کد خبر: 891209
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
معاون خدمات شهری شهردار زنجان از ورود دفع زباله‌های شهر زنجان به فاز مکانیزه خبرداد.

غلامحسن احمدی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر دفع زباله در زنجان به صورت سنتی انجام می‌شود، افزود: فرآیند دفع زباله در آینده این گونه است که بر اساس فراخوان و آگهی‌هایی که اعلام شده، شرکت‌ها و افراد متعددی اعلام آمادگی کرده بودند که از بین تقاضاهای رسیده، فقط یک شرکت صد درصد سرمایه‌گذاری در این زمینه را قبول کرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط این سرمایه‌گذار کاملا با شرایط مجموعه شهرداری زنجان هم‌خوانی داشت، تصریح کرد: این شرکت، متشکل از کنسرسیوم شرکت‌های آلمان، انگلیس و هلند است که هر کدام با تکنولوژی‌های خاص خود قرار است در این زمینه ورود پیدا کنند. قراردادی نیز در این راستا منعقد شده است که به واسطه این قرارداد، باید یک شرکت را در ایران به ثبت برسانند که در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد بوده و سپس برای خرید تضمینی برق، انجام کارهای مطالعاتی طرح و نیز اخذ مجوزهای زیست‌محیطی اقدام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان با یادآوری اینکه روزانه ۳۲۰ تا ۳۵۰ تن زباله خانگی در شهر زنجان تولید می‌شود، ادامه داد: شرکت مذکور قرار است با وارد کردن تکنولوژی خود که مطابق با استانداردهای روز دنیا بوده و هیچ‌گونه آلایندگی را به همراه ندارد، اقدام به تولید ۱۷ مگاوات انرژی برق از محل تبدیل زباله به این فرآیند اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین بحث در زمینه تولید کمپوست از زباله این است که آیا سرمایه‌گذاری حاضر است در این زمینه که به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است ورود پیدا کند، افزود: دومین بحث نیز این است که باید فرآیندی برای این قضیه تعریف کنیم تا بتوانیم کود مناسبی تولید کنیم که اگر از این تکنولوژی برخوردار نباشیم ممکن است خود این کودی که با این فرآیند تولید شده است، برای مباحث کشاورزی یک آلاینده باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار