کد خبر: 891442
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
استقلال يک گام تا مربع صدرنشینان فاصله دارد
استارت هفته بيستم رقابت‌هاي ليگ برتر امروز با برگزاري چهار ديدار زده مي‌شود و ديگر ديدارهاي نيز با يک روز فاصله یعنی جمعه برگزار خواهد شد.
دنیا حیدری

استارت هفته بيستم رقابت‌هاي ليگ برتر امروز با برگزاري چهار ديدار زده مي‌شود و ديگر ديدارهاي نيز با يک روز فاصله یعنی جمعه برگزار خواهد شد.
  
روز سخت برانکو برابر فيروز خان

برانکو کاملاً جدي هدفي را که ابتداي فصل ترسيم کرده بود، دنبال مي‌کند. رسيدن به قهرماني دوباره در ليگ و حالا تيمش با 11 امتياز فاصله با تيم دوم جدول در صدر، گام بلندي براي تحقق اين هدف برداشته است. با وجود اين، اما نمي‌توان منکر آن شد که پرسپوليس ساعت 15:30 امروز بازي سختي برابر گسترش فولاد در آزادي خواهد داشت. البته اين‌بار سکوها خالي نيست و برانکو مي‌تواند بار ديگر با حمايت هوادارانش براي کسب سه امتياز ديگر تلاش کند، اما واريز سه امتياز بازي امروز به حساب سرخپوشان خيلي هم آسان نيست،  وقتي آن سوي ميدان فيروز کريمي روي نيمکت تيم تبريزي نشسته است، مربي‌اي که يکي از چهار باخت سرخپوشان در فصل شانزدهم را با نفت آبادان به پرسپوليس تحميل کرد و از بدو حضورش در گسترش فولاد توانست تحولي در اين تيم ايجاد كند و آن را به رده هشتم برساند و حالا سه امتياز اين بازي خارج از خانه مي‌تواند اين تيم را حتي تا رده چهارم بالا بياورد و اين جايگاهي نيست که فيروز کريمي و شاگردانش بخواهند به راحتي از آن بگذرند، موضوعي كه بي‌شک کار برانکو و يارانش را سخت مي‌كند. اگرچه سرخپوشان بهترين خط حمله و دفاع ليگ را دارند و کمترين باخت در طول اين مدت را، اما نبايد فراموش کرد اين تيم در دو بازي گذشته به سختي توانسته از تيم‌های ته‌جدولي چهار امتياز بگيرد. پرسپوليس ميزبان در بازي امروز کمال کاميابي‌نيا و محسن ربيع‌خواه، دو هافبک دفاعي ثابتش را به دليل محروميت در اختيار ندارد و اين کار او را برابر گسترش بسيار سخت‌ مي‌كند و بايد فكري براي اين مهم كند. اين تيم اگر نمي‌خواهد فاصله‌اش با رقبا کم شود، نبايد سه امتياز ارزشمند اين بازي را به راحتي از دست بدهد.

در ديگر بازي‌هاي امروز، تراکتورسازان که بعد از بازي با نفت با گل‌محمدي با چالشي جدي مواجه شدند و او را کنار گذاشتند، ساعت 14:30 بايد بدون سرمربي از سايپا، تيم علي دايي پذيرايي کنند، تيمي که هفته قبل برابر استقلال به تساوي دست يافت و حالا درصدد جبران است و بي‌شک اگر با همان انگيزه به مصاف تراکتور برود، نتيجه‌اي ديدني رقم خواهد زد، آن هم در شرايطي که آجرلو در پي جذب يک مربي اسم و رسم‌دار است، هرچند که دنيزلي گويا برخلاف چراغ سبزي که ابتدا نشان داده بود، دست رد به سينه سرخپوشان تبريزي زد، اما مديرعامل اين تيم براي جلب نظر او همچنان در تلاش است. ديدار همزمان ذوب‌آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان و همچنين پارس جنوبي‌جم - استقلال خوزستان از ديگر بازي‌هاي امروز است که ساعت 15 برگزار مي‌شود. 
  
خيز استقلال براي رده چهارم

چهار ديدار باقيمانده هفته بيستم در حالي جمعه به طور همزمان ساعت 15 برگزار مي‌شود که در حساس‌ترين آن آبي‌پوشان پايتخت مهمان پديده هستند. استقلال که بعد از آمدن شفر روند رو به رشدي را در پيش گرفته و توانسته خود را به رده پنجم جدول برساند، براي گرفتن انتقام باخت دور رفت راهي مشهد شده و اميدوار است بتواند با دست پر از ديار خراسان بازگردد. اگرچه حريف روز جمعه استقلال ديگر آن تيم نيم‌‌فصل اول نيست که حريفان را به چالش مي‌کشيد. اين تيم اين روزها نه فقط با افتي فاحش رو‌به‌رو شده که با کسر شش امتياز از سوي فيفا جايگاهش در جدول رده‌بندي را نيز از دست داده است. برخلاف پديده اما استقلال هفته‌هاست که رنگ باخت به خود نديده و با وجودي که 15 امتياز با صدر جدول و رقيب ديرينه خود فاصله دارد، اما درصدد است تا بتواند خود را به جمع مدعيان نزديک کند و بعيد هم نيست با ادامه اين روند به هدفي که در نظر دارد، برسد. البته به شرط آنکه مربي آلماني آبي‌پوشان فکري جدي براي خط حمله اين تيم کند که با 19 گل زده در 19 بازي آمار خوبي ندارد. در همين بازي قبل بود که علي قرباني، مهاجم آبي‌پوشان به دليل از دست دادن موقعيت‌هاي گلزني با اهانت هواداران تيمش مواجه و با چشماني اشکبار راهي رختکن شد. با اين حال در بازي فردا شفر دوباره سرور جباروف را در ترکيب اصلي تيمش دارد و شايد اين بازيکن ازبک بتواند مشکل گلزني استقلال را تا حدودي حل کند.

در ديگر بازي‌هاي روز جمعه، سپيدرود رشت ميزبان سپاهان است، ديداري که نتيجه‌‌اش براي هر دو تيم مهم است، چراكه سپيدرودي‌ها خطر سقوط را بيخ گوش خود احساس مي‌کنند و کرانچار نيز خطر جدايي بابت نتايج نه‌چندان جالب اخيرش را. نفتي‌هاي تهران نيز ميزبان مشكي‌پوشان خراسان هستند، نبرد ته‌جدولي‌ها که امتياز ديدارشان حساسيت بالايي براي طرفين دارد. در آخرين بازي هم فولاد، تيم رده دوم جدول از پيکان پذيرايي مي‌کند، اما بايد ديد فولادي‌ها که با کسب 9 تساوي در اين خصوص رکورددار ليگ هستند، مي‌توانند با شکست پيکاني که هفته‌هاست رنگ برد به خود نديده، فاصله ايجاد شده با صدرنشين را کم کنند يا اين‌بار هم با کسب تساوي، آهسته و پيوسته به راه خود ادامه خواهند داد، تساوي‌ای که البته براي پيکان اصلاً جالب توجه نخواهد بود و اين تيم را بيش از پيش از کورس مدعيان کسب سهميه دور خواهد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار