کد خبر: 891144
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
در جلسه اخیر هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق با تیم اقتصادی دولت در حضور لاریجانی و روحانی، به دولت توصیه شد، در حذف یارانه مردم عجله نکند.
تسنیم: کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ اخیرا پیشنهاد دولت در خصوص حذف برخی یارانه بگیران را تصویب کرد که بر این اساس، در سال آینده ۳۷ هزار میلیارد تومان به اجرای هدفمندی یارانه‌ها اختصاص خواهد یافت که ۲۳ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات برای پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار اختصاص می‌یابد و ۷ هزار میلیارد تومان نیز به‌طور خاص برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه می‌شود.

بر اساس مصوبه تلفیق، اقشاری که مشمول دریافت یارانه نقدی می‌شوند عبارتند از: مددجویان کمیته امداد ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، افراد تحت پوشش بهزیستی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، افراد ساکن دهستان‌ها ۸ میلیون نفر، بیماری‌های خاص یک میلیون نفر، عشایر یک میلیون نفر، ایثارگران یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر، بازنشستگان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و ۱۱ میلیون نفر از اقشار نیازمند کشور که در مجموع ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.

همچنین ۳۷۰۰ میلیارد تومان از درآمد‌های هدفمندی یارانه‌ها در بخش بهداشت و درمان و ۳۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای یارانه نان و گندم هزینه خواهد شد.

بر این اساس، در صورت تصویب نهایی این تبصره در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان، یارانه نقدی حدود ۳۳ میلیون نفر در سال آینده حذف خواهد شد.

اگر چه اعضای کمیسیون تلفیق در ارتباط با پیشنهاد دولت برای هدفمندی یارانه‌ها همان پیشنهاد را تصویب کردند، اما در جلسه اخیر هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق با تیم اقتصادی دولت که در حضور لاریجانی و روحانی برگزار گردید، به دولت توصیه شد که در حذف افرادی که یارانه دریافت می‌کنند عجله و شتاب نداشته باشد و اغلب افرادی که متقاضی استفاده از یارانه هستند را از این موضوع محروم نکند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار