کد خبر: 891183
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی از اخذ 117 میلیون دلار مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای 12 طرح آذربایجان‌شرقی خبر داد.

رضا حسینی گفت: تاکنون برای 9 طرح میزان 85 میلیون دلار جذب شده است.

وي افزود: در بحث سرمایه‌گذاری و حوزه‌های تأمین مالی سالانه 50 میلیارد دلار ظرفیت وجود دارد که تاکنون به میزان 15 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

حسيني ادامه داد: در 9 ماهه جاری تعداد 215 طرح و فرصت سرمایه‌گذاری را در قالب یونی 2 آماده کرده‌ایم و بسته‌های سرمایه‌گذاری را به تمام اتاق‌ها و شوراهای مشترک بازرگانی و هیات‌های سرمایه‌گذاری ارسال کرده‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس سیاست‌های دولت تا پایان سال باید 920 میلیون دلار مجوز سرمایه‌گذاری خارجی اخذ کنیم که در این ارتباط برای 12 طرح 117 میلیون دلاری مجوز سرمایه‌گذاری خارجی گرفته‌ایم و برای 9 طرح 85 میلیون دلار جذب شده است.

وي خاطرنشان کرد: تعداد 9 طرح 151 میلیون دلاری را نیز در دست اجرا داریم.این مسوول مهم‌ترین چالش‌های جذب سرمایه‌گذاری را عدم امکان برق تا درب واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی، وجود کانون‌های متعدد برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری، عدم استفاده موثر از پنجره واحد سرمایه‌گذاری و عدم وجود نقشه راه سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

حسيني ازغیرقابل قبول بودن قراردادهای خرید تضمینی در بازارهای بین‌المللی، روند طولانی تخصیص واگذاری زمین، مشکل تأمین و تخصیص آب و گاز یاد کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی همچنين از اخذ مجوزهای فاینانس احداث پتروشیمی میانه به ارزش یک و نیم میلیارد دلار خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار