کد خبر: 891285
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
قيمت دلار آزاد از 4هزارو440 تومان گذشت
در پي كاهش عرضه دلار دربازار روز گذشته قيمت دلار ركورد 4هزارو445 تومان را در بازار آزاد ثبت كرد و صرافان كه از كمبود عرضه ارز گلایه داشتند از حضور كمرنگ بانك مركزي در بازار ارز سخن‌گفتند.
گراني يك‌باره دلار كه علت اصلي آن افزايش قيمت پايه از سوي بانك مركزي است، موجب شد تا بار ديگر خيابان فردوسي، روز متلاطمي را سپري كند؛ دلال‌هايي هم كه مقابل پاساژ افشار براي رؤساي خود دلار مي‌خرند و مي‌فروشند روزهاي شلوغي را در پيش دارند. 
دلال‌هاي اين بازار مي‌گويند هر زمان قيمت‌ها يك‌باره جهش پيدا مي‌كند، خيابان منوچهري مقابل پاساژ افشار هم شلوغ‌تر از روزهاي قبل مي‌شود چراكه همه مي‌خواهند بدانند در اين مركز چه قيمت‌هايي براي دلار ثبت مي‌شود. خيابان منوچهري، مقابل پاساژ افشار كه پاتوق اصلي دلارفروشان تهران است دیروز هم روز شلوغي را سپري کرد و از صبح شاهد افزايش قيمت بود تا جايي كه دلار از 4 هزار و 420 تومان روز سه‌شنبه به 4هزار و 440 تومان رسيده است. 
يكي از واسطه‌هاي بازار ارز كه شغلش خريد و فروش دلار براي يكي از صراف‌هاي بزرگ است، مي‌گويد: ارز در بازار كم است و دلارهاي نقدي را سريع مي‌خرند. 
دلال ارزي ديگري هم مي‌گويد: اين كارها كار بانك مركزي است به‌خاطر اينكه دولت و بانك مركزي راحت مي‌توانند با تزريق دلار بازار را كنترل كنند ولي وقتي بانك مركزي بعضي روزها دلار كم عرضه مي‌كند و قيمت را بالا مي‌برد همين وضعيت شكل مي‌گيرد. 
براساس اين گزارش، بعد از اغتشاش‌هاي اخير در كشور بازار ارز و سكه متلاطم شد و قيمت دلار و البته سكه ركوردهاي بالايي به ثبت رساند ولي بعد از آن تنها دو سه روز سير نزولي در اين بازار آغاز شد اما مجدداً در روزهاي بعد دلار اوج گرفت، بنابراين به‌نظر مي‌رسد افراد پشت‌پرده اجازه نمي‌دهند قيمت‌ها شكسته شود. 
همچنين خبر‌هاي رسيده از بازار ارز در روز گذشته حاكي از آن است كه در پي تشديد تلاطم در بازار ارز، نرخ دلار روزسه شنبه هم با سير صعودي همراه شد و در بالاترين قيمت به 4هزارو440تومان رسيد، البته فعالان بازار ارز نرخ‌هاي مختلفي را براي دلار در روز جاري از 4هزارو420 تا  4هزارو440تومان ثبت كرده‌اند. 
صراف‌هاي خيابان فردوسي مي‌گويند: با وجود افزايش قيمت، خريد و فروش چنداني در بازار ا انجام نشد، البته صراف‌ها كه از وقايع اخير در بازار ارز در شوك به سر مي‌برند و دليل قانع كننده‌اي براي گراني‌هاي اخير اين بازار پيدا نمي‌كنند اين بار به اين نتيجه رسيده‌اند كه پايان سال را توجيه گراني‌هاي دلار اعلام كنند. 
يكي از صراف‌ها از كمبود ارز در بازار گلایه دارد و مي‌گويد: بانك مركزي به برخي صرافي‌ها ارز مي‌دهد ولي ميزانش خيلي كم است. ديروز هم بانك مركزي عرضه چنداني در بازار نداشت اما امروز اين وضعيت بدتر شده چراكه تا كنون ارزي به صرافي‌ها نداده است. 
صراف ديگري مي‌گويد: يك دفعه در بازار ارز كم مي‌شود و به دنبال آن قيمت‌ها بالا مي‌رود. وي تأكيد دارد كه حضور بانك مركزي اين روزها در بازار ارز اصلاً مثل قبل نيست. وي مي‌گويد: بانك ديگر آن بانك قبل نيست.  
   
قيمت سكه بازهم 1/5 ميليون تومان شد

به گزارش تسنيم، گراني قيمت دلار در بازار ارز كه صبح ديروز وارد فاز جديدي شده است، موجب افزايش قيمت در بازار طلا و سكه هم شد تا جايي كه بار ديگر سكه تمام‌بهار آزادي در بازار سبزه‌ميدان در روزهاي گذشته ركورد يك‌ ميليون و 500 هزار تومان را زد. 
همچنين سكه تمام‌بهار آزادي طرح قديم يك ‌ميليون و 453 هزار تومان، نيم‌سكه بهار آزادي 725 هزار تومان، ربع‌سكه بهار آزادي ٤16هزار تومان و سكه يك‌گرمي 281هزار تومان روز گذشته به فروش رسيد. 
همچنين هر گرم طلاي 18عيار نيز در بازار از 140هزار تومان عبور كرد، ضمن آنكه هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با قيمت 1334/1 دلار قيمت‌گذاري شده و مورد معامله قرار مي‌گيرد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار