کد خبر: 891426
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
واكنش مراجع تقليد به سخنان روحاني در مورد نقد معصومین(ع)
آيات عظام مكارم شيرازي و نوري همداني از مراجع تقليد در آغاز دروس خارج فقه خود به سخنان اخیر رئيس‌جمهور در مورد جواز نقد به پيامبر و ائمه معصومين(ع) اعتراض كردند.
آيات عظام مكارم شيرازي و نوري همداني از مراجع تقليد در آغاز دروس خارج فقه خود به سخنان اخیر رئيس‌جمهور در مورد جواز نقد به پيامبر و ائمه معصومين(ع) اعتراض كردند. 
   
معصومين(ع) خط قرمز ما هستند

به گزارش تسنيم، آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي پيش از ظهر ديروز در جلسه درس خارج فقه خود، راجع به سخنان اخير رئيس‌جمهور درباره جواز انتقاد از معصومين(ع)گفت: در اين هفته گفت‌و‌گو‌هاي زيادي درباره سخن يكي از مسئولان مطرح شد كه بعداً بخشي از سخنان وي تكذيب شد. در اين مورد نامه‌هاي بسياري به دفتر رسيد كه «شما چرا سكوت كرده‌ايد و سخني نمي‌گوييد؟!»
وي با بيان اينكه صرف‌نظر از اينكه محتواي كلام دقيقاً چه بوده، اما معصومين(ع) خط قرمز ما هستند، تصريح كرد: معصوم بودن ايشان از خطا و گناه از مسلمات مذهب ماست. چه ضرورتي دارد وقتي مطلبي را بيان مي‌كنيد، به زمان معصومين(ع) اشاره مي‌كنيد؟! كار به خط قرمزها نداشته باشيد! در اين موقع كه نياز شديد به وحدت داريم، سخناني گفته مي‌شود كه جامعه را ملتهب مي‌كند. 
آيت‌الله مكارم شيرازي ادامه داد: چه كار به وضع معصومين(ع) و زمان آنها داريد كه دردسر براي خود درست مي‌كنيد؟! من قبلاً گفته‌ام تضعيف قواي سه‌گانه صلاح جامعه نيست، اما گاهي خودشان براي خود مشكل درست مي‌كنند و ذهن مردم جامعه را از مشكلات اصلي منحرف و به مسائل حاشيه‌اي متوجه مي‌كنند. وي تأكيد كرد: شما كار اصلي خود را در سه چيز خلاصه كنيد؛ جلوگيري از گراني، توليد كار براي اقشار مختلف جامعه به‌ويژه جوانان تحصيلكرده و در دسترس قرار دادن يك فضاي مجازي سالم براي مردم. 
آيت‌الله مكارم شيرازي با بيان اينكه اگر يك‌بار ديگر اين فضاي مجازي سبب اغتشاش شود، مردم شما را نخواهند بخشيد، خاطرنشان كرد: همين مسئول در يك بيان ديگر نيز گفته‌اند كه چرا در عصر ما شهيد مطهري‌ها و علامه طباطبايي‌ها نيستند، اما عرض مي‌كنيم كه اين شخصيت‌ها در زمان ما نيز هستند و در هنگامي كه حجاب خاك بركشيدند مي‌گوييم كه چه شخصيت‌هايي را از دست داديم. 
   
انتقاد از معصومين(ع) بي‌معناست

آيت‌الله حسين نوري‌همداني هم ظهر ديروز در جلسه درس خارج فقه خود، با بيان اينكه حوزه علميه و علما وظيفه اطلاع از تمامي مسائل را دارند، اظهار داشت: اخيراً بحثي درباره عصمت معصومين(ع) مطرح‌شده كه مي‌توان از ائمه(ع) نيز انتقاد كرد درحالي‌كه انتقاد از آنها معنايي ندارد. از ائمه(ع) مي‌توان سؤال كرد اما انتقادي از ايشان وجود ندارد. در اينجا خلط مبحث شده و انتقاد معنايي ندارد، اين مسئله را علما و فضاي حوزه نيز جواب داده‌اند. مرجع تقليد شيعيان گفت: مسائل داخل مملكت كه مسئولان محترم مسئول آن هستند، مسئله معيشت مردم و اشتغال مردم است و وظيفه مسئولان نيز آن است كه مردم اثرات معيشتي را در سر سفره‌هاي خود ببينند. 
آيت‌الله نوري همداني با اشاره به برخي مشكلات كشور ازجمله بيكاري و قاچاق كالا ابراز كرد: درنتيجه عمل نكردن به وظايف خود مسائل مختلف بيكاري و وضعيت بد معيشتي مردم به‌‌وجود آمده است، حركت اخير مردم نيز به دليل همين موضوع بود اما بعد به اغتشاش كشيده شد. 
وي با اشاره به تحريك دشمنان و به‌وجود آمدن اغتشاشات گفت: مردم ولايتمدار به‌نظام علاقه‌مند هستند و حاضرند براي حفظ نظام جان دهند، ما باكسي غرض نداريم اما به دليل اينكه مسئولان به وظايف خود عمل نكردند مردم به ستوه آمده و حركتي را انجام دادند و دشمن نيز از آن سوءاستفاده كرد. 
استاد برجسته حوزه علميه قم با تأكيد بر اينكه آمار و ارقام و برگزاري جلسات و هياهو كار را درست نمي‌كند، گفت: خدمت به مردم را از شما مي‌خواهند و كار شما خدمت به مردم است، دشمن سعي مي‌كند، اگر سوژه دست دشمن ندهيم دشمن كه نمي‌تواند انجام دهد، بايد در داخل مشكلات برطرف شود و آن را به‌وضوح ببينند. حوزه‌هاي علميه و مردم نبايد مشغول عصمت انبيا باشند و دشمن به دشمني خود بپردازد. آيت‌الله نوري همداني با تأكيد بر سالم‌سازي فضاي مجازي گفت: رهبر معظم انقلاب و ما در رابطه با سالم‌سازي آن سخن گفتيم اما جلوي آن گرفته نشد، بايد بر حق خود استقامت داشته باشيم و نبايد در برابر آن سكوت كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار