کد خبر: 891276
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
انتشار تصوير محل اقامت دروازه‌بان رکورددار استقلال در کمپ اين تيم هر چند مربوط به سال‌هاي قبل است اما...
فریدون حسن
انتشار تصوير محل اقامت دروازه‌بان رکورددار استقلال در کمپ اين تيم هر چند مربوط به سال‌هاي قبل است اما دوباره لزوم مديريت درست احداث زيرساخت‌هاي باشگاهي در فوتبال ايران را يادآور شد. فوتبال ايران فوتبالي دولتي است، فوتبالي که به‌طور مستقيم از بيت‌المال ارتزاق مي‌کند، باشگاه‌ها بودجه تعريف‌شده‌اي دارند که هر چند با مشکلات فراوان اما بالاخره قسمت عمده‌اي از آن را دريافت مي‌کنند ولي نکته اصلي اينجاست که بخش اعظم اين دريافتي‌ها طي 15 سال اخير صرفاً خرج خريد بازيکنان ميلياردي و چندصد ميليوني بي‌کيفيت شده و يا در راه صاف کردن بدهي‌هاي داخلي و خارجي مربوط به همين بازيکنان و شکايت‌هاي آنها شده است. 

در اين ميان جاي خالي زيرسازي و کارهاي زيربنايي به‌وضوح ديده مي‌شود، اينکه بازيکناني نظير حسيني و صدها تن امثال او مجبور باشند شرايط سخت زندگي در کمپ‌هايي را تحمل کنند که از کوچکترين امکانات بي‌بهره‌اند ريشه در سوء مديريت حاکم بر فوتبال دارد. از فدراسيون و سازمان ليگ گرفته تا باشگاه‌ها، البته بايد اذعان داشت که تا زماني که اصول باشگاه‌داري در فوتبال ايران تعريف نشده است چنين مشکلاتي بديهي است اما وقتي فوتبال ايران ادعاي حرفه‌اي بودن دارد و پرداخت‌هايش نيز حرفه‌اي است بايد توقع رسيدگي به زيرساخت‌ها و انجام کارهاي زيربنايي را از آن داشت، کارهايي اصولي که متأسفانه در سايه ريخت و پاش‌هايي به اسم حرفه‌اي‌گري فراموش مي‌شود و يا به صورت تعمدي روي آنها چشم بسته مي‌شود. 
شرايط فوتبال ايران و اين تصور بزرگ را مقايسه کنيد با فوتبال جهان و باشگاه‌هاي بزرگ آن. هرچند که باشگاه‌هاي اسم و رسم‌دار فوتبال دنيا به‌صورت خصوصي اداره مي‌شوند و حتماً اين دستاويزي خواهد بود براي توجيه مسئولان در قبال اين سهل‌انگاري بزرگ اما اين عذر بدتر از گناه است چرا که اگر آنها از جيب خود براي باشگاه‌هايشان مدرسه فوتبال، کمپ خصوصي، زمين تمرين استاندارد مي‌سازند و با بازيکنانشان هم حقوق‌هاي خوب پرداخت مي‌کنند، اينجا در فوتبال ايران پول بيت‌المال و مردم به‌جاي صرف شدن در ساخت زمين و کمپ و مدرسه فوتبال که مي‌تواند تبديل به سرمايه ملي براي استفاده آيندگان شود يک‌راست به حساب بازيکنان واريز مي‌شود و صرف بدهي‌هاي چندين و چندساله مي‌شود، بدهي‌هايي که حاصل سوءمديريت مديران گذشته است و متأسفانه اين دور تسلسل مديران ناکارآمد ادامه داشته، دارد و با اين روند ادامه خواهد داشت.  

واقعيت اين است که مديران و مسئولان بالا دست بايد مسئله توجه به زيرساخت‌ها و کارهاي زيربنايي را به‌صورت يک وظيفه از مديران باشگاه‌ها بخواهند، اينکه اين مديران فقط مديران هزينه باشند و تبديل به مديراني که صرفاً بازيکن خريد و فروش مي‌کنند شوند -که شده‌اند- فوتبال را به اين روز انداخته است. مديران باشگاه‌ها بايد با يک برنامه مدون که البته بايد از سوي مسئولان بالاتر به آنها ابلاغ شود بخش اعظم بودجه دريافتي خود را صرف ساخت زمين، کمپ و مدارس پيشرفته فوتبال کنند تا نه‌تنها بازيکنان امروز که آيندگان نيز بتوانند از اين امکانات استفاده کنند.  لزوم وجود چنين برنامه‌اي هر چند که بارها و بارها عنوان شده و بارها و بارها نيز به آن توجهي نشده است اما حقيقتي است انکارناپذير که اگر به آن توجه نشود آن‌وقت خيلي زودتر از آنچه تصورش را داشته باشيم با نابودي اين فوتبال مثلاً حرفه‌اي روبه‌رو خواهيم شد.  تصوير کمپ محل استقرار دروازه‌بان رکورددار استقلال يک سيلي به صورت مسئولان فوتبال بود که اميدواريم اين سيلي اينقدر محکم بوده باشد که فکر آنها را براي خرج کردن درست بيت‌المال در اين فوتبال دولتي به کار انداخته باشد. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
بسم الله.باسلام.أن شاء الله تعالی روزی شاهد برچیده شدن بساط این ضدورزش مسرف سرمایه های ذیروح وبی روح انسان بالخصوص امت اسلام عزیز باشیم که جز انحراف اذهان آینده سازان این مرزوبوم از مشکلات اساسی کشور وجلوگیری از حضور مثبت مجاهدانه وسرنوشت ساز آنان درجهت حل معضلات ومشکلات سیاسی.دانش فنی ومخصوصا" دین داری و ولایتمداری اثری نداشته و چونان آواری مخرب .آتیه وسلامت فکر وجسم جوانان برومند وهوشمندیعنی ستون های اقتدار میهن اسلامی را خفه کرده وبا ایجاد حاشیه أمن برای شیفتگان قدرت وتشنگان ثروت ندارد ناتوان در أداره کشور وسخت حریص به تاراج در بستر رانت ووطن فروشی صرفا"درخدمت دشمن بعنوان ستون پنجم فرهنگی أیفاء نقش میکنند.والسلام.شهرک اندیشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار