کد خبر: 891284
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
وزير راه و شهرسازي روز گذشته در حالي بدون حضور رسانه‌ها، مديرعامل جديد بانك مسكن را معارفه كرد كه از او خواست تعداد شعب بانك مسكن را ۲۰ درصد كاهش دهد چراكه او اولين شخصي است كه در طول فعاليت ۸۰ ساله بانك مسكن از درون بانك به اين سمت انتخاب شده است. 
عباس آخوندي در مراسم معارفه مديرعامل جديد بانك مسكن با بيان اينكه بانك مسكن به جاي آنكه به سمت توسعه‌اي شدن برود به بانك تخصصي تبديل شد و ماهيت خود را در جاهايي از دست داد، اظهار كرد: تلاش داشتيم تا بانك مسكن را بانك توسعه‌اي كنيم، اما در عمل پشتيباني خاصي از اين اقدام مؤثر در نظام بانكي صورت نگرفت. 
وي تصريح كرد: پيشنهادم در مهر سال 92 اين بود كه تمام رقم تأمين اعتبار طرح مهر به افزايش تبديل سرمايه بانك‌ مسكن شود و آن خط اعتباري به‌عنوان بدهي دولت و بدهي بانك ‌مسكن به بانك ‌مركزي در نظر گرفته شود. سرمايه بانك مسكن 8هزارميليارد تومان‌(2ميليارد دلار) است كه يقيناً اين سرمايه براي مسكن، سرمايه اندكي است. 
وي با بيان اينكه براي خروج مسكن از ركود به 10ميليارد دلار سرمايه نياز داريم، گفت: نيازي به اين تعداد شعب بانك مسكن نيست و بايد 20 درصد آنها طي دوره 10 ساله كاهش يابد. 
همچنين وزير راه و شهرسازي دستور داد از ۱۰ بهمن ماه ۵ درصدي كه بابت حق نظارت بر ساخت‌و‌ساز از مالكان اخذ و به حساب سازمان نظام مهندسي ساختمان واريز مي‌شد، حذف شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار