کد خبر: 891382
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
روحانی در جلسه هیأت دولت:
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید تلاش شود کشور در حوزه توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نیفتد، گفت: ۶۲ درصد از حجم اقتصاد فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران و توزیع آن را اپراتورها و ۳۸ درصد مابقی را سایر شرکت‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، گزارش مرکز ملی فضای مجازی درخصوص «اقتصاد مجازی» را بررسی کرد.

رئیس‌جمهور در این جلسه  با بیان اینکه فهم دقیق از تأثیرگذاری گسترده فضای مجازی در اقتصاد، فرهنگ، توسعه کسب و کار و اشتغال، دگرگونی زندگی مردم و آینده این تأثیرگذاری بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: این فضا با سرعت فوق العاده زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را در بر می‌گیرد و مفاهیم اشتغال را بویژه در حوزه خدمات به شدت تغییر می‌دهد.

روحانی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی مؤثر از این فضا با تأکید بر تقویت حاکمیت ملی و تلاش برای افزایش ظرفیت‌های بومی و پیشگیری از آسیب‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در آن است.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه عدم درک درست از سرعت تحولات فضای مجازی و تأثیرات آن موجب شکاف نسلی می‌شود، تصریح کرد: دولت باید تلاش کند در حوزه توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نیفتیم.

روحانی همچنین ضمن تأکید بر لزوم تحرک بیشتر در این فضا و از جمله توسعه خدمات الکترونیک و به ویژه دولت الکترونیک، خواستار افزایش اینگونه خدمات با استفاده از ظرفیت‌های آن برای کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها شد.

در گزارش مرکز ملی فضای مجازی موضوعاتی از قبیل بررسی وضعیت موجود فضای مجازی، روندها و آینده فضای مجازی، تغییر الگوی پیشرفت، اصول کارکرد نظام اقتصادی غربی در فضای مجازی، تلاش دولت‌ها جهت کسب جایگاه خود در فضای مجازی و وضعیت جمهوری اسلامی ایران در این فضا مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، 62 درصد از حجم اقتصاد فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران و توزیع آن را اپراتورها و 38 درصد مابقی را سایر شرکت‌ها تشکیل می‌دهند.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که تاکنون 132 هزار و 834 شغل توسط 21 استارتاپ در ایران ایجاد شده است.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
اقای روحانی " دولتمندان شما قادر به کنترل موسسه های مالی
در کشور نبودند" عده زیادی مردم اعتماد کرده " مالباخته شدند "
می خواهید اقتصاد در فضای مجازی راه اندازی کنید " که از جهان عقب نمانیم " بهترست اول فضای مجازی را امن کنید " تا اقتصاد کلاشی در کشور راه اندازی نشود " تا عده ای دیگر به جرگه مالباخته ها اضافه گردد " از اقتصاد مقاومتی چه خبر ؟ گویا به دست فراموشی رفته " که برای جبران مافات " در فضای مجازی
و کلمه دهان پرکن اقتصاد مجازی را " عنوان می کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار