کد خبر: 891163
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
سرلشکر باقری:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در کشورمان نیروهای مسلح با مسئولیت، اقتدار و بازدارندگی سازماندهی شده مسئولیت مهمی در مقابله با تهدیدات و حفظ امنیت بر عهده دارند، گفت: نیروهای مسلح برای مقابله با انواع تهدیدها آماده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین گردهمایی سراسری جامعه طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح تاکید کرد: ایران برنامه و عمل دنیای استکبار را در رسیدن به نظم جهانی منطبق با خواسته آنها، برهم زده است.

وی با بیان اینکه در کشورمان نیروهای مسلح با مسئولیت، اقتدار و بازدارندگی سازماندهی شده مسئولیت مهمی را در مقابله با تهدیدات و حفظ امنیت این مرز و بوم بر عهده دارند، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با انواع تهدیدها آماده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تصریح بر اینکه آمادگی روبرویی با انواع تهدیدها برای کشور ما امری حیاتی است ، گفت: انقلاب اسلامی ایران به لطف خدا به سوی آرمانها و اهداف خود با سرعت حرکت می کند.

باقری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ضمن حفظ امنیت و اقتدار خود در منطقه حیاتی جنوب غرب آسیا به عنوان مهمترین منبع تامین انرژی به خوبی نقش ایفا می‌کند، افزود: استکبار جهانی تهدیدهای فراوانی را برای کشور ما به وجود آورده که این تهدیدها برای ما به فرصت بدل گشته است.

وی گفت: ایران در عرصه نیروهای مسلح توانسته است با برنامه ریزی دقیق نیروهای خود را به سمت اهداف و آرمان های انقلاب هدایت کند و در این زمینه به کشوری منحصر بفرد تبدیل شود.

باقری با بیان اینکه ایران با استقلال کامل تصمیم گیری های خود را براساس قانون اساسی، تدابیر رهبری و اسناد بالادستی انجام می‌دهد، افزود: دکترین امنیت ملی و دفاعی ایران اسلامی در چارچوب منافع ملی و استقلال کامل کشور تعیین می شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید براساس تهدیدهای فرامنطقه ای سازماندهی شود تا در این باره دچار خسران نشویم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سردمدار نجات مردم منطقه از یوغ استکبار است که باید در این باره نیز از همه فرصتها به نحو احسن استفاده کرد.

باقری به ماموریتهای متعدد نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: این ماموریتهای پیچیده باعث شده است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با همه تهدیدها آماده شوند و نام یک نیروی مقتدر و پای کار، برازنده کل نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح یک کل بهم پیوسته و کاملا منسجم است و همه با هم یک کل معنی دار را تشکیل می دهند، گفت: انسجام و بهم پیوستگی نیروهای مسلح باعث ایجاد امنیتی پایدار در کشور شده است.

باقری طرح و برنامه در نیروهای مسلح را مغز متفکر این نیروها دانست و تاکید کرد: برای رسیدن به راهبردهای حیاتی و با اقتدار این نیروها باید مجموعه های طرح و برنامه به صورت قوی و منسجم عمل کنند و دارای برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت و فکر و اندیشه باشند.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: طرح و برنامه در نیروهای مسلح باید بهترین روش و نوع سازماندهی را داشته باشد و با برنامه ریزی صحیح و استفاده بهینه از امکانات مسئولیت خود را انجام دهد.

باقری در پایان سخنان خود دانش محوری در برنامه ریزی را بسیار مهم دانست و گفت: همه طرح ها و برنامه ها در نیروهای مسلح باید به دانش محور شدن توجه جدی داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار