کد خبر: 891395
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
۱۵۳ نماینده از رئیس جمهور درخواست کردند نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده را تعیین کند.
 تسنیم: ۱۵۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۳۹۷ از کشاورزان شدند.

در این بیانیه که توسط محمد حسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس قرائت شد آمده است:

طبق تبصره یک قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب ۲۱ شهریور ۱۳۶۸، وزارت جهاد کشاورزی موظف است هر ساله قیمت خرید تضمینی محصولات را با رعایت هزینه‌های واقعی تولید و در یک واحد بهره برداری متعارف و حفظ رابطه مبادله در داخل و خارج بخش کشاورزی تعیین و حداکثر تا پایان تیرماه به هیات دولت تقدیم کند.

در ادامه این بیانیه گفته شده است: همچنین در تبصره ۲ همین قانون آمده است دولت موظف است قیمت‌های مصوبه مزبور را قبل از آغاز هر سال زراعی یعنی آخر شهریورماه از طریق رسانه‌های عمومی اعلام کند، در سال جاری به رغم اینکه وزارت جهاد کشاورزی به وظیفه قانونی خود پایبند بوده و قیمت خرید تضمینی را به شورای اقتصاد ارایه کرده، اما همچنان پس از گذشت چهار ماه از موعد قانونی دولت قیمت نهایی خرید تضمینی را به جامعه کشاورزی اعلام نکرده است.

نمایندگان در این بیانیه تاکید کرده اند: در این شرایط که رییس جمهوری به دستاورد‌های خودکفایی گندم افتخار می‌کنند بدنه اجرایی کشور با دیر اعلام کردن نرخ خرید گندم این نگرانی را در بین کشاورزان ایجاد می‌کنند که دولت قصدی برای خرید تضمینی در سال آینده ندارد، نتیجه اجرا نشدن قانون خرید تضمینی، کاهش سطح تولید در سال آینده و آسیب پذیری امنیت غذایی کشور و کاهش سطح اشتغال مربوطه خواهد بود.
امضا کنندگان این بیانیه از رییس جمهوری خواستند اقدام عاجل در اجرای این قانون شدند تا نگرانی این بخش مهم جامعه که در سنگر تولید با ناامیدی فعالیت می‌کنند مرتفع شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار