کد خبر: 891299
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
مشاور دفتر پادشاهی عربستان به زودی به بیروت می‌رود تا با «سعد الحریری» نخست‌وزیر دیدار کند‌؛ سفری كه گفته می‌شود هدف آن متحد کردن جریان غربگرای «14 مارس» در انتخابات پارلمانی لبنان در ماه می ‌2018 (اردیبهشت 97) است.
انتخابات سراسری لبنان قرار بود در سال ۲۰۱۴ برگزار شود اما بن‌بست بر سر انتخاب رئیس‌جمهور جدید باعث شد دو سوم از اعضای پارلمان به تمدید این دوره تا سال ۲۰۱۷ رأی دهند برای همین قرار شد انتخابات در ۲۱ مه ۲۰۱۷ برابر با ۳۱اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شود. با نزدیك شدن به زمان انتخابات، تلاش‌های عربستان برای تأثیر‌گذاری بر نیروهای سیاسی شروع شده است. روزنامه «الاخبار‌» نوشته كه پس از انتشار اطلاعاتی مبنی بر تلاش عربستان برای وحدت میان 14 مارس در انتخابات، منابع مطلع اعلام کردند عربستان با همین هدف «نزار العلولا» مشاور دفتر پادشاهی عربستان را به همراه تیمی عالی‌رتبه به لبنان می‌فرستد تا با الحریری دیدار کنند.
تصمیم به این سفر گرفته شده اما تاریخ نهایی آن مشخص نیست و طی چند هفته آینده انجام خواهد شد. العلولا به لبنان می‌آید تا مزه دهان سعد الحریری را قبل از دعوت وی به ریاض بچشد و رسماً تمایل ریاض برای وحدت میان ائتلاف 14 مارس را به اطلاع او برساند. محافل آگاه پیش‌بینی می‌کنند این سفر مشاور دفتر پادشاهی عربستان تأثیر منفی داشته باشد زیرا نزار العلولا «پروتکل‌» را رعایت نکرده و دیدار با «میشل عون‌» رئیس‌جمهور و «نبیه بری‌» رئیس مجلس را نادیده گرفته است و این امر منجر به دلخوری کاخ بعبدا (کاخ ریاست‌جمهوری لبنان) خواهد شد.
«جبران باسیل‌» وزیر خارجه نیز پیش‌تر درباره مداخله برخی سفرا در امور لبنان هشدار داده و از آن انتقاد کرده بود. «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان این اطلاعات را تکذیب کرد و گفت وی جمعه گذشته با «ولید الیعقوب» سفیر عربستان در لبنان دیدار داشته ولی «الیعقوب» هیچ سخنی درباره انتخابات نگفته است. المشنوق در ادامه گفت: اگر او می‌خواست در این باره صحبت کند من در مقابلش بودم خصوصاً اینکه من وزیر مربوطه بودم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار