کد خبر: 891381
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
شهردار تبریز عنوان کرد؛
شهردار تبریز اظهار کرد: امیدواریم با مجموعه تمهیدات شهرداری با همکاری شهروندان، موجب شود از برکات بارش برف بهره‌مند شویم.
مهندس شهین باهر، شهردار تبریز با بیان این که برف‌روبی و یخ‌زدایی دو عملیات عمده شهرداری در خدمات زمستانی است، گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات صورت‌گرفته، به منظور جلوی گیری از تخریب محیط زیست و کاهش آثار مخرب نمک در معابر و فضای‌سبز شهر، عمدتاً از محلول‌پاشی‌ به همراه نمک‌پاشی جزئی، استفاده می شود که به مراتب مضرات آن کمتر از نمک است.
شهردار تبریز با بیان اینکه وظیفه ذاتی شهرداری در روزهای برفی بازگشایی و یخ زدایی معابر و خیابان ها از برف است، افزود: هر ساله بیش از 50 هزار تن نمک برای جلوگیری از یخ زدگی و در جهت برف زدایی از معابر و خیابان های سطح شهر استفاده می شد که در نتیجه این مقدار نمک پاشی، آسیب های جدی  به آسفالت خیابان ها ،  فضای سبز شهری ، خاک و سفره های زیرزمینی وارد می شد .
وی با بیان اینکه هزینه محلول از نمک، به مراتب کمتر و تاثیرگذاری آن بیشتر است، تصریح کرد: تاثیرات مخربی که استفاده از نمک به جا می گذارد صرفا تجهیزات شهری و محیط زیست نیست بلکه تاثیری که نمک پاشی بر ریه انسانها در تابستان می گذارد به مراتب بدتر از طوفان نمکی دریاچه ارومیه است که از آن به عنوان فاجعه زیست محیطی یاد می شود.
شهین باهر یادآور شد: تیم‌های خدمات شهری شهرداری تبریز با توجه به پیش‌بینی‌های قبلی، از آغازین دقایق بارش، با بسیج حداکثری نیروها و با بهره‌گیری از تمام امکانات تجهیزاتی، در سطح شهر حضور یافته‌اند، با این حال، همکاری شهروندان ضروری است.
وی تصریح کرد: استفاده از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، نصب زنجیرچرخ و لاستیک یخ‌شکن و همکاری در خدمات برف‌روبی به ویژه در سطح محلات، در تسریع خدمات زمستانی، نقش موثر خواهد داشت.   
شهردار تبریز با دعوت از مردم به مشارکت و همکاری با مجموعه شهرداری برای بازگشایی معابر، افزود: شهروندان گرامی همچون رسوم زیبای سال های گذشته، می توانند با استفاده از روش های سنتی مثل جارو محله و جلوی درب منزل خود کمک بزرگی در این مورد برای شهرداری باشند.
وی درپایان از تلاش نیروهای خدمات شهری قدردانی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر