کد خبر: 891341
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
3 تا 5 بهمن
نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه با هدف ترویج موسیقی فاخر، حماسی و صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل برگزار می‌شود تا فرصتی برای بروز و ظهور استعدادهای نو فراهم شود.
اسفندیار قره‌باغی‌ دبیر نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه اظهار داشت: این جشنواره با هدف به‌کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش‌های مقاومت در جامعه، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان موسیقی و توجه هرچه بیشتر جوانان به مضامین دفاع مقدس، ایثار، شهادت، مقاومت، استکبارستیزی، مدافعان حرم، بیداری اسلامی و شناسایی استعدادهای جوان جهت صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه برگزار می‌شود.

وی مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، ایجاد بستر مناسب برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی در زمینه موسیقی حماسی، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش گفتمان فرهنگی بین شهروندان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

قره‌باغی ضمن قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: این جشنواره در دو بخش گروه‌ نوازی و آثار تولیدی برگزار می‌شود که بخش گروه‌ نوازی در پنج شاخه شامل، موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی آذربایجانی، موسیقی عاشیقی، آواز جمعی و موسیقی روز برگزار شده و در بخش آثار تولیدی با محوریت موضوع جشنواره بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی با اعلام اینکه این جشنواره با گستره استانی برگزار خواهد شد، اعلام کرد : در بخش گروه نوازی تاکنون ٢٢ گروه برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که پس از بازبینی و اجرا در صحن ، گروه‌های منتخب توسط هیات داوران  انتخاب و موفق به دریافت جایزه نقدی خواهند شد.

‌دبیر نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه از ارسال ٥١ اثر در بخش آثار تولیدی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: این آثار بازشنوایی خواهند شد و منتخبان توسط هیات داوران معرفی خواهند شد.

رئیس انجمن موسیقی استان و دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه هم با اشاره به استفاده از تجربیات و راهنمایی های استاد اسفندیار قره‌باغی که با عنوان صدای انقلاب از ایشان یاد می‌شود، اظهار کرد: کارهای مقدماتی این جشنواره از مرداد ماه ٩٦ شروع شده و هدف از برگزاری جشنواره این است که از هنرمندانی که سالیان سال در حوره موسیقی با محوریت "استکبار ستیزی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و از این قبیل آثار " کارهای تولیدی کرده‌اند، دعوت شود تا به نوعی فرصت بروز و حضور هنر این عزیزان هم فراهم شود.

شاهرخ پناهی‌فرد در ادامه اذعان کرد: آثار تولیدی با محوریت موضوع جشنواره بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت اما کارهایی که نو و مختص جشنواره باشند از نظر هیات داوران ارزشمندتر خواهد بود.

وی در خصوص گاهشمار نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه خاطرنشان کرد: این رویداد هنری با ریتم حماسی طی روزهای ٣ تا ٥ بهمن ماه سال‌جاری به میزبانی تالار استاد اقبال آذر واقع در مجتمع فرهنگی و هنری ٢٩ بهمن تبریز برگزار خواهد شد و در پنجمین روز از بهمن ماه به کار خود پایان خواهد داد.

دبیر اجرایی این جشنواره در پایان یاد آور شد: نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه توسط انجمن موسیقی آذربایجان‌شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا، صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، موسسه بین‌المللی الف و سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر