کد خبر: 891336
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
در حالی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طی هفته‌های اخیر خبر از موافقت اولیه اعضای شورای شهر تهران با طرح جدید ترافیک داده بود که اعضای شورای معتقدند که د رجریان این طرح قرار نگرفتند.
تسنیم: در حالی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طی هفته‌های اخیر خبر از موافقت اولیه اعضای شورای شهر تهران با طرح جدید ترافیک داده بود که اعضای شورای معتقدند که د. رجریان این طرح قرار نگرفتند.

محسن پورسید آقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک طی هفته‌های گذشته از طرحی تحت عنوان اجرای طرح جدید ترافیک در سال ۹۷ خبر داد که این موضوع در طی این هفته‌ها خبرساز شده است.

در پی رسانه‌ای شده این خبر، کارشناسان حوزه ترافیک، مسئولان در حوزه‌های مختلف مرتبط با طرح اشاره شده در این زمینه اظهار نظر کردند که برخی موافق و برخی نیز مخالف طرح اشاره شده بودند.

محسن پورسید‌آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در مصاحبه‌های متعدد از موافقت اعضای شورای شهر تهران، پلیس و سایر بخش‌ها خبر داده بود.

پورسیدآقایی در نشست خبری خود در تاریخ ۱۱ دی ماه در جمع خبرنگاران تاکید کرد که پلیس با کلیات طرح ترافیک جدید موافقت کرده است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه کلیات طرح جدید ترافیک مورد موافقت وزارت کشور، شورای شهر، شورای ترافیک و نیروی انتظامی قرار گرفته است، گفت: در صورت تصویب این طرح، شهرداری طرح جدید ترافیک را از ۱۵ فروردین اجرا خواهد کرد.

در حالی معاون شهردار تهران به طور قاطع از موافقت بخش‌های مختلف با طرح جدید خبر داده بود که در ادامه پلیس راهوار نیز در این زمینه اعلام کرد که طرح اشاره شده قابلیت اجرایی ندارد.

در همین زمینه سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگویی تلویزیونی در تاریخ ۲۱ دی ماه در خصوص طرح جدید ترافیکی پایتخت با تایید ملغی شدن طرح ترافیک سابق تا این لحظه، اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر مطرح شدن موضوع طرح ترافیک جدید و تغییرات در طرح زوج و فرد باعث نگرانی همشهریان شده است، ولی ما این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که پلیس، شهرداری و وزارت کشور مهمترین دغدغه‌شان آسایش مردم است و اجازه نخواهیم داد که طرحی اجرا شود که باعث فشار مضاعف به مردم شده و دغدغه‌های آنان را اضافه کند.

وی با بیان اینکه طولانی شدن کار کارشناسی در این موضوع رفع نگرانی و دغدغه مردم است، افزود: هنوز هیچ چیزی نهایی نشده و ما در حال انجام کار کارشناسی مرتبط با این موضوع هستیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک جدید در محدوده زوج و فرد منتفی شده است گفت: قطعا در سال ۹۷ هیچ تغییری در طرح زوج و فرد نخواهیم داشت و ما تاکید داریم که هرگونه تغییرات اعمالی نباید به افزایش ترافیک در محدوده طرح ترافیک منجر شود.

سردار مهماندار اضافه کرد: همچنین در طرح‌های مورد نظر اصرار داریم که آلودگی هوای پایتخت افزایش نیابد و اگر قرار است طرح جدیدی اجرا شود حتما سازوکار‌های اجرایی آن نیز همچون نصب دوربین و امکانات مورد نیاز دیگر فراهم باشد تا بتوان به درستی بر نحوه اجرای آن مدیریت کرد.

وی با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص حذف سهمیه‌های برخی از اقشار از جمله پزشکان، جانبازان و معلولان و خبرنگاران گفت: طبق توافقات انجام شده سهمیه‌های سابق به قوت خود باقی است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: مسئله کنونی آن است که نحوه پرداخت هزینه‌ها حتما به نفع مردم باشد و اقشاری که پیش از این سهمیه ورود به طرح ترافیک داشتند به جای آنکه هزینه‌ها را در ابتدا پرداخت و سپس کارت سهمیه را دریافت کنند در همان ابتدا کارت سهمیه را دریافت خواهند کرد و نحوه پرداخت با مدیریت خودشان و به ازای تعداد ورودی آن‌ها به محدوده طرح ترافیک خواهد بود.

مهماندار با تاکید بر اینکه مبالغ در نظر گرفته شده تفاوت چندانی با مبالغ سال گذشته ندارد، تصریح کرد: در این طرح هیچ تغییری در میزان سهمیه‌ها و فروش روزانه طرح ترافیک بوجود نخواهد آمد چرا که هم‌اکنون ۲۰ هزار برگ تردد روزانه فروخته می‌شود و این تعداد در سال آینده نیز بیشتر نخواهد شد و در نتیجه هیچ تغییر ترافیکی در محدوده طرح ترافیک بوجود نخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جدید با توجه به اختیار دادن به اقشار مختلف برای مدیریت تردد خود در محدوده طرح ترافیک ممکن است شاهد کاهش ترافیک در این محدوده باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: در سال ۹۷ هم همچون سال جاری طرح ترافیک اجرایی خواهد شد و تنها نحوه پرداخت هزینه‌ها متفاوت است و به این صورت که قبلا هزینه ورود به طرح در ابتدا دریافت می‌شد، ولی در طرح جدید این هزینه به تدریج و برحسب ورود به این محدوده اخذ می‌شود.

به گزارش تسنیم در حالی برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز نسبت به طرح اشاره شده انتقاد داشته‌اند که اذعان کردند که در جریان طرح نیستند.

محمد سالاری - رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در این خصوص اظهار کرد: اعضای شورای شهر تهران در جلسات گذشته در حالی به یک فوریت طرح ترافیک جدید رای دادیم که یکی از شعار‌های مدیریت شهری جدید اینست که در فرایند تصمیم گیری‌ها از نظر آحاد مردم، دیده بان‌های شهری، دانشگاه‌ها و نخبگان استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه طرح جدید ترافیک از جمله تصمیماتی است که تمام ذینفعان شهر و سازمان‌ها و نهاد‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد ادامه داد: رای به یک فوریت طرحی که هنوز ما ۲۱ نفر عضو شورا هم در جریان جزییات آن نیستیم اشکال اساسی دارد و با رویکرد و برنامه‌های شورا و شهردار تهران مغایرت اساسی دارد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: اگر این طرح به هر دلیلی شکست بخورد، شورا و شهرداری در همین ابتدای کارشان دچار مشکل جدی می‌شوند لذا از کمیسیون عمران و حمل و نقل تقاضا دارم نسبت به برگزاری جلسات و نشست‌هایی با حضور کارشناسان و ذینفعان برای احصاء نظرات آن‌ها اقدام کنند و بعدا طرح را در صحن شورا بیاوریم تا تصمیم گیری بر اساس نظرات همه باشد.

محمد علیخانی - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز نسیت به تعرفه‌های اعلام شده توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انتقاد کرد و در این زمینه اعلام کرد که در این زمینه شورا تصمیم گیرنده است.

به گزارش تسنیم در حالی یک فوریت طرح ترافیک جدید در ۳۷ جلسه شورای شهر تهران به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسیده که اکثریت اعضا اطلاعات لازم را در خصوص طرح ندارند و با این شرایط به نظر می‌رسد اجرای طرح ترافیک جدید به بن بست برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار