کد خبر: 891325
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه، کارشناسانی از مرکز پژوهش‌ها، نمایندگانی از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و همچنین اعضا تشکیل شد.
فارس: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفتک در جلسه امروز مطرح شد که برنامه اصلی دولت مسکن نیست لذا دولت باید در این راستا به عزم جدی برسد و برنامه اصلی مسکن را در اولویت قرار دهد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه، کارشناسانی از مرکز پژوهش‌ها، نمایندگانی از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و همچنین اعضا تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه در رابطه با مسکن و دغدغه‌های این بخش بحث و تبادل نظر شد و گزارش وزارت راه در این رابطه بررسی شد، اما نتیجه گیری انجام نشد لذا مقرر شد هفته آینده جلسه مجدد در این رابطه برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت موضوع مسکن و عملکرد وزرات راه در سال ۹۶ مورد بررسی اجمالی قرار گرفت، گفت: جمع بندی‌های ما در این جلسه بر این اساس بود که دولت عزم جدی در حوزه مسکن ندارد هر چند وزارت مسکن در زمان رای‌گیری در مجلس برنامه‌هایی ارائه کرد، اما به تنهایی از پس آن‌ها بر نمی‌آید و عزم دولت را می‌طلبد.

وی ادامه داد: آنچه مشهود است سالانه ۱ میلیون مسکن باید ایجاد شود که بخشی از آن مربوط به نوسازی و بخشی هم به مسکن‌های جدید برمی‌گردد.

بدری با اشاره به برنامه‌های ارائه شده وزیر راه در جلسه امروز کمیسیونش، گفت: در این برنامه‌ها آماده بود که این وزارت خانه دخالتی در حوزه ساخت و ساز نداشته باشند و بخش خصوصی در این رابطه باید کمک کند، همچنین دولت حمایت‌های تسهیلاتی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران بر همین اساس اضافه کرد: ادامه روند ارائه وام کم بهره به عنوان مسکن یکم از جمله موارد توضیحی وزیر راه بود که در این زمینه باید گفته شود حدود ۳۴۰ هزار نفر برای مسکن یکم سپرده گذاری کرده‌اند که هر شش ماه یکبار به اندازه سپرده خود می‌توانند تسهیلات دریافت کنند که روزانه ۸۰۰ نفر به این تعداد اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های توانمندسازی مردم از سوی وزرات راه خوب بوده است، گفت:، اما عملکرد این وزرات خانه برای تنظیم بازار ارزی و تقاضا در کشور کافی نیست چرا که سالانه باید یک میلیون مسکن ساخته شود.

وی با اعلام اینکه در این جلسه نتوانستیم به جمع بندی برسیم، افزود: مقرر شد در جلسات بعدی برنامه‌های جامع این وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی بیشتری قرار گیرد تا در حوزه مسکن کمکی شود.

بدری همچنین تکالیف وزارت راه در برنامه ششم در حوزه مسکن و عملکرد آن، عنوان کرد: البته در بودجه ۹۷ سال هم پیش بینی مناسبی برای این بخش صورت نگرفته است. در این راستا باید سالانه برای نوسازی ۲۷۰ محله برنامه ریزی شود و ۱۵۰ هزار واحد مسکونی هم برای اقشار محروم در نظر گرفته شود که در این رابطه نیز در بودجه ۹۷ هم دولت پیش بینی نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه برای برنامه ریزی صحیح در حوزه مسکن دولت باید بیس بانک اطلاعاتی مناسبی در این رابطه داشته باشد که متاسفانه در این حوزه ادامه صور نگرفته است یادآور شد: البته خود وزارت راه هم باید متولی شود و کلیه اطلاعات ملکی مسکن‌ها باید در این بانک اطلاعاتی گنجانده شود.

بدری با بیان اینکه تعدادی از ساختمان‌های مسکونی چند مالکه هستند، عنوان کرد: تعداد ۲۷ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد در حال حاضر وجود دارد که خانوار‌های شهری و روستایی ۲۴ و ۱۹۵ هزار هستند؛ این نشان می‌دهد ما مسکن جدید نیاز نداریم؛ لذا باید به سراغ بدمسکن‌ها برویم و آمار دقیق را از طریق بانک اطلاعات، به دست آوریم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه در دولت اقدام خوبی در زمینه مسکن صورت نگرفته است، تصریح کرد: دولت باید در این راستا به عزم جدی برسد و برنامه اصلی مسکن را در اولویت قرار دهد؛ متاسفانه می‌بینیم که برنامه اصلی دولت مسکن نیست.

وی در خاتمه تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با بودجه ۶ هزار میلیارد در کل وزارت راه در حوزه‌های مختلف نمی‌تواند تحرک لازم در حوزه مسکن داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار