کد خبر: 891444
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
حمايت دوباره وزير از بازي‌هاي بزرگ براي تيم ملي
وزير ورزش و جوانان يک‌بار ديگر بر حمايت از تيم ملي فوتبال در راه حضور در جام جهاني روسيه تأکيد کرد.
شيوا نوروي

وزير ورزش و جوانان يک‌بار ديگر بر حمايت از تيم ملي فوتبال در راه حضور در جام جهاني روسيه تأکيد کرد. در روزهايي که جاي خالي کارلوس کرش در ايران کاملاً محسوس است و تمرينات ملي‌پوشان زير نظر دستيارانش پيگيري مي‌شود، مسعود سلطاني‌فر از تأمين منابع مالي براي بازي با تيم‌هاي بزرگ خبر داد و عضو هيئت رئيسه فدراسيون هم به سوپرايز اين فدراسيون براي تيم کرش اشاره کرد. 
   
کمپ لوکوموتيو و غيرت ايراني

افزايش تعداد بازي‌هاي تدارکاتي خبري بود که روز گذشته مسعود سلطاني‌فر به آن اشاره کرد. وزير ورزش با تأکيد بر دشوار بودن گروه ايران در جام جهاني 2018 اظهار داشت: «در ابتدا براي موفقيت بيشتر در جام جهاني براي هفت بازي تدارکاتي پيش‌بيني‌هاي لازم صورت پذيرفته بود، اما پس از انجام چهار بازي مسئولان فوتبال تصميم گرفتند اين ديدارهاي دوستانه را افزايش دهند. سرمربي و کادر فني تيم ملي پس از بررسي وضعيت تيم تصميم گرفتند تعدادي بازي تدارکاتي با تيم‌هاي مطرح اروپايي داشته باشند و با توجه به اينکه مراکش هم تيم قدرتمندي است، بازي‌هاي بيشتري با کشورهاي قوي عربي نيز در دستور کار قرار گرفت. براي بازي تدارکاتي با تيم‌هاي مشابه همگروه‌هاي ايران در جام جهاني برنامه‌هاي خوبي متناسب با فيفادي تدوين شده است و منابع لازم براي اجراي اين برنامه را نيز تأمين کرده‌ايم.» وزير ورزش تغيير کمپ تيم ملي از ايتاليا به روسيه را عدم صعود لاجوردي‌پوشان به جام جهاني خواند: «کمپ لوکوموتيو را که بهترين کمپ روسيه است براي تيم ملي کشورمان در اختيار گرفته‌ايم. قرار بود تيم‌ ‌ملي ايتاليا در اين کمپ مستقر شود که با صعود نکردن اين تيم، ما موفق به اجاره آن شديم. لوکوموتيو کمپي است که بهترين امکانات ورزشي و رفاهي براي اقامت بيش از يک ماه تيم ملي کشورمان را دارد. »
  
ايتاليا حريف بعدي؟

رويارويي با تيم‌هاي ملي ترکيه و الجزاير، دو بازي دوستانه تيم ملي ايران است که برگزاري آن قطعي شده است. با اين حال به نظر مي‌رسد مسئولان فدراسيون در تلاش هستند تا هرچه زودتر از فرصت باقي مانده استفاده كنند و چند ديدار تدارکاتي ديگر را نيز براي تيم کرش تدارک ببينند. محمود شيعي در گفت‌وگو با ايرنا در خصوص رويارويي با تيم‌هاي قدرتمند و سورپرايز ويژه فدراسيون گفت: «با هفت کشور به توافق نهايي رسيده‌ايم که نام اين کشورها که اتفاقاً از تيم‌هاي بسيار خوب دنيا هم هستند از سوي رئيس فدراسيون اعلام خواهد شد. ديدار تدارکاتي تيم ملي فوتبال ايران با ترکيه و الجزاير قطعي شده و ساير بازي‌ها در حال رايزني است. نام کشورهاي اروپايي صاحب‌نام در فوتبال نيز براي هواداران بسيار خوشحال‌کننده است كه طي روزهاي آينده از سوي تاج اعلام مي‌شود. فدراسيون يک سوپرايز خوب براي طرفداران تيم ملي دارد.» حدس زدن نام اين سورپرايز کار سختي نيست؛ سرمربي تيم ملي نام ايتاليا را در بين تيم‌هاي مدنظرش براي بازي تدارکاتي قرار داده، مسئولان فدراسيون هم اخيراً سفري به اين کشور داشته‌اند و قرار است يوزپلنگ‌ها اردوي تدارکاتي خود را در ايتاليا برپا کنند. مصاف با تيم ملي ايتاليا سورپرايز مناسبي براي تيم کشورمان خواهد بود. 
  
همکاري ايران و قطر

يک سايت آلماني همکاري ايران و قطر براي برگزاري جام جهاني 2022 را قطعي خواند. سايت زيت آنلاين در گزارشي به تشريح اين همکاري پرداخت و مدعي شد، روزنامه انگليسي اکونوميست نيز اين همکاري را تأييد کرده است: «قطر به اندازه کافي جا براي اسکان هواداران فوتبالي که از سراسر دنيا به اين کشور سفر خواهند کرد، ندارد و در کنار اينها پروژه‌هاي آماده‌سازي جام جهاني به کندي پيش مي‌رود، مسئولان قطري در حال مذاکره با ايران درباره همکاري با يکديگر در اين رابطه هستند. براي ميزباني از مسابقات جام جهاني 2022، قطر ممکن است از حمايت ايران در اين زمينه بهره ببرد. بر اساس گزارش اکونوميست، مذاکرات مسئولان قطري و ايراني در زمينه پذيرايي و اسکان دادن بخشي از هواداران فوتبالي جام جهاني 2022 در دو جزيره ايراني کيش و قشم در جريان است. بنابراين انتظار مي‌رود قطر در جريان بازی‌ها تنها 45 هزار هوادار را در هتل‌هاي خود اسکان دهد. اين كشور شايد براي اسکان دادن و پذيرايي از اين افراد مجبور شود از کشتي‌هاي تفريحي بزرگ استفاده و حتي کمپ کارگران مهاجر را براي اين منظور بازسازي کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار