کد خبر: 891344
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
عضو هیات رئیسه مجلس عنوان کرد
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دفاع از سرزمین در منشور سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، گفت:تروریستی خواندن «حزب الله»مغایر منشور سازمان ملل است.
محمدحسین فرهنگی در خصوص توصیه ترامپ به اروپایی‌ها جهت اعلام عنوان تروریستی برای سازمان "حزب الله" اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا به شرایطی رسیده که فاقد هرگونه اعتبار حتی در داخل آمریکا است، در خصوص حزب‌الله نیز از گذشته موضع‌گیری‌های سخت‌گیرانه‌ای در پیش گرفته بودند تا زمینه تبدیل موضوع «دفاع از سرزمین» را به تروریسم فراهم کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: «دفاع از سرزمین» در منشور سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و« حزب الله لبنان» نیز در داخل مرزهای خود،برای رفع تهدیدها و حراست از سرزمین لبنان اقدام کرده است، از این رو محبوبیت همه ارکان قانونی و رسمی و آحاد ملت لبنان را کسب کرده‌اند.

فعالیت‌های تروریستی اسرائیل قابل مقایسه با دفاع حزب‌الله نیست

وی با بیان اینکه تلاش آمریکایی‌ها به ویژه با محوریت ریاست جمهوری ترامپ اتفاق جدیدی را رقم نخواهد زد،گفت: رئیس جمهور آمریکا فاقد مشروعیت‌های داخلی و بین‌المللی شناخته شده، اروپایی‌ها هم همانند گذشته با موضوع تروریستی خواندن سازمان حزب‌ الله همراهی می‌کنند اما در هر حال این موضوع مغایر منشور سازمان ملل است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: میزان فعالیت‌های تروریستی رژیم صهیونیستی خارج از مرزهای خود، قابل مقایسه با دفاع حزب‌الله از لبنان نیست.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستار اعلام تروریستی ”کل سازمان‌ حزب‌الله لبنان» توسط کشورهای اروپائی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر