کد خبر: 891291
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئيس پليس تهران از كاهش جرائم به دليل اجراي مستمر طرح‌هاي امنيت اجتماعي خبر داد
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تأكيد بر اينكه پليس از اجراي مستمر طرح‌هاي امنيت اجتماعي خسته نمي‌شود از كاهش وقوع جرائم در پايتخت خبر داد. در هفتمين مرحله از اجراي طرح رعد 1576 سارق، معتاد و خرده فروش مواد‌مخدر در سطح تهران بازداشت شده‌اند.
به گزارش خبرنگار ما سردار رحيمي صبح ديروز با حضور در پليس پيشگيري در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره جزئيات طرح گفت: «‌اين مرحله از طرح با استفاده از پتانسيل كلانتري‌ها و سركلانتري‌هاي تهران بزرگ در 48‌ساعت گذشته آغاز و با هماهنگي دستگاه قضائي و كار اطلاعاتي 273 مخفيگاه سارقان مجرمان و متخلفان شناسايي و منهدم شد. در اين طرح 403‌نفر سارق دستگير و 43 باند نيز متلاشي شد، همچنين 222‌نفر خرده‌فروش و 951 نفر معتاد متجاهر نيز دستگير شدند.‌» سردار رحيمي در ادامه گفت: «19 باند سارقان لوازم و محتويات خودرو، ‌چهار‌باند سارقان حرفه‌اي خودرو، 13 باند سارقان منزل و همچنين هفت‌‌باند سارقان اماكن عمومي نيز شناسايي و متلاشي شدند. همچنين با تلاش همكارانمان 103‌كيلو مواد مخدر كشف و ضبط شد.‌» وي ارزش ريالي كالاهاي مسروقه مكشوفه را 8‌ميليارد تومان و ارزش ريالي كالاهاي قاچاق مكشوفه را 6 ميليون تومان برآورد كرد. 
     
كاهش 5 درصدي وقوع جرائم و سرقت 

سردار رحيمي با اشاره به اجراي مراحل مختلف طرح رعد در مناطق مختلف تهران، اعلام كرد: «با اجراي اين طرح‌ها هم درصد وقوع جرائم پايين آمده و هم مي‌توان گفت كه در ميزان وقوع سرقت 5‌درصد كاهش داشته‌ايم.‌»
   
پليس از انجام وظيفه خود خسته نمي‌شود

سردار رحيمي در پاسخ به سؤالي درباره اينكه پليس در طرح‌هاي مختلف، معتادان متجاهر را دستگير مي‌كند، اما باز هم در جامعه شاهد آن هستيم، گفت: «ما به هيچ عنوان خسته نمي‌شويم، حتي اگر آنها را بگيريم و 20 تا 30 درصد آنها رها شوند باز هم وظيفه خود را انجام مي‌دهيم.‌» وي در ادامه گفت: «سؤال ما اين است كه چرا معتاد كارتن‌خوابي كه خانواده‌اش او را رها كرده‌اند و جامعه نيز نسبت به وي بي‌اعتنا است بايد بعد از دستگيري دوباره رها شود و كف خيابان بخوابد؟ در حاليكه بعضي از اين افراد بيماري مسري نيز دارند.‌»
 
افزايش 800 درصدي دستگيري‌ معتادان در تهران

رئيس پليس پايتخت با اعلام اين مطلب كه حدود 13‌تا 15‌هزار معتاد متجاهر در تهران داريم، اعلام كرد: «دستگيري‌هاي پليس در اين زمينه بيش از 800 درصد افزايش يافته و گشت‌هاي ضربتي پليس مبارزه با مواد مخدر نيز علاوه بر برخورد با خرده‌فروشان به دستگيري معتادان نيز مي‌پردازد.‌» 
سردار رحيمي در پاسخ به سؤال خبرنگار ما كه چند نفر از دستگيرشدگان در طرح‌هاي گذشته پس از اعمال حكم قضائي هم اكنون در زندان هستند و چند نفر آزاد شده‌اند، همچنين اين زنداني شدن و آزاد شدن‌ها چه تأثيري در كار پليس داشته است، گفت: «اكثر افراد دستگيرشده در طرح‌هاي گذشته بعد از اثبات جرم زنداني شدند.
 البته شايد مدت حبس يك فرد يك‌ماه بوده يا چند ماه كه بستگي به ميزان جرم داشته است.‌» وي در پاسخ به بخش دوم سؤال با اشاره به كاهش جرم و افزايش كشفيات گفت: «اين دستگيري‌ها قطعاً تأثير مثبتي در كار پليس داشته است. كاهش 5‌درصدي جرم در شهري مثل تهران كه بيش از 30‌درصد جرم‌ها در اين شهر اتفاق مي‌افتد، رقم كمي نيست يا افزايش 10درصدي كشفيات معنايش اين است كه دستگيري مجرمان، جمع‌آوري آنها و اجراي اين قبيل طرح‌ها آثار مثبتي است كه در سطح جامعه ديده مي‌شود.» 
   
طرح جديد شهرداري نقص دارد

وي در پاسخ به سؤالي در مورد طرح ترافيك جديد اعلام كرد: «طرح ترافيك با دو هدف كاهش ترافيك و كاهش آلودگي ايجاد شده؛ اگرچه طرح كنوني نيز كم‌نقص نيست، اما طرح جديد بايد نواقص طرح قبلي را بپوشاند. در طرح جديد همه خودروها كارت شناور دريافت مي‌كنند و با چه سازوكاري بايد جلوي ورود 4‌ميليون خودرو را كه كارت شناور دارند، گرفت!»
سردار رحيمي تصريح كرد: «در حال حاضر 130‌هزار خودرو داخل طرح مي‌شوند، ولي ما چطور بايد 4 تا 5‌ميليون خودرو را مديريت كنيم، پليس بايد ترافيك تهران را مديريت كنند و مأموران پليس بايد بدانند اگر اين عدد وارد هسته مركزي شود و ترافيك باعث قفل شدن معابر شود، آن وقت بايد چه كنيم؟ طرح جديد نواقصي دارد كه پليس همواره به آن اشاره كرده است.‌» 

سرگرد قلابی از مسافران هندي و پاكستاني ‌اخاذي می‌کرد
‌یکی از سارقان دستگیر شده مرد 46‌ساله‌اي ‌ كه شغلش مسافركشي است و يك پسر 22 ساله دانشجو دارد. او چند ماه پيش تصميم مي‌‌گيرد با غصب عنوان مأمور پليس از مسافران خارجي در فرودگاه اخاذي كند. 

چه شد كه اين ترفند به ذهنت رسيد؟
در تلويزيون ديدم و تصميم گرفتم با تهيه لباس از مسافران اخاذي كنم. از طرفي مسافركش بودم و درآمدم كافي نبود چون مستأجر بودم و پسرم دانشجو بود. 

لباس‌ها را از كجا تهيه كردي؟
از ميدان گمرك.

براي اخاذي مسافران كجاها مي‌رفتي؟
فرودگاه. چون همان حوالي هم مسافركشي مي‌كردم. 

از مسافران غيرقانوني اخاذي مي‌كردي؟
نه كاري نداشتم غيرقانوني هستند يا نه. ولي سعي مي‌كردم مسافران پاكستاني و هندي را زير نظر بگيرم. 

بيشتر توضيح بده. 
قبل از رفتن به فرودگاه در خيابان خلوتي لباس‌هايم را عوض مي‌كردم و بعد داخل محوطه فرودگاه مي‌رفتم سپس مسافران هندي و پاكستاني را شناسايي مي‌كردم و جلوي آنها را مي‌گرفتم و مي‌گفتم مشكوك هستيد و بايد بازرسي بدني شويد. آنها هم از ترس اعتماد مي‌كردند و از من كارت شناسايي نمي‌خواستند. بعد از بازرسي بدني اگر شي گرانقيمت يا پول نقد داشتند را مي‌گرفتم و مي‌گفتم حالا آزاد هستيد. 

چطور دستگيري شدي؟
گويا يكي از مسافران بعد از گرفتن مقداري پول به مأموران گزارش داده بود و آنها بعد از شناسايي مرا در منزل دستگير كردند. 

گفتي پسر دانشجو داري. خبر دارد كه اينجا هستي؟ اگر تو را ببيند چه جوابي داري؟
خبر ندارد. [سكوت متهم]

تا وقتی مردم ساده هستند راه دزدی باز است 
دو متهم ديگر دو مرد جواني بودند كه با قرار سوري با فروشندگان کالا درسايت ديوار و شيپور، موجودي كارت عابر آنها را سرقت مي‌كردند‌! آنها مدعي بودند سادگي و ساده‌لوحي افراد اين فرصت را به آنها مي‌دهد! گفت وگوي زير با طراح 36‌ساله اين نقشه است. 

تحصيلاتت چيست؟
فوق ديپلم تربيت بدني.

قبلاً شغلت چه بود؟ 
مربي شنا.

چه شد كه فكر اين نقشه به سرت زد؟
تا موقعي كه مردم ساده هستند و هر حرف و قولي را باور مي‌كنند راه دزدي باز است! من هم به سرم زد از فروشندگان در سايت ديوار سوءاستفاده كنم با ترفند خاص از آنها سرقت كنم. 

از اين ترفند خاص بيشتر بگو. 
يك‌بار با يكي از فروشندگان يك دستگاه تلويزيون ال.سي.دي به عنوان خريدار تماس گرفتم. بعد از او شماره حساب گرفتم و خواستم قرار بگذاريم تا همديگر را ببينيم. وقت قرار خواستم قبل از واريز مبلغ تلويزيون يك موجودي بگيرد تا اشتباه نشود. وقتي موجودي مي‌گرفت و مطمئن مي‌شدم كه در حسابش پول هست، او را سرگرم مي‌كردم و فريبش مي‌دادم سپس كارتش را مي‌گرفتم و به بهانه واريز مبلغ تلويزيون موجودي حسابش را به كارت دوستم واريز مي‌كردم. 

كارت دوستت؟ 
بله. از كارت خودم استفاده نمي‌كردم. 

چطور با دوستت آشنا شدي؟
سال‌ها قبل همسرم طلاقش را گرفت و يك خانه مجردي داشتم. با دوستم آنجا آشنا شدم و از او خواستم كارتش را بدهد تا پول‌ها به حساب او ريخته شود. 

چرا؟ 
براي اينكه پايم گير نباشه.

چقدر تا به حال كاسب شدي؟
تازه شروع كرده بودم و حدود 5‌ميليون تومان گيرم آمده بود كه از طريق پليس فتا شناسايي و در خانه دستگير شدم. 

فرزند داري؟
بله. يك دختر 9 ساله.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار