کد خبر: 891122
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در نظام جمهوری اسلامی ما خیلی می‌توانیم نسبت به گسترش فرهنگ اسلام و قرآن نقش داشته باشیم اما متأسفانه انگیزه‌ها ضعیف است و افراد تنها کارهای ظاهر بین را ارائه می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امشب در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ما خیلی می‌توانیم نسبت به گسترش فرهنگ اسلام و قرآن نقش داشته باشیم اما متأسفانه انگیزه‌ها ضعیف است و افراد تنها کارهای ظاهر بین را ارائه می‌کنند، حیف است فرصت‌ها ازدست برود چرا که ما می‌توانی م با یک مجموعه با انگیزه کارهای خوبی را انجام دهیم.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته قرآن و عترت افزود: اگر کسی می‌خواهد مقاله بنویسد و در مسابقات شرکت کند باید نظارت کامل شود، منابع تفسیری را ببیند و با افراد قرآنی صحبت کند تا از مطمئن شویم مقالات افراد کپی نباشد، نباید ساده از کنار این مسائل بگذریم چرا که به آنجایی که باید نمیرسیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های قرانی بیان کرد: اگر قرار است جشواره‌ای در استان برگزار شود طبعا نیروهای فراوان و دستگاه‌های اجرایی باید به کار گرفته شود و حتما یک کار محتوایی و در شأن و تراز قرآن باشد.

نکونام خاطرنشان کرد: در برنامه‌های قرآنی تنها بسنده نکنید به چند تابلوی قرآنی یا کارهای دستی، نمایشی و خطاطی هر چند کار قرآنی هر چه صورت گیرد ارزشمند است اما در این مراسمات به محتوایی کردن مباحث قرآنی باید بپردازیم، به محافل قرآنی و آموزش افراد و ابعاد مختلف قرآن و برنامه‌های تفسیر که جنبه محتوایی داشته باشد نیز پرداخته شود.

وی با اشاره به طرح خطابه خوانی گفت: این کار قابل توجهی است منتها خیلی لوازم دارد و حتما باید افراد خبره کار را عهده دار شود و کامل نظارت کننده کار باشند تا آن طور که مدنظر است شکل بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: کسی که خطابه قرآنی مثلا در خصوص صله‌رحم می‌کند طبعا باید خیلی خوب در یک نوشته جمع شود تا بتواند آن را به درستی ارائه کند اما متاسفانه دستگاها حق مطلب را ادا نمی‌کنند.

نکونام با اشاره به سوره مزمل ادامه داد: خداوند در این سوره صحبت از انس با قرآن در دل شب را می‌گوید. هرچند خداوند هرچه حق مسئله است را از شما نخواست اما کل قرآن را کنار نگذارید و با قرآن فاصله نگیرید، خداوند می‌فرماید "گرفتاری‌ها نمی‌گذارد شما حق مطلب را ادا کنید" و این در جامعه بیماری است.

 وی با بیان اینکه هرچه می‌توانید در محضر قرآن قرار بگیرید، گفت: ما الان فاصلیمان با قرآن زیاد  است، حداقل کار شورا باید این باشد که یک فضای انس بین جامعه و قرآن به وجود بیاورد چرا که قرآن نورانیت است و نورانیت آن زنده کننده دل‌ها و درمان کننده دردهای جامعه است و علت اینکه دردهای جامعه درمان نمی‌شود به این دلیل است که جامعه با قرآن انس ندارد و ارتباطش ضعیف است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قرائت‌ها هم پر زرق و برق و بی محتوا است، بیان کرد: خیلی شکیل و قشنگ قرآن تلاوت می‌شود اما کسی که قرائت می‌کند با ترجمه آیات آشنا نیست چون متمرکز شده به صوت و لحن و زیبا ارائه دادن و اینها بین جامعه و قرآن فاصله ایجاد می‌کند.

نکونام خاطرنشان کرد: بنابراین بکوشیم هرچه می‌شود انس با قرآن را در جامعه تقویت و محتوایی کنیم و قرآن را در جامعه بیاوریم و مردم را با قرآن پیوند دهیم و مرتب سرگرم کارهای چشم پر‌کن نباشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر