در قالب‌هاي كلاسيك، سپيد و نيمايي. او با اشعار كلاسيك اين اثر، جايزه سرو بلورين جشنواره بين‌المللي شعر فجر را در سال ۱۳۸۷، پيش از چاپِ كتاب، از آن خود كرده بود. 

روزنامه فرانسوي فيگارو در مصاحبه‌اي كه دو سال پيش با سيار انجام داده بود، به ابعادي از شعر و زندگي او پرداخته و ضمن معرفي او به عنوان «يك روشنفكر جوان ۳۲ ساله و استاد دانشگاه امام صادق» نوشته بود: مهدي سيار در آخرين مجموعه شعر خود «مرگ بر مرگ» از مجموعه «رودخواني» تنها يك شعر ضدامريكايي دارد، اما همين شعر با توفيق فراواني همراه بوده است. 

همچنين فاكس‌نيوز در مطلبي به ترانه هتل كوبورگ، سروده مشترك سيار و ميلاد عرفان‌پور پرداخته و نوشته بود: «اين ترانه با مرور و برجسته‌سازي برخي از نارضايتي‌ها و دلخوري‌هاي تاريخي دولت ايران از امريكا همچون كودتاي ۱۹۵۳ كه با حمايت سازمان سيا شكل گرفت، سانحه سقوط هواپيماي(مسافربری) ايراني در سال ۱۹۹۸ و ترور چهار دانشمند ايراني، از اين حوادث با عبارت «زخم‌هايي كه بر تنم مانده است» ياد مي‌كند.»

رهبر معظم انقلاب نيز در يكي از سخنراني‌هاي خود به اين ترانه و نيز مقاله فاكس‌نيوز اشاره كرده بودند: «‌به نظرم همين شعر بود كه شبكه‌هاي خارجي ضدانقلاب روي آن حساس شدند و آن را كوبيدند، آنها فوراً اهميت اين كار را درك كردند، آنها را عصباني كرده بود، ولي‌ ما خودمان از آن خبر نداريم، سرود خوب را ترويج نمي‌كنيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار