کد خبر: 891125
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
با تقدیر از هنرمندان و تجلیل از پیشکسوتان
سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
آیین پایانی این جشنواره با حضور گسترده هنرمندان و دوستداران هنر نمایش در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.
سعید ابریشمی راد شهردار کاشان به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره سیزدهم به تشریح رویکردهای این جشنواره و همچنین نگرش کاربردی مدیریت شهری نسبت به این ابزار جامعه محور پرداخت.
مرتضی والی زاده رئیس ستاد برگزاری جشنواره نیز در قالب بیانیه پایانی این ستاد، ضمن ارائه تصویری امیدبخش از شرایط هنر تئاتر کاشان، دستاوردهای این رویداد ملی هنری در زمینه ارتقای این هنر اصیل در منطقه فرهنگی دارالمومنین را تبیین کرد.
محمد شفافی دبیر جشنواره سیزدهم نیز در این آیین ضمن بیان روند کمی و کیفی جشنواره، استقبال قابل توجه مخاطبان هنردوست از نمایش های صحنه ای و خیابانی را یادآور شد و در عین حال از اتخاذ رویکردی موضوع محور برای دوره های آتی جشنواره سخن گفت.
تقدیر از پیشکسوت عرصه تئاتر کاشان نیز از دیگر بخش های این آیین هنری به شمار می رفت
«عباس پوران» هنرمند باسابقه هنر نمایش کاشان در حاشیه این آیین گفت: «در 54 سالگی عمر، لذت دو لحظه را هیچ گاه فراموش نمی کنم سر کلاس ریاضی و روی صحنه تئاتر که البته اکنون از هر دو  محروم شده ام امیدوارم بار دیگر توفیق بهره مندی از این دو لذت را داشته باشم».
همچنین در این مراسم آیین بزرگداشت دو پیشکسوت دیگر این بار در عرصه نمایش کشور برگزار شد یک چهره ماندگار فرهنگ و دیگری سیمای آشنای عالم هنر.
«فرهاد ناظرزاده کرمانی» پژوهشگر و استاد برجسته تئاتر کشور و «رضا بابک» بازیگر پیشکسوت و باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون از کیفیت و جایگاه ویژه جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان سخن گفتند.
ناظرزاده کرمانی با بیان اینکه انتظار برگزاری چنین جشنواره ای با این مقیاس را نداشته است، آن را نشان دهنده همکاری همه جانبه و عزم عملی متولیان و جامعه کاشان در میزبانی از این رویداد هنری دانست.
رضا بابک نیز با بیان اینکه هیچ گاه تقدیر نمی شود عنوان کرد: هیچ گاه در مراسم تقدیر حاضر نبودم چراکه معتقدم به حد کافی توسط مردم تقدیر و تشویق می شوم اما مهربانی مردم و مسئولان جشنواره را ارج می نهم.
وی هنر تئاتر را هنری تأثیرگذار و البته شریف خواند و افزود: این هنر خدمات بسیاری به ملت ها کرده و بسیاری از مشکلات و معضلات را نیز می تواند مرتفع سازد.
 در ادامه «محمد امیر یار احمدی»، «حمیدرضا نعیمی» و «کوروش نریمانی» اعضای هیئت داوران جشنواره سیزدهم نیز از دیگر تقدیرشدگان این آیین نام گرفتند.
در پایان این مراسم، برگزیدگان نمایش صحنه ای در بخش های «طراحی پوستر و بروشور»، «طراحی گریم» و «طراحی لباس»،«طراحی صحنه»،«موسیقی»، «نمایشنامه نویسی»، «بازیگری مرد»،«بازیگری زن» و «کارگردانی» توسط هیئت داوران اعلام شدند.
همچنین در این آیین از تمام گروه های نمایشی حاضر در جشنواره سیزدهم با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.
سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از 14 تا 24 دی ماه جاری با حضور هنرمندان نمایش سراسر کشور برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر