کد خبر: 891113
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
اراده محكم ملت سوريه آينده اين كشور را كه پيروزي در همه عرصه‌ها و بازگشت به روزهاي پرشكوه است، تعيين خواهد كرد.
به گزارش مهر، دريابان علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي روز گذشته در ديدار حموده يوسف صباغ، رئيس مجلس سوريه و هيئت همراه با اشاره به دستاوردهاي گسترده و پيروزي‌هاي ميداني سوريه كه حاصل همراهي دولت و ملت اين كشور در ايستادگي در برابر تروريست‌ها و حاميان آنهاست، اظهار داشت: اراده محكم ملت سوريه آينده اين كشور را كه پيروزي در همه عرصه‌ها و بازگشت به روزهاي پرشكوه است تعيين خواهد كرد.

وي گفت: آينده مناطق تحت اشغال تروريست‌ها در سوريه صرفاً در عرصه رويارويي پرقدرت با گروه‌هاي تكفيري و اتكا به قدرت مردمي مشخص خواهد شد و هيچ يك از طرف‌ها نمي‌تواند به بهانه آتش بس، لزوم مبارزه با گروه‌هاي تروريستي را ناديده گرفته يا در مسيراجراي آن مانع تراشي كند. شمخاني با تأكيد بر ضرورت پيگيري مسير سياسي و گفت‌وگو با هدف تقويت حاكميت دولت قانوني اين كشور و افزايش اشراف بر تمام سرزمين سوريه افزود: هر اقدام سياسي يا نظامي كه با هدف قراردادن بخشي از سرزمين سوريه در اختيار گروه‌هاي تروريستي و يا اشغال خاك سوريه از سوي نيروهاي خارجي انجام شود برخلاف منافع مردم و تهديدي براي كشورهاي منطقه بوده و محكوم به شكست است. شمخاني با ابراز اميدواري از روند گسترش مناسبات ميان دو كشور در عرصه‌هاي مختلف به ويژه در بخش‌هاي تجاري و اقتصادي تصريح كرد؛ بازگشت امنيت به سوريه فرصتي مهم براي توسعه و خدمت‌رساني به مردم رنج ديده است و جمهوري اسلامي ايران از ارائه هيچ كمك و مشورتي در اين خصوص دريغ نخواهد كرد.

علي شمخاني اظهارات ترامپ در مورد پايان برجام و يا ايجاد تغيير در مفاد آن را صرفاً يك فضاسازي تبليغاتي بدون پشتوانه در چارچوب راهبرد ايران هراسي و محروم سازي ايران از منافع اقتصادي برجام دانست و گفت:تاكتيك ترساندن جامعه بين المللي از تصميمات يك ديوانه، تكراري و فاقد اثر بوده و هيئت حاكمه امريكا به واسطه تصميمات نابخردانه و اشتباهات مكرر در شرايط انزواي جهاني قرار گرفته است. وي خاطر نشان ساخت: قدرت، ابتكارعمل و تدبير هوشمندانه جمهوري اسلامي ايران در به شكست كشاندن راهبرد غربي-عبري- عربي براي بي ثبات سازي منطقه، موجب انفعال طرف مقابل و توسل به اقدامات غيرعقلايي وهيجاني عليه ايران شده است. حموده يوسف صباغ نيز در اين ديدار با قدرداني از كمك‌هاي انسان دوستانه و مستشاري جمهوري اسلامي ايران به سوريه براي مقابله با تروريسم و دفاع از شهرها و روستاهاي در معرض تهديد تأكيد كرد؛ حضورغير قانوني و متجاوزانه امريكا در سوريه كه آشكارا براي حمايت از عناصر تروريستي صورت پذيرفته، برخلاف اراده دولت و ملت سوريه است و قطعاً به باتلاقي مجدد براي ارتش متجاوز اين كشور تبديل خواهد شد.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار