کد خبر: 891271
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
صالحي اميري رياست كميته ملي المپيك و معاونت شهرداري تهران را همزمان مي‌خواهد
رئيس جديد كميته ملي المپيك به‌رغم داشتن سمت‌ها و مسئوليت‌هاي فراوان در شهرداري تهران حاضر نيست از آنها دل بكند و...
شيوا نوروزي

رئيس جديد كميته ملي المپيك به‌رغم داشتن سمت‌ها و مسئوليت‌هاي فراوان در شهرداري تهران حاضر نيست از آنها دل بكند و براي حضور هم زمان در شهرداري و ورزش تلاش مي‌كند تا با گرفتن يك استفساريه چالش دوشغله بودنش را حل كند! 
رضا صالحي اميري سرانجام به آرزويش رسيد و يكي از مهم‌ترين پست‌هاي ورزش ايران را از آن خود كرد. با توجه به مشغله زياد رئيس تازه‌وارد اهالي ورزش نگران اين هستند كه او از پس مسئوليتش در كميته ملي المپيك برمي آيد يا نه. 
مجمع انتخاباتي كميته ملي المپيك در شرايطي برگزار شد كه تنها نامزد حاضر براي پست رياست بدون دغدغه به پيروزي رسيد، پيروزي كه البته از ماه‌ها قبل قابل پيش بيني بود و همه خودشان را براي اين انتخاب آماده كرده بودند. با اينكه تكليف جانشين كيومرث هاشمي از پيش روشن بود اما مهم‌ترين نكته‌اي كه آقايان تلاش مي‌كنند آن را كم اهميت جلوه دهند دوشغله بودن صالحي اميري است. بي‌تفاوتي عمدي به اين موضوع حساس از اين جهت است كه رئيس كميته زمان كافي براي گرفتن مجوز لازم بقا در هر دو سمت (معاونت امور فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران و رياست كميته ملي المپيك) را داشته باشد. جالب اينكه رضا صالحي اميري به غير از اين دو پست مشغله‌هاي ديگري از جمله رياست هيئت مديره سازمان ورزش شهرداري تهران، رياست هيئت مديره سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران، رياست كميته توسعه اجتماعي و فرهنگي ستاد بازآفريني شهري پايدار كلانشهر تهران و قائم مقامي شهردار تهران را نيز دارد. 
  
فرار از واقعيت

يكي از سؤال‌هاي مهمي كه خبرنگاران پس از انتخابات از رئيس جديد كميته المپيك پرسيدند بحث ماندن يا رفتن او از شهرداري بود؛ سؤالي كه صالحي اميري پاسخ به آن را منوط به برگزاري نشست خبري عنوان كرد. معاون اجتماعي شهرداري پايتخت با اينكه در هفته‌هاي منتهي به انتخابات از هرگونه اظهارنظر خودداري كرد و به نوعي روزه سكوت گرفت اما شنيده مي‌شود كه صالحي اميري در صدد گرفتن استفساريه‌اي از مراجع قانوني است تا از اين طريق بتواند در هر دو سمت به كارش ادامه دهد. اصرار بيش از حد رئيس كميته درحالي ادامه دارد كه نجفي شهردار تهران در مصاحبه‌اي تلويزيوني صراحتاً پست ریاست کمیته ملی المپیک را شغل خواند و حتي به تأييد معاون رئيس‌جمهور نيز اشاره كرد: «بحث اين بود كه آيا حضور در كميته ملي المپيك شغل محسوب مي‌شود يا خير. من با انصاري معاون رئيس‌جمهور صحبت كردم و او اعلام كرد از نظر ما به طور قطع شغل محسوب مي‌شود. با اين شرايط صالحي اميري نمي‌تواند دو شغل داشته باشد و اگر به كميته برود بايد از شهرداري جدا شود كه البته به نظر من ترجيح مي‌دهد در شهرداري بماند.» روز گذشته نيز سايت انتخاب مدعي شد كه صالحي اميري مي‌تواند در هر دو سمت باقي بماند. در اين گزارش ادعا شده كه اميدوار رضايي طي نامه‌اي در تاريخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۳ براي علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به اين مسئله اشاره كرده است: «رياست فدراسيون يك پست سازماني كه شغل حاكميتي باشد، منظور نمي‌شود بلكه يك شغل غيردولتي تعريف شده است. به عبارت ديگر، كميته ملي المپيك و فدراسيون‌هاي ورزشي جزو نهادها و موسسات عمومي غيردولتي محسوب مي‌شوند و تعدد مسئوليت در هيئت رئيسه آنها به عنوان منصب اداري تلقي نمي‌شود. تنها پست دبيركلي كميته ملي المپيك چون تمام وقت است، شغل دولتي عنوان مي‌شود.»
  
احتمال بررسي در شورا

رئيس شوراي شهر تهران از جمله افرادي بود كه يك روز پس از رسمي شدن انتخاب رضا صالحي اميري به آن واكنش نشان داد. به نظر مي‌رسد حضور همزمان در معاونت شهرداري و كميته ملي المپيك علاوه بر اهالي ورزش، ذهن اعضاي شوراي شهر را نيز به خود مشغول كرده است. محسن هاشمي روز گذشته به اين مسئله اشاره داشت و احتمال بررسي اين موضوع را در شورا رد نكرد: «از زماني كه صالحي اميري وارد شهرداري شد مسئله حضورش در انتخابات رياست كميته ملي المپيك مطرح بود. حتي محمد علي نجفي - شهردار تهران - هم در يك برنامه تلويزيوني گفت كه صالحي اميري يا بايد شهرداري را انتخاب كند يا كميته ملي المپيك را. هر چند كه صالحي اميري عنوان كرده استفساريه از مجلس گرفته اما من آن را نديده‌ام. اين بستگي به نجفي دارد كه بخواهد مديرش دو شغله باشد يا نه؟ در حال حاضر قصد ورود جدي به اين موضوع را نداريم اما اگر مسئله حضورش جدي‌تر شود شورا اين مسئله را بررسي مي‌كند.»
 
درخواست از نجفي

محمد جواد حق شناس از شهردار تهران خواست تا هرچه سريع‌تر تكليف معاونت شهرداري را مشخص كند. با وجود اينكه حاميان صالحي اميري اصرار دارند تا دوشغله بودن او را به هر شكل ممكن كتمان كنند اما رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در صحن شورا صراحتاً به اين مسئله اعتراض كرد و خواهان رسيدگي هرچه سريع‌تر به آن شد: «انتخابات كميته ملي المپيك برگزار شد و صالحي اميري به عنوان تنها كانديدا انتخاب شدند كه به او تبريك مي‌گويم، جايگاه معاونت فرهنگي و اجتماعي در شهرداري تهران از اهميت ويژه‌اي برخوردار است به گونه‌اي كه حتماً ادامه روند كار باحضور يك مدير تأثيرگذار بر اين تصدي را الزام آور مي‌‌كند. رويكرد شورا و انتظارات جامعه نيز به گونه‌اي است كه مي‌طلبد شهردار تهران در اسرع وقت براي معاونت فرهنگي واجتماعي اقدام صحيحي را در دستور كار قرار دهد لذا منتظر نظر مشخص آقاي نجفي هستيم. ظرف روزهاي گذشته با حجم زيادي از سؤالات خبرنگاران مواجه بوديم لذا بايد نجفي نظر مشخصي را براي معاونت فرهنگي و اجتماعي شهر تهران اعلام كند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار